НАЗК
UA 01103 Київ Бульвар Дружби Народів, 28
support@nazk.gov.ua
+38 (044) 200-06-94
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

E-реєстр: роз’яснення для партій

Відповіді на найбільш поширені запитання про Єдиний державний реєстр звітності політичних партій POLITDATA

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) надає відповіді на найбільш поширені запитання щодо е-реєстру POLITDATA. Е-реєстр працює у режимі дослідної (тестової) експлуатації, і НАЗК відкрите до запитань та побажань про покращення роботи порталу politdata.nazk.gov.ua

Свої пропозиції можна надсилати на адресу info_dap@nazk.gov.ua.


За яким посиланням працює реєстр?

Реєстр доступний на головній сторінці сайту НАЗК або за посиланням: politdata.nazk.gov.ua.


Якими є вимоги до обладнання для початку роботи з реєстром?

Особливих вимог до обладнання немає. Реєстр працює через веб-браузер. Єдине обмеження: необхідно буде встановити та налаштувати спеціалізоване програмне забезпечення для захисту інформації (VPN). Користувач має виконати інструкцію з налаштування та інсталяції, яку можна завантажити на головній сторінці реєстру (кнопка «Інструкції програми»).


Що мається на увазі під “дослідною експлуатацією”?

Під дослідною експлуатацією мається на увазі тестова робота, метою якої є доопрацювання системи із врахуванням зворотного зв’язку та пропозицій з боку користувачів). Під час дослідної експлуатації НАЗК також планує провести навчання для представників політичних партій з користування е-реєстром.

Під час дослідної експлуатації партії продовжують звітувати як раніше, у паперовому вигляді, до введення реєстру у промислову експлуатацію. Дослідна експлуатація є перехідним етапом між поданням звітності в паперовому та електронному вигляді.

Наказ НАЗК від 15.07.2020 № 301/20


Які терміни етапів введення в експлуатацію дослідної та промислової версій е-реєстру? Чи є якісь очікування щодо того, скільки триватиме дослідна експлуатація?

Дата введення в промислову експлуатацію залежить від стану та результатів тестування системи і буде повідомлена додатково і заздалегідь.

Орієнтовний час запуску промислової експлуатації: протягом наступних декількох місяців. Орієнтуватимемося на рівень обізнаності партій із системою.

Введення в промислову експлуатацію планується здійснити після відпрацювання всіх компонентів системи з урахуванням роботи в ній представників політичних партій та НАЗК.


До якого періоду продовжено подачу звіту за I квартал 2020 року? За II квартал 2020 року?

Подання звітів за І і ІІ квартали можлива не пізніше ніж на сороковий день після завершення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України.Станом на дату підготовки публікації – 9 вересня включно (для 1 та 2 кварталів 2020 року).

ч. 9 ст. 17 ЗУ «Про політичні партії в Україні»

Постанова КМУ від 17.06.2020 № 500


Звіт за II квартал подається у паперовому вигляді?

Так. Звіт за II квартал подається у паперовому вигляді до введення Реєстру в промислову експлуатацію.

НАЗК повідомить про дату введення промислової експлуатації Реєстру на своєму сайті.


За якою формою в паперовому вигляді треба подавати звіт до введення промислової експлуатації?

Паперова форма подається до НАЗК до дати введення Реєстру в промислову експлуатацію як і раніше за старою формою, порядком та способом, у тому числі із зазначенням відомостей, подання яких вимагалося до набрання чинності змін до ЗУ “Про політичні партії” від 19.12.2019 № 410-ІХ.

п. 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» ЗУ від 19.12.2019 № 410-ІХ


Як згенерувати кваліфікований електронний підпис (КЕП) або електронний цифровий підпис (ЕЦП)? Де його взяти?

Отримати КЕП/ЕЦП можна в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК). Сьогодні в Україні 24 такі центри. Інформацію про них можна отримати з Електронного реєстру суб’єктів, які надають послуги, пов’язані з КЕП/ЕЦП, Центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України.


КЕП/ЕЦП ПриватБанку підійде? А BarsCryptor Cloud Ощадбанку?

Так. Підійде будь-який акредитований центр сертифікації ключів.


Чи потрібно керівнику кожної місцевої організації партії мати власний КЕП/ЕЦП та подавати документи, чи лише керівнику центральної організації?

Так. Виконавцям власний КЕП/ЕЦП потрібен для входу в кабінет, а керівнику – ще й для підписання звіту.


Керівники регіональних організацій зі статусом юридичної особи повинні реєструвати та застосовувати для реєстрації в системі особисті КЕП/ЕЦП чи КЕП/ЕЦП їхньої юридичної особи – регіональної організації?

Для реєстрації та користування за замовчуванням використовується КЕП фізичної особи.

Водночас, можливо використовувати КЕП/ЕЦП юридичної особи за умови, якщо такий КЕП/ЕЦП має персональні дані конкретного користувача – співробітника партії. Наприклад: партія замовила для своїх робітників КЕП/ЕЦП, в яких зазначені саме їх (робітників) персональні дані.


Чи потрібно виготовляти КЕП/ЕЦП та подавати звіти для керівників організацій партії, які знаходять в процесі припинення шляхом ліквідації в поточному кварталі?

Так, потрібно. Звіти подають усі місцеві організації, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи та діяльність яких не припинена, шляхом внесення відповідного запису про їхнє припинення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. п. 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» ЗУ від 19.12.2019 № 410-ІХ


Як звернутись до адміністратора, щоб отримати доступ керівника партії?

Цей процес складається з наступних етапів:

Партія подає перелік документів, які підтверджують повноваження керівника партії (уповноваженої особи) до НАЗК (детальніше про це дивитися у відповіді на запитання 21).

НАЗК перевіряє, чи підтверджено повноваження керівника партії (уповноваженої особи).

У випадку успішного підтвердження повноважень, НАЗК відкриває доступ до електронного кабінету користувачеві та надсилає повідомлення про це на зазначену електрону адресу.

Після отримання повідомлення особа може користуватися персональним електронним кабінетом партії.


Які документи подаються для верифікації?

Документи на верифікацію повинні мати дані про саму уповноважену особу (індивідуальний податковий номер (ІПН), паспорт тощо), а також документи, що підтверджують його повноваження на підписання та надсилання звіту.

Більш детально про правила подання документів за посиланням.


Кому і коли треба надавати документи для верифікації? Де знайти інформацію про правила подання документів для верифікації?

Документи для верифікації уповноважених осіб партії, місцевої організації надаються до НАЗК поза системою (поки що). Документи подаються тільки щодо осіб, які мають право підпису та направлення звіту в НАЗК.

Детальніше про правила подачі документів за посиланням.


Які документи щодо осіб, які підписують звіт, треба подавати? Яким способом?

Документи надаються до НАЗК в паперовому вигляді (поштою, безпосередньо в приміщенні НАЗК тощо). Для отримання доступу до реєстру особам, які мають право підписувати та подавати звіт від імені політичної партії необхідно подати наступні відомості та документи:

  • відомості про повне найменування та ідентифікаційний код юридичної особи (політичної партії) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
  • інформацію про керівників (уповноважених осіб, які мають право підписувати та направляти звіт до Національного агентства) політичної партії (прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, контактний номер телефону, адресу електронної пошти, що використовуватиметься для надсилання повідомлень);
  • належним чином завірені копії статуту політичної партії та документів (довіреність, наказ, розпорядження, протокол тощо), що підтверджують повноваження осіб, зазначених у попередньому пункті.

Лише центральний офіс партії має подавати дані для реєстрації?

Так. Документи подаються лише центральним офісом партії.


Яким чином отримати погодження від працівників НАЗК (підтвердження реєстрації)?

Під час дослідної експлуатації реєстру повідомлення про надання доступу надсилається на вказану електронну адресу партії/уповноваженої особи партії.

Також можливо спробувати зайти до реєстру самостійно через 2-3 дні після подання даних для реєстрації.


Звіти подаються тільки центральним офісом партії чи регіональними також? Якщо регіональні організації також подають звіт, то до якого рівня (обласні, районі, міські, первинні)? І якщо так – вони подаються разом зі звітом центрального офісу чи окремо?

Регіональний (місцевий) осередок має свій кабінет і заповнює свій звіт, але подає його до Центрального офісу. Центральний офіс заповнює свій звіт та додає як додатки звіти своїх регіональних організацій разом зі своїм.

Подаються місцеві організації усіх рівнів, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи.

ч. 9 ст. 17 ЗУ «Про політичні партії в Україні»


Як формувати звіти регіональних організацій?

Звіти регіональних (місцевих) організацій формуються аналогічно до звіту партії, шляхом надання місцевій організації (її уповноваженій особі) відповідного доступу керівником політичної партії, її уповноваженою особою.


Якщо один користувач працює над внесенням даних у регіональний звіт, чи може інший користувач працювати над іншим регіональним звітом одночасно?

Так. Для цього керівник партії (уповноважена особа партії) повинен додати в реєстр відповідні регіональні відділення (які мають статус юридичної особи) і визначити уповноважених осіб на місцях, що мають право підпису звіту. Вони у свою чергу можуть заповнити звіт або надати доступ користувачам заповнити дані звіту відповідної місцевої організації.


Як розуміти, які дані можна пропустити під час введення відомостей про керівника регіонального осередку партії?

Можна ввести дані регіонального осередку, а інформацію про керівника додати пізніше.


Якщо регіональний підрозділ допустив помилку, чи можливо змінити дані поки центральний офіс не відправив загальний звіт?

Так, користувач матиме можливість скоригувати дані у системі до підписання.


Якщо регіональна організація не має статус юридичної особи, але не має власного коду ЄДРПОУ, вона також звітує? І чи потрібно реєструвати в системі регіональні представництва, що не є юридичними особами?

Місцева організація, що не має статусу юридичної особи, не наділена правоздатністю та дієздатністю, а відтак і не може мати в розпорядженні майно.

Тому всі дані таких організацій повинні бути відображені у звіті самої партії або її місцевої організації, що має ознаки юридичної особи, в залежності від того, яким чином створювалася така місцева організація як відокремлений підрозділ.

Цивільний Кодекс України (загальні положення про юридичну особу)


Якщо регіональна організація ліквідується, як відобразити це в кабінеті користувача?

Якщо регіональне відділення ліквідується, про це здійснюється відповідний запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на підставі поданих документів.

У новому е-реєстрі відображенні таких записів не передбачено. Це пояснюється тим, що юридична особа вважається такою, що припинила свою діяльність, тільки з моменту внесення про це даних в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

До настання такого моменту на неї поширюються права та обов’язки, визначені законом для юридичних осіб, в тому числі й щодо звітування.


Підписаний регіональний звіт потрапляє до центрального офісу політичної партії чи відразу до НАЗК?

Звіт потрапляє у базу даних НАЗК, але подається лише зі звітом центральної організації як додаток до нього. Тобто, звіт регіонального відділення не потрапляє до НАЗК одразу, а тільки після погодження та підписання керівником партії (особою уповноваженою на надсилання звіту партії).


Якщо змінюється керівник регіональної організації або керівник партії, як потрібно змінювати користувачів, що мають доступ до кабінету?

Для зміни керівника партії (уповноваженої особи партії) необхідно повідомити Національне агентство, надавши наступні відомості про нового керівника політичної партії (уповноваженої особи партії):

  • прізвище, ім’я, по батькові,
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків,
  • контактний номер телефону,
  • адреса електронної пошти, що використовуватиметься для надсилання повідомлень),
  • документи, якими підтверджуються повноваження нового керівника.
    Документи надсилаються НАЗК на офіційну адресу: м. Київ, бульвар Дружби Народів, 28, 01103 або подаються через скриньку в будівлі Національного агентства.

Після отримання документів НАЗК надає доступ новому керівникові до кабінету Реєстру.

Заміна керівника регіонального відділення здійснюється через функціонал електронного кабінету Реєстру керівника партії (уповноваженої особи).


Якщо в структурі партії відсутні працівники за трудовим договором, а усі організаційні дії фактично вчиняють керівники (партії, регіональної організації) та їхні заступники, яку кількість працюючих зазначати – «0» чи інший варіант?

Форма Звіту передбачає зазначати 3 категорії осіб, залучених до роботи в партії, а саме:

  • на підставі трудового договору;
  • на підставі цивільного договору;
  • на громадських засадах.

Зазначені особи працюють на громадських засадах, тому їх кількість вказується у відповідному полі форми Звіту. Тобто інший варіант.


Яким чином надавати звіт, коли зміна керівника партії здійснюється Мін’юстом 2-3 місяці?

Про зміну керівника необхідно повідомити НАЗК та надати підтверджуючі документи, якими надано повноваження керівника партії (уповноваженої особи) іншій особі (про список документів та спосіб їхньої подачі йдеться у запитанні 21). Після цього НАЗК невідкладно закриває доступ старому керівнику з одночасним відкриттям доступу новому керівнику.


Чому біля деяких полів у дужках вказано «не обов’язково»?

Усі поля звіту є обов’язковими до заповнення. Це означає, що в разі не зазначення інформації в полях, система не пропустить користувача на наступний крок. Щодо полів, де зазначено «не обов’язково», то при відсутності в них інформації, система все одно надає можливість перейти до наступного кроку. Отже, користувач самостійно визначає, чи має партія відповідні дані для заповнення полів, які є необов’язковими.


У розділі «об’єкти нерухомості» зазначаються тільки ті, які є у власності політичної партії чи також ті, що знаходяться у її користуванні (оренді)?

Відповідно до вимог законодавства та форми звіту відображаються дані щодо об’єктів нерухомості, які належать партії на праві власності або праві користування.

п. 1 ч. 11 ст. 17 ЗУ «Про політичні партії в Україні»


Куди і як додавати додатки?

Тільки до звіту політичної партії за 4 квартал звітного року додаються (шляхом завантаження фотокопій) копій звітів про проведення щорічного внутрішньопартійного фінансового аудиту та незалежного зовнішнього аудиту фінансової звітності партії (якщо його проведення є обов’язковим).

Копії документів, що підтверджують відображені у звіті відомості, надаються політичною партією на письмовий запит НАЗК протягом 15 робочих днів після надходження відповідного запиту.

ч. 14, 15 ст. 17 ЗУ «Про політичні партії в Україні»


Якою є форма аудиторських звітів? Що перевіряє аудитор? І що таке «внутрішній аудит»?

Форма аудиторських звітів:

  • звіт про проведення щорічного внутрішньопартійного фінансового аудиту;
  • звіт незалежного зовнішнього аудиту фінансової звітності політичної партії (партія, яка отримувала державне фінансування, зобов’язана пройти зовнішній незалежний аудит фінансової звітності у рік, наступний за роком отримання державного фінансування).

Під час проведення зовнішнього незалежного аудиту фінансової звітності партії перевіряються показники, що містяться у розділах про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру (з точки зору повноти, достовірності вказаних даних та відповідності звітності встановленим законом вимогам).

Щорічний внутрішньопартійний фінансовий аудит політичної партії здійснюється за доходами і витратами політичної партії та її місцевих організацій, які набули статусу юридичної особи, уповноваженим на те органом чи посадовою особою партії в порядку, визначеному статутом політичної партії.

ч. 14, 15 ст. 17 ЗУ «Про політичні партії в Україні»


Виписки з рахунків та скан-копії договорів теж не додаються до квартальних звітів?

Так, не додаються.

Копії документів, що підтверджують відображені у звіті відомості, надаються політичною партією на письмовий запит НАЗК протягом 15 робочих днів після надходження відповідного запиту.

ч. 15 ст. 17 ЗУ «Про політичні партії в Україні»


Де відображається інформація щодо виборчих фондів?

Інформація щодо виборчих фондів не відображається. Подання фінансових звітів про надходження та використання коштів виборчого фонду партії, її місцевої організації, кандидата, висунутого партією чи її місцевою організацією на виборах, відповідно, Президента України, народних депутатів України, місцевих виборах, а також проведення їх аналізу здійснюються в порядку, встановленому відповідним законом про вибори.

ч. 27 ст. 17 ЗУ «Про політичні партії в Україні»


Чи зможе користувач-громадянин працювати не з *.pdf, а із табличною версією документа?

Це буде можливо на порталі відкритих даних реєстру.


Чи буде можливе вивантаження звіту у файл MS Excel?

Так, для партій на рівні центрального офісу.

Для громадськості – на порталі відкритих даних, де відображається деперсоніфікована інформація.


Чи синхронізується е-реєстр із іншими державними реєстрами (наприклад, реєстром Мін’юсту)?

НАЗК планує розвиток системи реєстру. Орієнтовно до кінця року така можливість може з’явитися.


Чи передбачається, що «нульові» звіти здавати не потрібно?

Закон вимагає подання звіту партії незалежно від того, «нульовий» він, чи ні.

ч. 9 ст. 17 ЗУ «Про політичні партії в Україні»


Чи існують/будуть створені допоміжні матеріали для заповнення звіту (текстові, відео)?

Інструкції для користування реєстром будуть опубліковані та розповсюджені найближчим часом. У плані НАЗК передбачено надання користувачам додаткових відеоматеріалів та навчань.


Де можна знайти відео з онлайн-презентації е-реєстру?

Відеозапис доступний за посиланням.


Як можна зв’язатися з НАЗК для надання відповідей на запитання при заповненні звіту? 

Із запитаннями та пропозиціями пишіть на електрону пошту info_dap@nazk.gov.ua або звертайтеся за телефоном +38 (044) 200 08 34.

 

контакт-центр
+38 (044) 200-06-94
працює з 9:00 до 18:00
контакт-центр
контакт-центр
Ми використовуємо cookie-файли, щоб отримати статистику, яка допомагає нам поліпшити персоналізацію сервісу для вас. Ви можете прочитати докладніше про cookie або змінити налаштування браузера. Продовжуючи користуватися сайтом без зміни налаштувань, ви даєте згоду на використання ваших cookie.