Про НАЗК
Доброчесність та запобігання корупції
- Про доброчесність та запобігання корупції
- Доброчесність у секторі безпеки та оборони
- Стратегічний аналіз корупційних ризиків
- Антикорупційна експертиза
- Антикорупційні програми
- Лідери змін
- Уповноважені
- Викривачі корупції
- Перевірки організації роботи
- Реєстр порушників
- Нормативно-правові акти
- Стандарти доброчесності
Декларування
Запобігання політичній корупції
Антикорупційна політика
Конфлікт інтересів
Для громадян
Пресцентр
Антикорупційна програма — це стратегічний документ, від якого залежить ефективність запобігання корупції в органі влади. Програма має бути гнучкою до змін, оскільки корупційні виклики також змінюються.
Актуалізація антикорупційних програм передбачена нормами міжнародних стандартів ризик-менеджменту та організації антикорупційної діяльності.
Національне законодавство визначає три процедури роботи з антикорупційними програмами: моніторинг, оцінка виконання та періодичний перегляд програми.
Для того, щоб уповноважені могли якісно застосовувати згадані процедури, потрібно звернути увагу на такі їх особливості:
- Моніторинг виконання антикорупційної програми будується таким чином, щоби на регулярній основі відслідковувати прогрес та факт виконання кожного конкретного заходу програми. Регулярність моніторингу встановлюється в самій програмі (наприклад, щокварталу або щопівріччя).
- Оцінку виконання антикорупційної програми варто проводити на останньому етапі дії поточної антикорупційної програми, щоби визначити її результативність. Також оцінка допоможе зібрати корисну інформацію для розробки наступної програми.
- Перегляд антикорупційної програми застосовується, якщо за результатами моніторингу виконання програми виявлена потреба у її коригуванні. Наприклад, зміни можуть стосуватися конкретних заходів, показників чи термінів виконання.
- якщо буде визначено, що заходи усунення групи корупційних ризиків є недостатньо ефективними;
- у зв’язку із внесенням змін до законодавства, що впливають на діяльність органу влади;
- за умов визначення нових корупційних ризиків або суттєвим змінам у пріоритетності корупційних ризиків у діяльності органу влади.