НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Олександр Новіков склав протокол стосовно Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля через розголошення даних про викривача

11.01.2024

Голова Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) Олександр Новіков склав протокол стосовно Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля. Він незаконно розголосив інформацію про викривача, яка стала йому відома у зв’язку з виконанням службових обов’язків. 

Очільник Уряду, попередньо розглянувши повідомлення про корупцію від викривача, а саме працівника Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ), дав доручення відповідним посадовим особам опрацювати таке повідомлення і за результатами поінформувати заявника та Кабінет Міністрів України (КМУ).

При цьому серед посадових осіб, яким було доручено розглянути повідомлення, зазначено й Голову КРАІЛ Івана Рудого, про протиправні дії якого й повідомлялося. Дізнавшись про це, посадовець прийняв рішення про порушення дисциплінарного провадження стосовно викривача. Однак, відповідно до законодавства, викривача не може бути притягнуто до дисциплінарної відповідальності чи піддано з боку його керівника або роботодавця іншим негативним заходам впливу. Встановивши факт таких дій, НАЗК склало протокол стосовно Голови КРАІЛ 5 січня 2024 року.

Таким чином Прем’єр-міністр України вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 1728 КУпАП, оскільки незаконно розголосив інформацію про викривача, яка стала йому відома у зв’язку з виконанням службових обов’язків.

НАЗК запросило Прем’єр-міністра для ознайомлення з протоколом на 10 січня 2024 року, але він не з'явився в зазначений термін та не повідомив про причини неявки. 

Тому НАЗК скерувало протокол для розгляду до суду за місцем вчинення правопорушення. Якщо суд визнає Дениса Шмигаля винним у вчиненні адміністративного правопорушення, то на посадовця буде накладено штраф з позбавленням права обіймати певні посади на один рік, що буде підставою для внесення відомостей стосовно нього до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.

Національне агентство наголошує, що Закон України “Про запобігання корупції” встановлює заборону розкривати інформацію про особу викривача третім особам, які не залучаються до розгляду повідомлених ним фактів та тим, кого безпосередньо стосуються ці факти (ч. 1 ст. 535 Закону). Аналогічну норму містить і стаття  16 Директиви Європейського Парламенту і Ради ЄС 2019/1937 від 23.10.2019 про захист осіб, які повідомляють про порушення законодавства Європейського Союзу.

Україна як держава-учасниця Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти корупції взяла на себе зобов’язання щодо здійснення ефективної скоординованої політики протидії корупції, встановлення і заохочення ефективних видів практик, спрямованих на запобігання корупції (ст. 5 Конвенції). 

Становлення інституту викривання в Україні є пріоритетом Програми Президента України, де, зокрема, зазначено: “Не боротьба з корупцією, а перемога над нею: викривач корупції перебуватиме під захистом держави та отримуватиме матеріальне заохочення” та вимагає негайного і системного реагування на порушення прав викривачів. 

Крім того, проблема ефективного захисту викривачів та посилення інституційної спроможності уповноважених на це органів також відображена в Антикорупційній стратегії, розробленій НАЗК та затвердженій Законом України від 20.06.2022 № 2322-I.

Побудова доброчесного суспільства, де корупція мінімізована, є запорукою перемоги.

Протокол

Супровідний лист 

Останні новини

21.01.2025
16:55
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: формування доброчесності політичних фінансів
16:12
Контакт-центр НАЗК тимчасово не приймає дзвінки. Оновлення: з 16:45 телефонну лінію відновлено
14:58
Технічні аспекти декларування — перевірка терміну дії КЕП, зміна особистих даних, поштової скриньки та номеру телефону
20.01.2025
17:30
Цивільна конфіскація: стягнуто в дохід держави квартиру, якою користувалася родина заступника начальника Полтавського обласного ТЦК та СП
12:16
Результати діяльності НАЗК за 2024 рік: моніторинг і контроль за виконанням актів законодавства про конфлікт інтересів
17.01.2025
16:22
Представники НАЗК взяли участь у дискусії “Обираючи майбутнє: залучення ветеранів та ветеранок до антикорупційної діяльності”
09:58
Результати 2024: моніторинг способу життя і контроль щодо повноти заповнення декларацій
16.01.2025
17:00
Майже 2,8 млн грн посадовиці ГУ ДПС в Івано-Франківській області можуть стягнути в дохід держави за матеріалами НАЗК зібраними спільно з ДБР
15.01.2025
16:27
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: стратегічний аналіз корупційних ризиків та антикорупційна експертиза
14.01.2025
17:45
Народний обранець потрапив до Реєстру порушників за використання депутатських повноважень в умовах реального конфлікту інтересів
16:02
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: розвиток інституту викривання
13.01.2025
11:07
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: становлення інституту лобіювання
11:00
Розв'язання конфлікту інтересів: покрокова інструкція для публічних службовців
10.01.2025
17:19
Індикатори публічної доброчесності України від ОЕСР дають можливість об’єктивно оцінити рівень прозорості, підзвітності та дотримання етичних норм в публічному секторі - Віктор Павлущик
10:57
«єВідновлення» та «єОселя»: як декларувати?
09.01.2025
18:06
Антикорупційна експертиза: у грудні НАЗК виявило 37 корупціогенних факторів в нормативно-правових актах та надало 45 рекомендацій для їх усунення
09:42
Конфлікт інтересів: приписи, обґрунтовані висновки, протоколи та рішення суду в грудні 2024 року
08.01.2025
16:56
Порушень на понад 438,5 млн грн виявлено за результатами повних перевірок декларацій у грудні
07.01.2025
15:30
НАЗК встановило порушення в декларації заступника голови Одеської обласної ради на пів мільйона гривень
12:28
НАЗК представить результати збору даних до Індикаторів публічної доброчесності від Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР)
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua