НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про збільшення статутного капіталу державної установи «Фонд енергоефективності»

Картка проєкту

Ініціатор(и) проєкту акта: Міністерство розвитку громад та територій України Мета проєкту постанови – забезпечення поповнення у 2021 році статутного капіталу державної установи «Фонд енергоефективності» на 100 млн грн відповідно до бюджетних призначень, передбачених Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» Проєкт постанови проходить процедуру погодження із заінтересованими органами
 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами антикорупційної експертизи проєкту Статуту державної установи «Фонд енергоефективності» (далі – проєкт Статуту), який пропонується затвердити проєктом постанови, Національне агентство ідентифікувало корупціогенний фактор, а саме звуження кола осіб, на яких поширюються вимоги Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон) щодо фінансового контролю.  

Таблиця виявлених корупціогенних факторів

 
№ з/п Корупціогенні фактори
1 Невідповідність положень нормативно-правого акта положенням нормативно-правового акта, що має вищу юридичну силу
 

Опис виявленого корупціогенного фактору

  Невідповідність положень нормативно-правого акта положенням нормативно-правового акта, що має вищу юридичну силу Згідно із пп. 7, 10 проєкту Статуту державна установа «Фонд енергоефективності» (далі – Фонд) є юридичною особою публічного права, заснована державою в особі Кабінету Міністрів України. Посадові особи юридичних осіб публічного права згідно з п.п. «а» п. 2 ч. 1         ст. 3 Закону є суб’єктами, на яких поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції». Так, на цих осіб поширюються вимоги ст.ст. 23, 28, 29, 36 – 38, 40 – 44, 60, зокрема щодо одержання подарунків, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, неупередженості, доступу до інформації. Також такі посадові особи згідно із ч. 1 ст. 45 Закону зобов’язані щорічно                    до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік. При цьому під посадовими особами юридичних осіб публічного права, насамперед комунальних та державних установ і підприємств, слід розуміти осіб, які мають повноваження здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції. Адміністративно-господарські функції (обов’язки) – це обов’язки з управління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями тощо). Такі повноваження в різному обсязі є у начальників планово-господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб, завідуючих складами, магазинами, майстернями, ательє, їхніх заступників, керівників відділів підприємств, відомчих ревізорів та контролерів тощо. Організаційно-розпорядчі функції (обов’язки) – це обов’язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних, комунальних підприємств, установ, організацій, структурних підрозділів, їхні заступники, особи, які керують ділянками робіт. Однак положення п. 92 проєкту Статуту встановлюють інший зміст терміна «посадова особа», а саме «посадовими особами Фонду є члени Наглядової ради, директор Фонду та члени Дирекції, керівник підрозділу внутрішнього аудиту». Таким чином, проєктом Статуту передбачається правове регулювання, яке створить у суб’єктів, на яких поширюються вимоги Закону, хибне враження про зміст обов’язків, які у них є. Як наслідок – це призведе до порушення обмежень, встановлених Законом. При цьому декларування є ефективним інструментом запобігання корупції, а саме інструментом фінансового моніторингу, який є ключовим елементом антикорупційної інфраструктури. Звертаємо увагу, що обов’язок подання декларації у працівників Фонду виникає в силу вимог Закону і виконання ними адміністративно-господарських та організаційно-розпорядчих функцій та не залежить від «формального» визначення таких осіб у Статуті або посадових інструкціях посадовими особами.   Рекомендації НАЗК: викласти п. 92 проєкту Статуту у такій редакції: «92. Посадовими особами Фонду є члени Наглядової ради, директор Фонду та члени Дирекції, керівник підрозділу внутрішнього аудиту, а також інші особи, які виконують організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції».     Висновок: проєкт постанови містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання з урахуванням наданих рекомендацій.     Голова Національного агентства з питань запобігання корупції                                        Олександр НОВІКОВ
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua