НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку економічного стимулювання впровадження заходів з відтворення лісів»

Картка проєкту

 
Розробник проєкту постанови: Державне агентство лісових ресурсів України Мета проєкту постанови – стимулювання впровадження заходів з відтворення лісів всіх власників лісів та постійних лісокористувачів Проєкт постанови надіслано відповідно до § 372 Регламенту Кабінету Міністрів України  
 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку економічного стимулювання впровадження заходів з відтворення лісів» (далі – проєкт Порядку) Національне агентство з питань запобігання корупції ідентифікувало корупціогенний фактор, який зумовлює потребу в його доопрацюванні, а саме: встановлення непрозорого механізму виплати компенсації витрат власникам лісів і лісокористувачам при впровадженні ними заходів з відтворення лісів та здійснення лісовпорядкування шляхом делегування Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям або органам місцевого самоврядування повноважень щодо визначення порядку розгляду заяв (клопотань) про надання компенсації витрат, визначення обсягу компенсації, черговості виплат компенсації витрат власникам лісів і лісокористувачам при впровадженні ними заходів з відтворення лісів та здійснення лісовпорядкування, прийняття рішення про здійснення такої компенсації та підстави для відмови у наданні компенсації.  

Опис виявленого корупціогенного фактора

1. Встановлення або розширення дискреційних повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування або особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, за відсутності визначення вичерпних випадків, підстав, форм, строків, порядку здійснення таких повноважень, контролю за їх здійсненням та відповідальності за можливі зловживання під час їх здійснення

Проєктом Порядку пропонується визначити механізм економічного стимулювання впровадження заходів з відтворення лісів, який поширюється на всіх власників лісів і лісокористувачів. У п. 4 проєкту Порядку визначено, що власники лісів і лісокористувачі, які виявили намір отримати компенсацію витрат при впровадженні заходів з відтворення лісів та здійснення лісовпорядкування, подають до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або органів місцевого самоврядування заяву (клопотання) про надання компенсації витрат за місцем знаходження лісової ділянки. Заява (клопотання) подається у рік створення лісових культур. До заяви (клопотання) додаються проєкт створення лісових культур, кошторис створення лісових культур і копії документів, що підтверджують факт понесених витрат на створення лісових культур. Однак положення проєкту Порядку не визначають механізму прийняття уповноваженим органом рішень щодо компенсації витрат власникам лісів і лісокористувачам при впровадженні ними заходів з відтворення лісів та здійснення лісовпорядкування (далі – компенсація витрат), виплати зазначеної компенсації та порядку прийняття, розгляду заяв (клопотань) про надання компенсації витрат. Зокрема, відсутні положення щодо визначення: умов надання компенсації витрат власникам лісів і лісокористувачам при впровадженні ними заходів з відтворення лісів та здійснення лісовпорядкування ; вичерпного переліку документів, що додаються до заяви (клопотання) про надання компенсації витрат; форми, строків, порядку подання та розгляду заяви (клопотання) про надання компенсації витрат, переліку підстав для відмови у прийнятті такої заяви (клопотання); уповноваженого органу, механізму та строків прийняття рішення щодо компенсації витрат та порядку оскарження; розрахунку обсягу компенсації витрат; критеріїв встановлення черговості надання компенсації витрат; процедури перерахування компенсації витрат на рахунки власників лісів і лісокористувачів. Крім того, проєктом Порядку не встановлюється механізм контролю за використанням бюджетних коштів та відповідальність за можливі порушення під час реалізації зазначеного акта. Разом з тим згідно з абз. 3 п. 4 проєкту Порядку передбачається, що порядок розгляду заяв (клопотань) про надання компенсації витрат, визначення обсягу компенсації, черговості виплат компенсації витрат власникам лісів і лісокористувачам при впровадженні ними заходів з відтворення лісів та здійснення лісовпорядкування, прийняття рішення про здійснення такої компенсації та підстави для відмови у наданні компенсації визначається Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями або органами місцевого самоврядування. Невизначеність правових норм, відсутність єдиного підходу до розроблення порядку розгляду заяв (клопотань) про надання компенсації витрат призведе до неоднакової та суб’єктивної процедури прийняття рішень уповноваженими особами та створить можливість для корупційних зловживань при прийнятті управлінських рішень на місцевому рівні.   Рекомендація НАЗК: визначити у проєкті Порядку: - чіткий правовий механізм подання, розгляду заяв (клопотань) про надання компенсації, прийняття уповноваженим органом рішень щодо компенсації витрат та виплати компенсації витрат; - процедуру контролю за виконанням положень Порядку та відповідальність за можливі порушення під час його реалізації.  

Висновок:

проєкт постанови містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання з урахуванням наданої рекомендації.   В.о. Голови Національного агентства з питань запобігання корупції                                                                            Артем СИТНИК
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua