НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 р. № 915»

Картка проєкту

 
Розробник проєкту постанови: Міністерство культури та інформаційної політики України (МКІП) Мета проєкту постанови – приведення постанови Кабінету Міністрів України від 28.10.2015 № 915 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для збирання, обробки та розповсюдження офіційної інформаційної продукції» (далі - Порядок) у відповідність до Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» та вимог Бюджетного кодексу України Проєкт постанови надіслано відповідно до § 372 Регламенту Кабінету Міністрів України
 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 р. № 915» (далі – проєкт постанови та проєкт Змін відповідно) Національне агентство встановило корупціогенні фактори, які можуть призвести до неефективного використання коштів у розмірі 1,9 млрд грн за бюджетною програмою «Виробництво та трансляція телерадіопрограм для державних потреб, збирання, обробка та розповсюдження офіційної інформаційної продукції, фінансова підтримка системи державного іномовлення України», а саме: 1) відсутність нормативного врегулювання питань організації та проведення мистецьких конкурсів державним підприємством «Центр захисту інформаційного простору України» (далі – Центр) в цілях отримання бюджетного асигнування; 2) встановлення непрозорого способу прийняття МКІП рішення про відкриття асигнувань Центру для здійснення заходів з виробництва та трансляції телерадіопрограм для державних потреб.  

Опис виявлених корупціогенних факторів

1. Встановлення або розширення дискреційних повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування або особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, за відсутності визначення вичерпних випадків, підстав, форм, строків, порядку здійснення таких повноважень, контролю за їх здійсненням та відповідальності за можливі зловживання під час їх здійснення 1.1. Положенням п.п. 7 п. 2 проєкту Змін пропонується доповнити Порядок п. 51, встановивши, серед іншого, що для здійснення заходів з виробництва та трансляції телерадіопрограм для державних потреб Центр організовує та проводить мистецькі конкурси, за результатами яких визначаються переможець або переможці мистецьких конкурсів та обираються найкращі телерадіопрограми для подальшого їх виробництва та трансляції. При цьому згідно з редакцією абз. 4 п. 51 проєкту Змін за результатами проведеного мистецького конкурсу Центр листом інформує МКІП. До листа Центру додаються протокол засідання мистецької комісії, наказ Центру про визначення переможця або переможців мистецького конкурсу, наказ Центру про організацію та проведення заходу, концепція підготовки та проведення заходу з виробництва та трансляції телерадіопрограм для державних потреб, а також кошторис витрат, які формують вартість відповідних послуг. Однак проєкт Змін не містить вимог до суб’єкта визначення переможця/переможців мистецького конкурсу (у цьому випадку мистецької комісії), не врегульовує питання загальної чисельності та представницьку характеристику складу комісії, механізму її формування та порядку прийняття рішень, а також в цілому не визначає чіткого та прозорого порядку проведення мистецьких конкурсів. Як наслідок, уповноваження Центру на організацію та проведення мистецьких конкурсів без встановлення чіткого та прозорого механізму їх проведення може призвести до виникнення корупційних ризиків у роботі Центру та сприяє встановленню можливостей для отримання неправомірної вигоди в цілях визначення заінтересованих сторін переможцями в мистецькому конкурсі на отримання бюджетного асигнування. Рекомендації НАЗК: встановити вимоги до суб’єкта визначення переможця/переможців мистецького конкурсу; визначити загальну кількість та представницьку характеристику складу мистецької комісії та механізм її формування і роботи, в тому числі із залученням представників МКІП; нормативно врегулювати чіткий та прозорий порядок проведення мистецьких конкурсів.   1.2. Згідно з нормами абз. 5 п. 51 Порядку у разі відсутності зауважень до поданих листом Центру матеріалів МКІП видає наказ про відкриття асигнувань Центру для здійснення заходів з виробництва та трансляції телерадіопрограм для державних потреб. Однак у проєкті Змін не передбачено чітких критеріїв та підстав для формування зауважень МКІП до отриманих матеріалів, поданих Центром, про результати мистецьких конкурсів. Невизначеність запропонованого регулювання може стати причиною суб’єктивного підходу уповноважених осіб МКІП при наданні чи ненаданні зауважень до зазначених матеріалів, необґрунтованого неврахування результатів мистецьких конкурсів при відкритті МКІП асигнувань Центру та, як наслідок, – встановлення упереджених механізмів призначення суб’єктів для використання коштів за конкретною бюджетною програмою. Рекомендація НАЗК: визначити чіткі критерії, відповідно до яких МКІП надає зауваження до отриманих матеріалів, або виключити в абз. 5 п. 51 Порядку слова «у разі відсутності зауважень до поданих листом Центру матеріалів».  

Висновок:

проєкт постанови містить корупціогенні фактори та потребує доопрацювання з урахуванням наведених рекомендацій.   Голова Національного агентства з питань запобігання корупції                                                                        Олександр НОВІКОВ
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua