НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Повні перевірки декларацій за квітень: НАЗК виявило порушення на майже 459 млн грн

09.05.2025

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) за квітень 2025 року завершило 83 повних перевірки декларацій, відібраних за новим ризик-орієнтованим підходом

Виявлено порушення у кожній із перевірених декларацій. При цьому, у 54 деклараціях, тобто у 65% із числа перевірених у квітні, встановлено ознаки недостовірних відомостей на майже 376 млн грн, у чотирьох деклараціях - ознаки незаконного збагачення на понад 72 млн грн, у двох деклараціях - ознаки необґрунтованості активів на майже 11 млн грн.  

У квітні 2025 року до компетентних органів направлено 40 обґрунтованих висновків щодо виявлення ознак корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, за яке передбачено кримінальну відповідальність за ст. 366-2 Кримінального кодексу України (КК України) (недостовірне декларування), 3 - за ознаками ст. 368-5 КК України (незаконне збагачення), 4 - за ознаками ч. 4 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) (недостовірне декларування), 2 - за ознаками ч. 2 ст. 172-4 КУпАП (порушення щодо суміщення та сумісництва з іншими видами діяльності). 

ТОП-10 порушень за результатами повних перевірок, завершених у квітні 

У декларації начальника Управління Державної міграційної служби України в Хмельницькій області за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 27,8 млн грн. Державне бюро розслідувань (ДБР) розпочало досудове розслідування у кримінальному провадженні за ст. 366-2 КК України.

У деклараціях колишнього начальника Головного управління Державної податкової служби у Тернопільській області за 2022-2023 роки встановлено ознаки недостовірних відомостей сукупно на понад 22,5 млн грн. Матеріали перевірки долучено до матеріалів кримінального провадження за ст. 366-2 КК України, що розслідується ДБР.

У деклараціях судді міськрайонного суду Запорізької області за 2022-2023 роки встановлено ознаки недостовірних відомостей сукупно на загальну суму 5,6 млн грн. Національне антикорупційне бюро України (НАБУ) розпочало досудове розслідування за ст. 366-2 КК України.

У деклараціях депутата Хмельницької обласної  ради, колишнього головного лікаря КЗОЗ «Хмельницький обласний центр медико-соціальної експертизи» за 2022 рік  встановлено ознаки незаконного збагачення на понад 16,4 млн грн та ознаки недостовірних відомостей на понад 16,4 млн грн; за результатами повторної повної перевірки за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 18,3 млн грн. НАБУ розпочало кримінальне провадження за ст. 366-2 КК України та долучило матеріали перевірки до матеріалів кримінального провадження за ст. 368-5 КК України. 

У деклараціях колишнього депутата Славутської міської ради Хмельницької області за 2021 рік встановлено ознаки незаконного збагачення на 16,6 млн грн та ознаки недостовірних відомостей на понад 11,6 млн грн; за 2022 рік - ознаки необґрунтованості активів на понад 6,1 млн грн, а також ознаки недостовірних відомостей на понад 16,7 млн грн. Обґрунтовані висновки за ст.ст. 366-2, 368-5 КК України скеровано до Головного слідчого управління Національної поліції України (НПУ). 

У декларації депутата Новомиколаївської селищної ради за 2023 рік встановлено ознаки незаконного збагачення на понад 8,7 млн грн та ознаки недостовірних відомостей на суму понад 14,1 млн грн. Національна поліція України (НПУ) розпочала кримінальне провадження за ст.ст. 366-2, 368-5 КК України. 

У декларації начальника відділу Департаменту кіберполіції в Одеській області за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 11,1 млн грн. матеріали перевірки долучені до матеріалів кримінального провадження за ст. 366-2 КК України, що розслідується ДБР. 

У деклараціях начальника частини Головного управління  ДСНС України в Полтавській області за 2021-2022 роки встановлено ознаки недостовірних відомостей на сукупно понад 17,3 млн.грн. ДБР розпочало кримінальне провадження за ст. 366-2 КК України. 

У декларації в.о. директора КП «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Солом’янського району м. Києва» за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 9,6 млн.грн. Обгрунтований висновок за ознаками ст. 366-2 КК України скеровано до НПУ. 

У деклараціях депутата Девладівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області за 2022-2023 роки встановлено ознаки недостовірних відомостей сукупно на понад 44,6 млн грн. Обґрунтовані висновки скеровано до НПУ. 


Загалом за 4 місяці цього року НАЗК завершило проведення
317 повних перевірок декларацій, у 171 декларації, тобто у 54% із числа перевірених, встановлено ознаки декларування недостовірних відомостей на загальну суму майже 1,5 млрд. грн, у 8 - ознаки незаконного збагачення на загальну суму 372,3 млн грн, у 10 - ознаки необгрунтованості активів на загальну суму 60,6 млн грн, ознаки конфлікту інтересів - у 4 декларантів.

За результатом розгляду 77 обґрунтованих висновків НАЗК органи досудового розслідування розпочали кримінальні провадження, матеріали ще 9 перевірок долучено до розпочатих раніше кримінальних проваджень.

У квітні цього року Служба безпеки України повідомила про підозру у скоєнні правопорушення за ст. 366-2 КК України в.о завідувача міжрайонної Слобідської медико-соціальної експертизи Комунального закладу охорони здоров’я “Обласного центру медико-соціальної експертизи”, який у декларації за 2023 рік зазначив недостовірні відомості на майже 3,7 млн грн, не вказавши відомості про низку нежитлових приміщень, які належать його дружині, а також отримані ним доходи на понад 3,6 млн грн нібито на лікування сина. 

До суду з початку року органами досудового розслідування за матеріалами НАЗК направлено сім обвинувальних актів у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 366-2 КК України

У квітні 2025 року вироком районного суду Вінницької області колишнього депутата Турбівської селищної ради за матеріалами повної перевірки НАЗК визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення за ст. 366-2 КК України та призначено покарання у вигляді штрафу у розмірі 51 000 грн з позбавленням права обіймати посади чи займатись чи займатися діяльністю, що пов’язана з виконанням функцій держави строком на 1 рік. Декларант зазначив недостовірні відомості про наявність у нього та членів сім’ї (дружини та матері) готівки на загальну суму понад 5,5 млн грн, свою вину у вчиненні кримінального правопорушення визнав у повному обсязі. Станом на сьогодні вирок законної сили ще не набрав.

Результати проведених повних перевірок свідчать про те, що застосування ризик-орієнтованого підходу до відбору декларацій на повну перевірку позитивно вплинуло на ефективність їх проведення. 


Серед усіх завершених
з початку року повних перевірок декларацій найбільше встановлено порушень у деклараціях, поданих представниками:

  • органів місцевого самоврядування — у 73 деклараціях (з них 50 — подані депутатами місцевих рад, 14 — депутатами обласних рад; одним заступником голови обласної ради, трьома головами міських рад та одним головою селищної ради, одним заступником міського голови та  двома працівниками апаратів міських рад);
  • представниками обласних та районних державних адміністрацій - у п'яти (серед них подані одним головою районної державної адміністрації, одним заступником голови обласної державної адміністрації);
  • представниками судової системи - у тринадцяти (з них суддів - десять);
  • органу законодавчої влади — двома народними депутатами;
  • працівниками Національної поліції — у дванадцяти;
  • митної та податкової служби - у восьми (деклараціях трьох митників та п’яти податківців);
  • державних підприємств — у шести (з них подані три — керівниками, одним виконувачем обов’язків керівника та двома заступником);
  • територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки - у п’яти;
  • медико-соціальної експертної комісії - у семи.

Крім того, найбільше знайшли своє підтвердження факти декларування недостовірних відомостей посадовцями таких регіонів:

  • у 28 з 35 перевірених декларацій — Дніпропетровської області (80 %); 
  • у 12 з 15 — Київської області (80 %); 
  • у 12 з 16 — Хмельницької області (75 %);
  • у 3 з 4 — Кіровоградської області (75 %);
  • у 9 з 13 —  Рівненської та Полтавської областей (по 69 %);
  • у 6 з 9 — Закарпатської та Запорізької областей (по 67 %);
  • у 6 з 11 — Львівської області (55 %);
  • у 7 з 13 — Вінницької області (54 %);
  • у 12 з 23 — Харківської області (52 %); 
  • у 11 з 24 — Одеської області (46 %); 
  • у 29 з 89 —  м. Києва (33 %).

Важливо: початок повної перевірки не означає, що декларант вчинив корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення. Якщо за результатами перевірки встановлено порушення, НАЗК вживає заходів для притягнення особи до відповідальності згідно із законодавством. 

За наявності підстав матеріали передаються до органів досудового розслідування, а також до САП для розгляду питання про цивільну конфіскацію необґрунтованих активів.

Перелік осіб, стосовно яких розпочато повні перевірки, а також результати перевірок можна знайти тут.

Що відбувається з декларацією після її подання — читайте тут.



Останні новини

25.07.2025
10:21
НАЗК виявило порушення у сфері конфлікту інтересів на 290 млн грн - результати за перше півріччя 2025 року
24.07.2025
16:15
НАЗК розробило рекомендації для усунення корупційних ризиків при відбудові житла та соціальної інфраструктури
13:43
НАЗК врегулювало механізм повернення декларацій до публічної частини Реєстру декларацій
23.07.2025
16:03
НАЗК долучиться до підготовки законодавчих змін для збереження незалежності антикорупційної та правоохоронної систем
18.07.2025
17:20
Повні перевірки: судитимуть експодатківця з Тернопільщини за декларування недостовірної інформації
17:00
Цивільна конфіскація за результатами моніторингу способу життя: у сім'ї високопосадовця Нацполіції конфісковано квартиру за рішенням Апеляційної палати ВАКС
14:22
НАЗК розпочало вилучення з Реєстру порушників відомостей, строк зберігання яких минув
17.07.2025
15:39
Моніторинг способу життя: результати за перше півріччя 2025 року 
14:30
Верховний Суд підтвердив законність рішення про цивільну конфіскацію майна ексміграційника Одещини на 5,6 млн грн за матеріалами НАЗК
13:18
Антикорполітика, просвіта, дизайн та роз’яснювальна робота: в НАЗК чотири нові вакансії
11:39
Реєстр порушників: як він працює, хто в нього потрапляє і які зміни вносить новий закон
16.07.2025
15:40
Закон щодо підвищення відповідальності посадовців за корупційні правопорушення: які зміни передбачені
13:01
Повні перевірки декларацій за червень 2025 року: НАЗК виявило порушення на майже 243 млн грн
10:06
URC2025: НАЗК презентувало прогрес антикорупційної політики та розпочинає нову співпрацю з ОЕСР
14.07.2025
17:00
Моніторинг способу життя: депутат-землевпорядник Броварського району підозрюється в незаконному збагаченні
14:47
Посадовицю КМДА оштрафував суд за відмову надати інформацію НАЗК
11.07.2025
14:33
НАЗК сформувало рейтинг ризикованості декларацій за 2024 рік та завершило автоперевірки декларацій
10:12
Перемога у війні та над корупцією є стратегічними пріоритетами для України та фактором єдності з ЄС — Голова НАЗК на URC2025
10.07.2025
15:54
Результати роботи НАЗК за другий квартал 2025 року за напрямом антикорупційної експертизи
08:02
Україна продемонструвала значний прогрес у запобіганні та протидії корупції — результати 5-го раунду оцінки Стамбульського плану дій ОЕСР
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua