Офіційний веб-сайт
Наприклад, 18.12.2017
Наприклад, 18.12.2017
Для людей з вадами зору

Заява НАЗК щодо проведення аудиту ІТС «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування»

З метою забезпечення безперебійного функціонування ІТС «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» (далі - ІТС Реєстр) та на виконання пункту 10 «Плану заходів з впровадження системи проведення логічного та арифметичного контролю декларацій та модернізації програмно- апаратного комплексу інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», затвердженого  розпорядженням КМУ від 8 листопада 2017 року №787-р, Національне агентство з питань запобігання корупції (далі –Національне агентство) прийняло рішення про проведення технічного аудиту ІТС Реєстр.

З метою забезпечення безперебійного функціонування ІТС «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» (далі - ІТС Реєстр) та на виконання пункту 10 «Плану заходів з впровадження системи проведення логічного та арифметичного контролю декларацій та модернізації програмно-апаратного комплексу інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», затвердженого  розпорядженням КМУ від  8 листопада 2017 року №787-р,  Національне агентство з питань запобігання корупції (далі – Національне агентство) прийняло рішення про проведення технічного аудиту ІТС Реєстр.

Одним з головних завдань проведення аудиту, тендерна процедура щодо якого оголошена Національним агентством,  є виявлення помилок та причин збоїв в роботі системи, отримання рекомендацій щодо усунення (зменшення) впливу виявлених недоліків на роботу системи загалом, а також впровадження в найкоротші терміни модулів логічного та арифметичного контролю.

Разом з тим під час проведення аудиту повинні бути проаналізовані такі аспекти:

  • надійність та безперервність роботи системи;
  • аналіз відповідності прикладного програмного забезпечення проектним рішенням та показникам призначення;
  • аналіз поточного стану та забезпечення прогнозованих показників функціонування ІТС Реєстр на 2018 рік та низка інших питань, які можуть впливати на продуктивність системи загалом.

Щодо звинувачень у  дискредитаційних вимогах до учасників процедури закупівлі:

1. Озвучена інформація щодо умови  наявності доступу учасника торгів до державної таємниці є неправдивою. Відповідна інформація у кваліфікаційних  вимогах відсутня.

Вважаємо, що такі заяви не відповідають дійсності та вимагають спростування.

2. Стосовно обмеження в участі виключно українських компаній. Інформуємо, що ІТС Реєстр відноситься до об’єктів критичної інфраструктури. Інформація, яка зберігається в ІТС Реєстр, містить персональні дані та є конфіденційною, а  механізми, алгоритми  та методи захисту інформації є єдиним цілим і не можуть бути розголошені.

Розголошення відомостей про реалізацію захисту, структура та механізми реалізації та впровадження комплексної системи захисту інформації можуть призвести до вдалих мережевих кібератак, що в свою чергу зможе призвести до витоку конфіденційної інформації, компрометації електронних цифрових підписів декларантів, недоступності ІТС Реєстр та компрометації системи загалом.Це спровокує втрату довіри населення України до системи електронного декларування як інструменту протидії корупції.

Зважаючи на це, Національе агентство залишає за собою право обмежити участь у процедурі закупівлі виключно українськими компаніями – задля забезпечення безпеки системи та збереження персональних даних кожного громадянина, відповідно до законодавства України.

Щодо стислих термінів проведення аудиту

Досить стислий термін проведення процедури закупівлі пов'язаний із потребою отримання інформації про виявлені помилки в системі та виконання рекомендацій щодо їх усунення до початку чергового етапу декларування, який розпочнеться з 1 січня 2018 року.

Щодо легітимності поданих декларацій

ІТС Реєстр має чинний Атестат відповідності комплексної системи захисту інформації (далі –КСЗІ), що в свою чергу підтверджує, що система захищена, а подані декларації легітимні.

КСЗІ Реєстру забезпечує цілісність, доступність та конфіденційність відповідно до вимог законодавства в галузі захисту інформації. 

Щодо перенесення термінів чи скасування процедури закупівлі

Національне агентство розглядає можливості змінити умови проведення закупівлі послуг з аудиту системи е-декларування, наразі аналізуються зауваження та пропозиції щодо внесення змін до  оголошеної закупівлі.

Наголошуємо, що проведення аудиту жодним чином не передбачає зупинку роботи ІТС Реєстр, який функціонує і буде функціонувати згідно з вимогами Закону України «Про запобігання корупції» у цілодобовому режимі.

Ще раз наголошуємо, що оціночні судження щодо руйнації системи е-декларування, нібито  завдяки проведенню аудиту,  є ніщо інше ніж маніпуляції суспільною думкою.