НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2009 р. № 426 і від 10 листопада 2021 р. № 1167»

Картка проєкту

Розробник проєкту постанови: Міністерство соціальної політики України Метою проєкту є внесення змін до: Порядку проведення державної атестації дитячих закладів оздоровлення та відпочинку і присвоєння їм відповідних категорій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2009 р.  № 426 (далі – Порядок атестації); Порядку організації виїзду дітей за кордон на оздоровлення та відпочинок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 листопада 2021 р. № 1167. Проєкт постанови надіслано відповідно до § 372 Регламенту Кабінету Міністрів України
 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами проведення антикорупційної експертизи Національне агентство ідентифікувало у проєкті Постанови дискрецію Нацсоцслужби у частині прийняття рішення про проведення повторної (позачергової) державної атестації дитячих закладів оздоровлення чи відпочинку.   Опис виявлених корупціогенних факторів
  1. Встановлення або розширення дискреційних повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування або особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, за відсутності визначення вичерпних випадків, підстав, форм, строків, порядку здійснення таких повноважень, контролю за їх здійсненням та відповідальності за можливі зловживання під час їх здійснення
1.1. Проєктом Постанови запропоновано п. 15 Порядку атестації доповнити абз. 3 такого змісту: «У разі отримання скарг чи повідомлень про порушення дитячим закладом оздоровлення та відпочинку державних соціальних стандартів у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, а також у разі висвітлення таких фактів у засобах масової інформації Нацсоцслужба може прийняти рішення щодо проведення повторної (позачергової) державної атестації закладу, яким допущено такі порушення, вищою атестаційною комісією із залученням уповноваженого органу». Запропоноване регулювання створює необґрунтовані правові підстави для дискреційного прийняття рішення Нацсоцслужбою про проведення повторної (позачергової) державної атестації відповідних закладів. Слід зазначити, що порядок розгляду скарг чи повідомлень про порушення чи висвітлення таких фактів у засобах масової інформації урегульовано чинним законодавством. Так, у ст. 1 Закону України «Про звернення громадян» визначено, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. Порядок розгляду звернень громадян також урегульовано цим Законом. У свою чергу, висвітлення фактів про кримінальні правопорушення у засобах масової інформації згідно з Кримінальним процесуальним кодексом України є підставою для відкриття кримінального провадження компетентними органами. Ст. 26 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» визначено, що посадові особи, винні у порушенні законодавства про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії, несуть відповідальність у порядку, передбаченому законодавством. У п. 12 Порядку атестації визначено, що заклади, які не пройшли державну атестацію, не мають права залучатися до надання послуг з оздоровлення та відпочинку дітей. Таким чином, за своїм змістом повторну атестацію можна співвіднести із таким видом адміністративної відповідальності, як позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю. Регулювання, запропоноване проєктом постанови, може створити умови для отримання неправомірної вигоди уповноваженим особам Нацсоцслужби від керівників дитячих закладів оздоровлення та відпочинку для уникнення прийняття рішення про повторну державну атестацію. Таким чином, доповнення Порядку атестації вказаним вище положенням створює корупційні ризики та додатковий механізм притягнення до  відповідальності. Рекомендації: виключити абз. 3 п. 15 проєкту Постанови.     Висновок: проєкт Постанови містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання з урахуванням наданої рекомендації.   Голова Національного агентства з питань запобігання корупції                                        Олександр НОВІКОВ    
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua