НАЗК запобігло включенню до Митного кодексу норми, яка б могла створити нерівні умови для підприємств-імпортерів

Посилання скопійовано
НАЗК запобігло включенню до Митного кодексу норми, яка б могла створити нерівні умови для підприємств-імпортерів

Міністерство фінансів України доопрацювало проєкт Закону «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо звільнення від сплати ввізного мита» та врахувало рекомендації НАЗК, надані в результаті антикорупційної експертизи.

Так, до внесення змін проєкт закону передбачав, що Кабмін своїм рішенням міг визначати окремих суб’єктів господарювання, які будуть звільнені від сплати мита при ввезенні на територію України певних товарів. Таким чином, з’являлися невиправдані переваги для окремих постачальників.  До такого переліку могли бути включені компанії-виробники лікарських засобів, лабораторії, а також підприємства, які займаються “освітньою чи науково-дослідною  діяльністю”.

Натомість, за загальним правилом, встановленим Митним кодексом, бізнес може бути звільнений від сплати мита лише за умови ввезення конкретних товарів. Уряд може визначати такі товари у своєму акті, вказуючи  конкретний код згідно визначеної класифікації.

За пропозицією НАЗК корупціогенне положення, яке б надало необґрунтовані переваги окремим підприємцям, було виключено з проєкту закону.  Це дозволило запобігти наданню “особливого статусу” окремим компаніям та створенню нерівних умов на ринку. 

Наразі Мінфін доопрацьовує законопроект для затвердження на засіданні Кабміну. Після схвалення Урядом, законопроект буде направлено на розгляд до Верховної Ради.

З висновком антикорупційної експертизи можна ознайомитись за посиланням.

 

Посилання скопійовано
Версія для друку

Маєте ідеї про покращення форми е-декларації? НАЗК збирає пропозиції 

Посилання скопійовано
Маєте ідеї про покращення форми е-декларації? НАЗК збирає пропозиції 

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) продовжує працювати над удосконаленням форми декларації та запрошує усіх користувачів Реєстру декларацій  залишити свої відгуки та пропозиції щодо її поліпшення. 

Крім того, ви можете взяти участь у вдосконаленні форми повідомлення про суттєві зміни у майновому стані та повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента. 

Як можна залишити відгук? 

Надсилайте листа з пропозиціями на електронну адресу support@nazk.gov.ua, з відміткою у темі листа “Хочу покращити процес декларування”.  

НАЗК проводить це опитування щоб:

  • скоротити час заповнення декларації для декларанта;
  • спростити форму декларації, повідомлення про суттєві зміни у майновому стані та повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента. 

Важливо: НАЗК не може вилучити із форми декларації позиції, які передбачені Законом України “Про запобігання корупції”. 

Нагадуємо, що ви також можете пройти анонімне опитування про якість сервісів НАЗК за посиланням на нашому сайті: https://bit.ly/3ei72w5.

Посилання скопійовано
Версія для друку

Як подати повідомлення до НАЗК про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента?

Посилання скопійовано
Як подати повідомлення до НАЗК про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента?

Якщо посадовець або член його сім’ї відкрили валютний рахунок у банку в іншій країні, то протягом 10 днів про це необхідно повідомити до НАЗК. 

Відлік цих днів розпочинається з моменту, коли посадовець відкрив валютний рахунок, або ж коли йому стало відомо або повинно було стати відомо про відкриття зазначеного валютного рахунка.

Як можна подати повідомлення? 

Після модернізації Реєстру декларацій повідомлення про відкриття валютного рахунку можна подати онлайн. Раніше такі повідомлення надсилалися лише поштою. Тепер їх можна подати в електронному вигляді через особистий кабінет у Реєстрі декларацій (наказ від 17.12.2020 № 574/20). 

Для того, щоб подати повідомлення: 

  1. Перейдіть за посиланням та увійдіть у Реєстр за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП). 
  2. Натисніть «Нове повідомлення про відкриття валютного рахунка». 
  3. Заповніть необхідну інформацію та натисність кнопку «Подати документ».

 

У публічній частині Реєстру декларацій повідомлення про відкриття валютного рахунка не відображаються. 

За необхідності декларанти також можуть подати повідомлення про відкриття рахунка в установі банку-нерезидента у паперовому вигляді. Для цього необхідно заповнити форму (форма у форматі .doc) та надіслати її за адресою (бульв. Дружби Народів, 28, м. Київ, 01103). 

Нагадуємо, що ви можете надіслати свої пропозиції щодо поліпшення форми декларації та повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента за адресою support@nazk.gov.ua, з відміткою у темі листа “Хочу покращити процес декларування”.  

 

Посилання скопійовано
Версія для друку

Що робити, якщо ваш підлеглий повідомив, що у нього конфлікт інтересів? 

Посилання скопійовано
Що робити, якщо ваш підлеглий повідомив, що у нього конфлікт інтересів? 

Ви працюєте на публічній службі та маєте підлеглих? Тоді якщо у вашого працівника виникає конфлікт інтересів саме ви відповідальні за його врегулювання. 

Якщо ви отримали повідомлення від свого підлеглого про наявність у нього конфлікту інтересів, вам необхідно протягом 2-х робочих днів прийняти рішення про врегулювання конфлікту та повідомити про це рішення самого працівника.

Як обрати потрібний захід врегулювання конфлікту інтересів у підлеглого?    

Кожен із заходів врегулювання конфлікту інтересів має свою специфіку, адже обирається залежно від низки умов.  

Ось декілька типових заходів, які ви можете застосовувати для врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів у працівника у типових ситуаціях:

1. Усунення працівника від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів.

За яких умов застосовувати:

  • конфлікт інтересів тимчасовий;
  • можна залучити до прийняття рішення або вчинення відповідних дій інших працівників відповідного органу, підприємства, установи, організації;

2. Обмеження доступу працівника до певної інформації. 

За яких умов застосовувати:

  • конфлікт інтересів постійний;
  • конфлікт інтересів пов’язаний з таким доступом до певної інформації;
  • у особи є можливість продовжити належне виконання повноважень на посаді за умови обмеження доступу до інформації;
  • є можливість доручити роботу з відповідною інформацією іншому працівнику.

3. Перегляд обсягу службових повноважень працівника.

За яких умов застосовувати:

  • конфлікт інтересів постійний;
  • конфлікт інтересів пов’язаний з конкретним повноваженням особи;
  • у особити є можливість продовжити належне виконання службових завдань у разі такого перегляду;
  • є можливість наділення відповідними повноваженнями іншого працівника.

4. Зовнішній контроль за виконанням працівником відповідного

завдання, вчиненням ним певних дій чи прийняттям рішень.

За яких умов застосовувати:

  • конфлікт інтересів постійний чи тимчасовий;
  • конфлікт інтересів неможливо врегулювати, усунувши працівника від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті, обмеження його доступу до інформації, перегляду його повноважень та функцій.

Якщо ви оберете цей захід врегулювання, вам потрібно звернути увагу на два критерії, яким повинен відповідати працівник, який здійснюватиме зовнішній контроль: 

  • він не може знаходитися у підпорядкуванні особи, щодо якої врегульовують конфлікт інтересів; 
  • особа, конфлікт інтересів якої врегульовують, не може приймати розпорядження стосовно призначеного працівника.  

Порушення цих умов призведе до конфлікту інтересів у особи, яка має здійснювати такий контроль. 

5. Переведення на іншу посаду.

За яких умов застосовувати:

  • конфлікт інтересів постійний;
  • конфлікт інтересів неможливо врегулювати, усунувши працівника від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті, обмеження його доступу до інформації, перегляду його повноважень та функцій, позбавлення приватного інтересу;
  • наявна вакантна посада, яка за своїми характеристиками відповідає особистим та професійним якостям працівника;
  • наявна згода працівника на переведення. 

6. Звільнення. 

За яких умов застосовувати:

  • конфлікт інтересів постійний;
  • конфлікт інтересів не може бути врегульований в інший спосіб, у тому числі через відсутність згоди працівника на переведення або на позбавлення приватного інтересу. 

Важливо: ви можете застосувати ці заходи лише, якщо всі умови співпадають. Якщо будь-яка з умов відсутня, конкретний захід врегулювання конфлікту інтересів застосовувати не можна. 

Зверніть увагу, що для врегулювання обмеження спільної роботи близьких осіб застосовується інший механізм. Ознайомитися методичними рекомендаціями можна за посиланням: https://bit.ly/3nbxc7K

Докладніше про зовнішнє врегулювання конфлікту інтересів можна прочитати за посиланням: https://bit.ly/3sCTzUR.

Посилання скопійовано
Версія для друку

Впевнені, що посадовець зазначив неправдиві відомості у декларації? Повідомте про це до НАЗК для початку повної перевірки

Посилання скопійовано
Впевнені, що посадовець зазначив неправдиві відомості у декларації? Повідомте про це до НАЗК для початку повної перевірки

У повній перевірці НАЗК уже 403 декларацій. 109 з них НАЗК розпочало на підставі заяв від громадян та ЗМІ. 

Для НАЗК важливо, щоб повна перевірка декларацій здійснювалася щодо тих посадовців, які реально приховують свої статки від громадян, або публічних службовців на посадах, що займають відповідальне та особливо відповідальне становище або посаду з високими корупційними ризиками. 

Саме тому заяви від громадян та ЗМІ є для нас одним із найважливіших джерел про можливі порушення антикорупційного законодавства. 

Отже, якщо ви впевнені, що посадовець вніс до декларації неправдиву інформацію, повідомте про це НАЗК. 

А для того, щоб на підставі заяви найпевніше було розпочато повну перевірку декларації, переконайтеся, що вона враховує наступне:   

  • Ваше звернення повинно стосуватись конкретного декларанта або членів його сім’ї. 
  • Звернення повинно мати фактичні дані, які зазначені або повинні бути зазначені в декларації та можуть бути перевірені, а також вказують на можливе відображення в декларації недостовірних відомостей, якщо такі відомості стосуються майна або іншого об’єкта декларування, що мають вартість і можуть відрізнятися від достовірних на суму, яка дорівнює або перевищує 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на день подання декларації. 
  • Рекомендовано, щоб декларація про яку ви хочете повідомити містила інформацію за повний звітний період. Наприклад, це можуть бути декларації типу “щорічних” та “після звільнення”. 
  • Недостовірні відомості, про які ви хочете повідомити, повинні бути вказані у останній поданій декларації за звітний період. Суб’єкт має право внести зміни до декларації. Тому варто перевірити, чи справді ви переглядаєте останню подану декларацію, оскільки у Реєстрі може існувати одна або декілька виправлених. Дата та час подання декларацій вказані в Реєстрі під іменем суб’єкта декларування.
  • Зверніть увагу, що суб’єкт повинен задекларувати активи, якими володів або користувався він та/або члени його сім’ї станом на 31 грудня звітного року або протягом не менше 183 днів упродовж року. При цьому норма стосовно користування упродовж 183 днів діє лише з 2020 року та не стосується декларацій за попередні роки.

Важливо: якщо ви повідомляєте про активи, набуті посадовцем в 2021 році, такі дані можна перевірити лише після подання ним декларації вже в 2022 році.

Які дані можуть допомогти при розгляді вашого звернення?

  • для нерухомого майна – адреса розташування майна, кадастровий номер земельної ділянки, інші відомості про об’єкт майна, підтвердження користування суб’єктом декларування чи членами його родини цим майном;
  • для транспортних засобів – номер та модель автомобіля, підтвердження користування транспортним засобом суб’єктом декларування чи членами його родини;
  • для незадекларованих видатків – обставини здійснення видатків та орієнтовні суми тощо. Додайте до звернення фото- та відеопідтвердження порушення, якщо вони у вас є.

Подати звернення можна надіславши інформацію та підтверджувальні документи на електронну адресу anticor_reports@nazk.gov.ua 

Посилання скопійовано
Версія для друку

Законопроєкт 5289 містить корупційні ризики та скасовує обов’язкові спрощені закупівлі — НАЗК

Посилання скопійовано
Законопроєкт 5289 містить корупційні ризики та скасовує обов’язкові спрощені закупівлі — НАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу законопроєкту 5289, яким пропонується внести зміни до Закону України «Про публічні закупівлі» та скасувати обов’язкове проведення спрощених закупівель.

Інструмент спрощених закупівель був запроваджений минулого року. Так, до квітня 2020 року державні установи могли закуповувати товари та послуги на суму до 200 тис. грн та роботи — до 1,5 млн грн за прямими договорами, тобто без конкурентного аукціону на зниження ціни.

З появою спрощених закупівель такі товари та послуги установи мають придбати на підставі конкурентного аукціону полегшеної форми, оскільки для його проведення як замовник, так і учасник мають підготувати дещо менше документації, порівнюючи зі звичайною закупівлею. Крім того, спрощені закупівлі займають менше часу: тривалість етапів процедури є меншою і сама закупівля завершується значно швидше, ніж відкриті торги.

За оцінками DOZORRO, за рік інструмент спрощених закупівель дозволив вивести з тіні закупівлі на суму понад 40 млрд грн.

Що пропонує законопроєкт 5289?

Автори законопроєкту пропонують:

  • зробити спрощені закупівлі необов’язковими для більшості замовників — органів державної влади та місцевого самоврядування, а також підприємств, установ та організацій, які є розпорядниками бюджетних коштів. Замовники зможуть укладати прямі договори з обраними постачальниками.
  • дозволити сільським і селищним радам та міським територіальним громадам купувати напряму: харчові продукти, паливно-мастильні матеріали, природний газ та електричну енергію, окремі товари для закладів охорони здоров’я або закладів освіти; проєктно-кошторисну документацію тощо.

Які можливі наслідки прийняття законопроєкту?

У разі прийняття законопроєкту:

  • знижується прозорість закупівельних процедур –  якщо замовник підписав прямий договір, то в системі Prozorro можна побачити лише сам договір та відомості про виконавця. Натомість у спрощених закупівлях можна вивчити цінові пропозиції, вимоги до предмета закупівлі,  причини дискваліфікації учасників, якість відповідей замовника, підстави для прийняття рішення про визначення переможця тощо.
  • держава втратить можливість економити на закупівлях. Так, під час проведення аукціону компанії надають власні пропозиції щодо ціни товару або послуги. За рахунок конкуренції початкова ціна може значно зменшитися;
  • бізнес не зможе брати участь у конкурентних закупівлях, оскільки замовник сам обиратиме постачальника.

Рекомендації НАЗК

Законопроєкт 5289 не може бути прийнятий у поточній редакції, оскільки запропоновані норми загалом є корупціогенними.

Детальніше з висновком антикорупційної експертизи НАЗК можна ознайомитися за посиланням.

Посилання скопійовано
Версія для друку

За минулий тиждень НАЗК направило до суду 13 адмінпротоколів

Посилання скопійовано
За минулий тиждень НАЗК направило до суду 13 адмінпротоколів

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) за минулий тиждень склало та направило до суду 13 адміністративних протоколів.

Через порушення порядку подання фінансової звітності політичних партій були складені протоколи стосовно представника політичної партії «Опозиційний блок»  Олександра Касянюка

Ще 1 протокол було складено через порушення порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії. 

За ознаками порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів складено та направлено до суду протокол стосовно Анни Скороход, народного депутата України.                 

За ознаками несвоєчасного подання декларації без поважних причин складено 7 адміністративних протоколів стосовно таких осіб:

  • Владислав Саманчук, колишній завідувач сектору Іванківської районної державної адміністрації Херсонської області;
  • Вячеслав Сокол, колишній слідчий відділу поліції в річковому порту Київ Головного управління Національної поліції у м. Києві;
  • Олександр Студенцов, колишній слідчий слідчого відділення Заводського відділення поліції Дніпровського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Запорізькій області;
  • Роман Кульчицький, колишній слідчий слідчого відділу Тернопільського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Тернопільській області; 
  • Сергій Будім, начальник відділу освіти, культури, молоді і спорту Любарської районної державної адміністрації Житомирської області;
  • Галина Кисіль, колишній заступник начальника служби у справах дітей Стрийської районної державної адміністрації;
  • Юлія Глемба, начальник відділу Коростенської районної державної адміністрації. 

Через несвоєчасне подання повідомлення про суттєві зміни в майновому стані було складено 3 адміністративних протоколи стосовно таких осіб: 

  • Андрій Передерій, прокурор Миргородської місцевої прокуратури Полтавської області;
  • Світлана Базавлук, прокурор Полтавської місцевої прокуратури;
  • Валерій Дудко, директор департаменту Чернігівської обласної державної адміністрації.

З переліком складених протоколів можна ознайомитися в розділі «Моніторинг діяльності НАЗК».

Посилання скопійовано
Версія для друку

8 керівників політичних партій та народний депутат: НАЗК запрошує 30 осіб для надання пояснень

Посилання скопійовано
8 керівників політичних партій та народний депутат: НАЗК запрошує 30 осіб для надання пояснень

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) запрошує 30 осіб для надання пояснень про можливі порушення вимог Законів України «Про запобігання корупції» та «Про політичні партії в Україні».

У зв’язку з порушенням вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів запрошується Вадим Рабінович, народний депутат України. Запрошується з 28 до 29 квітня.  

Також у зв’язку з несвоєчасним поданням декларації запрошуються:

  • Сергій Базелюк, колишній слідчий Хмельницького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області. Запрошується 27 квітня, 09:00;
  • Олег Кириченко, колишній голова Нікопольської районної державної адміністрації. Запрошується 27 квітня, 10:00;
  • Андрій Євстафієвич, колишній слідчий слідчого відділення Сторожинецького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Чернівецькій області. Запрошується 27 квітня, 10:00;
  • Володимир Бєкєтов, колишній заступник начальника управління – начальник відділу Зачепилівської районної державної адміністрації. Запрошується 27 квітня, 16:00;
  • Світлана Холостовська, колишній начальник відділу статистики у Нікопольському районі Головного управління статистики у Донецькій області. Запрошується 28 квітня, 10:00;
  • Марія Іваніна, прокурор відділу Прокуратури Сумської області. Запрошується 28 квітня, 10:00; 
  • Геннадій Базаров, начальник Державної екологічної інспекції у Сумській області. Запрошується 28 квітня, 14:00;
  • Тетяна Чувашова, колишній завідувач сектору інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю апарату Могилів-Подільської районної державної адміністрації Вінницької області. Запрошується 28 квітня, 14:00;
  • Ігор Березюк, колишній начальник управління Мостиської районної державної адміністрації. Запрошується 29 квітня, 10:00;
  • Ігор Лаптєв, заступник начальника управління – начальник відділу Головного управління Державної податкової служби у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі. Запрошується 29 квітня, 10:00;
  • Олег Дідура, начальник відділу державного контролю Держпродспоживслужби у Львівській області. Запрошується 29 квітня, 10:00;
  • Дмитро Луцик, колишній слідчий Смілянського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Черкаській області. Запрошується 29 квітня, 11:00;
  • Тетяна Сирбу, колишній прокурор відділу Прокуратури Чернівецької області. Запрошується 29 квітня, 12:00;
  • Максим Алєксєєв, прокурор відділу Прокуратури Сумської області.  Запрошується 29 квітня, 14:00; 
  • Тетяна Боднарчук, колишній завідувач сектору Теплицької районної державної адміністрації Вінницької області. Запрошується 29 квітня, 15:00. 

Через невиконання законних вимог (приписів) НАЗК запрошуються такі особи: 

  • Лідія Керанчук, голова Ради адвокатів Донецької області. Запрошується 5 травня, 10:00; 
  • Олексій Плясов, в.о. директора Центру комплексних досліджень з питань антимонопольної політики. Запрошується 5 травня, 10:00; 
  • О. Українська, голова обласної медико-соціальної експертної комісії № 2 м. Маріуполь. Запрошується 5 травня, 10:00; 
  • Дмитро Домуховський, фізична особа. Запрошується 5 травня, 10:00.

Щоби з’ясувати обставини можливих порушень порядку подання фінансової звітності, для надання пояснень запрошуються такі представники політичних партій:

26 квітня: 

  • Сергій Двірко («Важливий кожен»);
  • Андрій Андрушков («Блок Міхеіла Саакашвілі»);

27 квітня: 

  • Степан Брацюнь («Конгрес українських націоналістів»); 

28 квітня:

  • Андрій Кисельов («Альянс За Соціальну Справедливість»);

29 квітня:

  • Тетяна Чечетова-Терашвілі («Блок Кернеса – Успішний Харків!»); 
  • Сергій Червонописький («Партія ветеранів Афганістану»); 

30 квітня: 

  • Микола Габер («Патріотична партія України»); 
  • Олександр Сугоняко («Соціал-демократична партія»). 

Крім того, щодо можливих порушень порядку подання фінансової звітності запрошуються такі розпорядники виборчих фондів:

  • Руслан Зозуля (Виборчий фонд кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 87 Зозулі Руслана Петровича);
  • Юрій Юрченко (Виборчий фонд кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 87 Юрченка Юрія Івановича).

До публічного оприлюднення інформації ці особи також були запрошені офіційним листом НАЗК.

Нагадаємо, що перелік осіб, яких запрошує НАЗК для надання пояснень, розміщується також у розділі сайту «Моніторинг діяльності НАЗК».

Посилання скопійовано
Версія для друку

11 справ розглянуть цього тижня суди за адмінпротоколами НАЗК, з яких 6 – за несвоєчасне подання декларацій

Посилання скопійовано
11 справ розглянуть цього тижня суди за адмінпротоколами НАЗК, з яких 6 – за несвоєчасне подання декларацій

Цього тижня суди мають розглянути 11 справ за протоколами, складеними Національним агентством з питань запобігання корупції (НАЗК).

Стежити за станом розгляду справ можливо за посиланням.

Стосовно несвоєчасного подання декларацій на цьому тижні в суді буде розглянуто шість справ:

Вівторок, 27 квітня:

08:30 Ярема Дуль, колишній начальник відділу Державної митної служби України.

Назва суду: Шевченківський районний суд м. Києва.

Номер справи: 761/11704/21.

17:00 Євген Старенький, заступник начальника МП «Херсон» Чорноморської митниці Держмитслужби.

Назва суду: Херсонський міський суд Херсонської області.

Номер справи: 766/4662/21.

Четвер, 29 квітня:

08:30 Ірина Зоря, начальник відділу Міністерства соціальної політики України.

Назва суду: Печерський районний суд м. Києва.

Номер справи: 757/16551/21-п.

09:30 Ігор Лучко, колишній слідчий військової прокуратури Сумського гарнізону.

Назва суду: Зарічний районний суд м. Суми.

Номер справи: 591/1696/21.

11:15 Ельзара Зейтуллаєва, колишній слідчий СВ Новотроїцького ВП Генічеського ВП ГУНП в Херсонській області.

Назва суду: Новотроїцький районний суд Херсонської області.

Номер справи: 662/488/21.

Василь Коротецький, екс-начальник відділу Державної екологічної інспекції України.

Назва суду: Печерський районний суд м. Києва.

Номер справи: 757/15359/21-п.

Також передбачається розглянути справу про порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів:

Вівторок, 27 квітня:

16:30 Катерина Колобкова, старший слідчий слідчого управління ГУ Національної поліції в Черкаській області.

Назва суду: Придніпровський районний суд м. Черкаси.

Номер справи: 711/1754/21.

Крім того, відбудеться розгляд трьох справ щодо порушень порядку подання фінансової звітності політичними партіями за участі їхніх представників:

Середа, 28 квітня:

10:00 Сергій Гаркуша, координатор Ради політичної партії «Рух нових сил Михайла Саакашвілі».

Назва суду: Бабушкінський районний суд м. Дніпропетровська.

Номер справи: 932/3163/21.

11:40 Юрій Крутько, керівник політичної партії «Аграрна партія України».

Назва суду: Солом’янський районний суд м. Києва.

Номери справ (дві справи): 760/26738/20, 760/26742/20.

Стосовно порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду відбудеться засідання суду за участі розпорядника виборчого фонду:

Вівторок, 27 квітня:

08:00 Михайло Пригода, розпорядник виборчого фонду на посаду голови Водянської сільської об’єднаної територіальної громади Пригоди Михайла.

Назва суду: Кам’янсько-Дніпровський районний суд Запорізької області.

Номер справи: 318/387/21.

Дані отримані з порталу «Судова влада».

 

Посилання скопійовано
Версія для друку

З 11 травня партії зможуть подати звіти за 2021 рік лише в електронному вигляді: НАЗК запускає реєстр POLITDATA у промислову експлуатацію

Посилання скопійовано
З 11 травня партії зможуть подати звіти за 2021 рік лише в електронному вигляді: НАЗК запускає реєстр POLITDATA у промислову експлуатацію

Починаючи з 11 травня Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) запускає Реєстр звітів політичних партій POLITDATA у промислову експлуатацію. 

З цього часу партії зможуть подавати звіти, які охоплюють І-IV квартали 2021 року лише в електронній формі. Тобто, всі звіти, які політичні партії подаватимуть з 11 травня за всі квартали 2021-го року мають бути лише в електронному вигляді.

Партіям, які до 11 травня вже подали звіти за I квартал 2021 року подавати звіт повторно в електронній формі не потрібно.

Звіти за І-IV квартали 2020 року і надалі прийматимуться у паперовому вигляді.  

Що таке POLITDATA? 

POLITDATA це електронний реєстр, який дозволяє партіям подати звіт без зайвої паперової роботи, а громадянам та медіа отримати зручний доступ до інформації про фінансову діяльність партій. 

Раніше партії мали надсилати до НАЗК паперові звіти та додавати електронні файли на USB-накопичувачі. Після запуску платформи POLITDATA у промислову експлуатацію звіти подаватимуться до реєстру в електронній формі.  

Як партії зареєструватися у Реєстрі та почати подавати звіт?

Реєструватися на порталі POLITDATA повинні усі політичні партії України. 

Нагадаємо, POLITDATA функціонує у тестовому режимі із 16 липня 2020 року. З цього часу політичні партії могли зареєструватися, щоб ознайомитися із функціоналом та можливостями Реєстру.

Важливо! Партії, які створювали облікові записи під час роботи POLITDATA у тестовому режимі мають надіслати листа у довільній формі, у якому підтвердять актуальність надісланих раніше документів. Це потрібно для того, щоб знову не створювати нового облікового запису та повторно не відправляти документи для реєстрації.

Лист у довільній формі, який підтверджує актуальність надісланих раніше документів (у час, коли Реєстр працював у тестовому режимі), партіям слід надіслати на поштову адресу: 01103, Київ, бульвар Дружби Народів, 28, Національне агентство з питань запобігання корупції, Департамент запобігання політичної корупції.

Ті партії, які не направляли документи, що необхідні для реєстрації у POLITDATA повинні зареєструватися у Реєстрі, який з 11 травня працюватиме у повноцінному режимі. 

Це потрібно для того, щоб НАЗК розпочало верифікацію облікових записів політичних партій.  

Для того, щоб зареєструватися на порталі, потрібно надіслати НАЗК лист-звернення довільної форми з інформацією про:

  • ім’я та прізвище працівника, який підготував лист-звернення, і номер його службового телефону;
  • повну назву політичної партії та її код ЄДРПОУ;
  • фактичне місцезнаходження політичної партії;
  • прізвище, ім’я, по батькові керівника політичної партії та її уповноважених осіб, а також ідентифікаційний номер картки платника податків керівника та уповноважених осіб політичної партії, номер телефону, адресу електронної пошти;
  • поштову і електронну адресу політичної партії.

До листа-звернення додати:

  • завірену копію статуту політичної партії (обов’язкове нотаріальне посвідчення не вимагається. Достатньо підпису керівника і печатки організації); 
  • завірені нотаріусом копії документів, що підтверджують повноваження керівника й уповноважених осіб політичної партії на подання звітів;
  • згода керівника (уповноважених осіб) політичної партії на оброблення персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних». Завантажити приклад можна тут.
  • Після того, як НАЗК отримує лист-звернення, Агентство створює обліковий запис політичної партії в Реєстрі.    

НАЗК може відмовити партії у Реєстрації облікового запису, якщо:

  • політична партія подала неповний пакет документів;
  • у поданих документах виявлені недостовірні відомості та/або документи не підтверджують повноваження керівника (уповноважених осіб) політичної партії на подання звітів.

Про результати розгляду листа-звернення НАЗК повідомляє політичну партію протягом трьох робочих днів з дня надходження цього листа.

У разі відмови у реєстрації, політична партія має повторно надіслати лист-звернення із врахуванням зауважень.

Після створення облікового запису політичної партії керівник та/або уповноважена особа можуть вносити в Реєстр дані для подання звітів.

Для роботи з Реєстром керівнику та/або уповноваженій особі потрібно мати:

  • кваліфікований електронний підпис від одного із кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг;
  • персональну електронну поштову скриньку.

Детально ознайомитися із інструкціями можна тут.

Реєстр POLITDATA був розроблений НАЗК за підтримки Міжнародної фундації виборчих систем (IFES) та Проєкту USAID «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «ВзаємоДія!» на виконання Закону України від 19.12.2019 № 410-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичній корупції».

Посилання скопійовано
Версія для друку