НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції господарської діяльності»

Картка проєкту

Розробник проєкту закону: Міністерство економіки України Мета проєкту закону – запровадження декларативного принципу набуття права виконання робіт підвищеної небезпеки, удосконалення механізму відомчої реєстрації та покращення процедури  надання  адміністративної  послуги, удосконалення регуляторного середовища, скасування неактуальних та зайвих інструментів державного регулювання Проєкт закону надіслано відповідно до § 372 Регламенту Кабінету Міністрів України  
 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами антикорупційної експертизи проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції господарської діяльності» (далі – проєкт Закону) Національне агентство з питань запобігання корупції ідентифікувало корупціогенні фактори, які зумовлюють потребу в його доопрацюванні, а саме запровадження регулювання, яке не узгоджується із Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» в частині недотримання принципів єдиної державної системи ліцензування, що реалізується шляхом встановлення єдиного переліку видів господарської діяльності, які підлягають ліцензуванню, а також визначення вичерпного переліку документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії.  

Опис виявлених корупціогенних факторів

Суперечність між різними положеннями одного й того ж нормативно-правового акта або між положеннями різних нормативно-правових актів однакової юридичної сили у вирішенні одного й того ж питання, що допускає різне тлумачення норм 1. Проєктом Закону пропонується внести зміни до Закону України «Про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами», доповнивши його новою ст. 7-1, та встановити процедуру видачі, відмови у видачі ліцензій на імпорт/експорт контрольованих речовин та товарів та обладнання. Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» (далі – Закон) державна політика у сфері ліцензування ґрунтується на принципі єдиної державної системи ліцензування, що реалізується, серед іншого, шляхом встановлення єдиного переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, виключно цим Законом. У ст. 6 Закону вказано, що орган ліцензування видає ліцензії на право здійснення видів господарської діяльності, зазначених у ст. 7 Закону. Однак у переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, визначеному у ст. 7 Закону, відсутній такий вид ліцензованої діяльності, як імпорт/експорт контрольованих речовин та товарів та обладнання. Відсутні відповідні зміни до Закону і в проєкті Закону. Згідно з абз. 3 п. 3 ст. 3 Закону види господарської діяльності, не зазначені у ст. 7 цього Закону,  ліцензуванню не підлягають. Рекомендація НАЗК: у проєкті Закону передбачити зміни до ст. 7 Закону шляхом визначення виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню.   2. У ч. 2 ст. 7-1, якою пропонується доповнити Закон України «Про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами», вказано, що при поданні заявки для одержання ліцензії можуть вимагатися документи та інформація, які вважаються необхідними для підтвердження даних, зазначених у заявці та зовнішньоекономічному договорі (контракті). Водночас у п. 1 ст. 3 Закону встановлено вимогу щодо визначення вичерпного переліку документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії, виходячи з мінімальної кількості таких документів, достатніх лише для підтвердження виконання вимог відповідних ліцензійних умов. Недотримання законодавчо встановлених вимог щодо визначення вичерпного переліку документів, які мають додаватися до заяви про отримання ліцензії, зумовить виникнення корупційних ризиків. Рекомендація НАЗК: з метою дотримання принципів єдиної державної системи ліцензування та державної політики у сфері ліцензування, а також уникнення суб’єктивного застосування уповноваженими особами органів ліцензування тих чи інших правових норм у проєкті Закону: визначити вичерпний перелік документів, необхідних для одержання ліцензії; абз. 1 ч. 2 ст. 7-1 проєкту Закону виключити.  

Висновок:

проєкт Закону містить корупціогенні фактори та потребує доопрацювання з урахуванням наданих рекомендацій.   Голова Національного агентства з питань запобігання корупції                                                                    Олександр НОВІКОВ
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua