НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Топ-3 сфери регулювання нормативно-правових актів, які були предметом антикорупційної експертизи НАЗК

19.10.2021
Топ-3 сфери регулювання нормативно-правових актів, які були предметом антикорупційної експертизи НАЗК

Цього року Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) промоніторило близько 3 тис. проектів актів винесених на розгляд Кабінету Міністрів України та Верховної Ради.

Найважливішими сферами дії актів, щодо яких НАЗК робило антикорупційну експертизу були корпоративне управління на державних підприємствах, оборонні і публічні закупівлі.

  • Корпоративне управління на державних підприємствах: у нормативно-правових актах часто намагалися внести норми, які могли сприяти призначенню «потрібних» людей на посади топ-менеджменту. Наприклад, під час проведення трьох антикорупційних експертиз НАЗК знайшло спроби відмінити конкурс на керівників державних підприємств та обмежити повноваження наглядової ради.
  • Оборонні закупівлі: на вимогу нового Закону «Про оборонні закупівлі» було напрацьовано кілька проектів актів, які мали врегулювати порядок формування обсягів та особливостей закупівель для оборони. Під час аналізу цих документів НАЗК виявило, що вони могли дати поштовх новим корупційним схемам. Зокрема в актах не прописали весь перелік випадків, які можуть стати причиною перегляду початкової ціни. Це можна використати для того, щоб отримати незаконний прибуток. Наприклад, штучно знижуючи ціну задля вигоди підрядника, отримуючи при цьому хабарі. 
Також в актах не було визначено яким чином будуть вносити учасників відбору та виконавців державних контрактів до спеціального реєстру. Це могло обмежити відкритість (прозорість) інформації про компанії, які є виконавцями контрактів для оборони.

  • Публічні закупівлі: завдяки реформі в закупівельній сфері та системі ProZorro Україна отримала одну із найкращих практик прозорості публічних закупівель у світі. Проте низка нормативно-правових актів, які НАЗК проаналізувало під час антикорупційної експертизи, могли вивести окремі процедури з-під дії Закону. 
Зокрема, у проекті, який мав вносити зміни до Закону «Про публічні закупівлі», хотіли без системи ProZorro всі закупівлі вартістю до 25 тисяч гривень. Також у одному із проектів намагалися внести норму, яка мала б скасувати обов'язкове проведення спрощених закупівель. 

Ознайомитися з результатами антикорупційних експертиз можна на сайті НАЗК у розділі «Моніторинг діяльності»: https://bit.ly/3uffNic.

Топ-3 сфери регулювання нормативно-правових актів, які були предметом антикорупційної експертизи НАЗК
Топ-3 сфери регулювання нормативно-правових актів, які були предметом антикорупційної експертизи НАЗК

Останні новини

29.03.2024
09:07
Україна та ОЕСР розпочинають роботу над Оглядом з питань доброчесності та боротьби з корупцією
28.03.2024
17:28
Впровадження рекомендацій НАЗК сприяє розбудові культури доброчесності в оборонно-промисловому комплексі 
16:52
Анонс НАЗК запрошує до громадського обговорення законопроекту про удосконалення антикорупційних обмежень щодо сумісництва та суміщення 
14:40
Необґрунтовані активи на понад 8,6 млн грн. За матеріалами НАЗК справу посадовця Київської митниці передано до суду
27.03.2024
18:59
Посилення співпраці з ЄС на різних треках: Голова НАЗК провів зустрічі з представниками Єврокомісії
15:51
Розвиток інституту викривання: як законодавчо врегулювати статус викривача у кримінальному процесі? 
26.03.2024
18:51
Україна стане першою країною не членом ОЕСР, яка долучиться до ініціативи «Індикатори публічної доброчесності»
25.03.2024
17:33
НАЗК нагадує про завершення кампанії звітування для парламентських партій за 2020–2023 роки та інших партій за IV квартал 2023 року 
13:03
Розбудова інституту викривання, оцінка корупційних ризиків та просвітницька робота - пріоритети співпраці НАЗК з Управлінням ООН з наркотиків та злочинності 
10:00
НАЗК братиме участь у розробці рекомендацій щодо покращення системи оборонних закупівель в межах робочої групи України та НАТО
22.03.2024
19:50
НАЗК передає МРГ з санкційної політики інформацію з реєстру “Міжнародні спонсори війни”, інші реєстри потребують унормування - позиція НАЗК
18:01
Голова НАЗК обговорив з членами Громадської ради подальші кроки у розбудові незалежної антикорупційної інституції 
12:47
НАЗК та IFES в Україні продовжать співпрацю у сфері протидії політичній корупції
11:26
НАЗК запрошує до обговорення звіту про судову практику притягнення до кримінальної відповідальності за корупцію 
21.03.2024
19:20
До уваги користувачів навчальної платформи НАЗК! 
18:19
Показники сприйняття і досвіду корупції дещо покращилися у порівнянні з довоєнним рівнем: НАЗК презентувало дослідження за 2023 рік 
16:38
НАЗК та Антикорупційна ініціатива ЄС планують розширити співпрацю
13:36
НАЗК виявило ознаки незаконного збагачення у колишнього співробітника Нацполіції на понад 12 млн грн
12:33
НАЗК починає співпрацю з новим американсько-британським антикорупційним проектом Pro-Integrity
12:11
НАЗК і ДБР виявили ознаки незаконного збагачення у посадовця ЗСУ на майже 58 млн грн
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua