НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Антикорупційна експертиза: НАЗК у липні виявило корупціогенні фактори у 9 з 323 перевірених проєктів актів

07.08.2024

У липні 2024 року Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) здійснило моніторинг 323 проєктів нормативно-правових актів (НПА): 240 проєктів актів Кабінету Міністрів України (КМУ) та 83 законопроєктів. Виявлено корупціогенні фактори у 9 проєктах НПА та проведено антикорупційні експертизи. У них також виявлено 23 корупціогенні фактори та надано 43 рекомендації для їх усунення. 

Йдеться, про проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ефективного управління лісами на основі ведення лісового господарства на принципах наближеного до природи лісівництва, адаптованого до кліматичних змін, збереження біорізноманіття в лісах» (реєстр. № 9516 від 20.07.2023).  У ньому НАЗК виявило положення, які створюють умови для корупційних зловживань:

  • наділення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, надмірними дискреційними повноваженнями одноосібно розв'язувати питання, пов’язані із визначенням обсягів використання лісових ресурсів;
  • встановлення непрозорого механізму здійснення лісової сертифікації;
  • запровадження непрозорої та корупційно вразливої процедури призначення рубок в лісовому фонді України.

НАЗК надіслало Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування, а також Комітету Верховної Ради України з питань антикорупційної політики для розгляду рекомендації щодо усунення вищезазначених корупційних ризиків.

Також проведено антикорупційну експертизу проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р. № 76». У ньому НАЗК також виявило корупціогенний фактор. Йдеться про встановлення непрозорого механізму визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період.

НАЗК надало Міністерству економіки України, яке є розробником проєкту акта, рекомендації, врахування яких забезпечить встановлення прозорої процедури бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час.

Проведено антикорупційну експертизу проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників шляхом виділення бюджетних субсидій з розрахунку на одиницю оброблюваних угідь», виявлено низку корупціогенних факторів:

  • встановлення непрозорої процедури створення та діяльності обласних комісій з прийняття рішень щодо виплати коштів для державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників шляхом виділення бюджетних субсидій з розрахунку на одиницю оброблюваних угідь;
  • неврегульованість механізму проведення моніторингу, оцінювання та перевірки фінансових документів, що підтверджують цільове використання отриманих бюджетних коштів.

НАЗК надало Мінагрополітики, яке є розробником проєкту акта,  рекомендації для встановлення прозорого механізму надання державної підтримки сільськогосподарським товаровиробникам, які здійснюють господарську діяльність на територіях у межах 25 км від державного кордону з Російською Федерацією та/або зони лінії ведення активних бойових дій, та надання державної підтримки у випадку фіксації в поточному році факту повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Останні новини

19.11.2025
12:36
Понад 130 політичних партій не подали звіти за ІІІ квартал 2025 року
11:30
Відновлення, публічні закупівлі, фортифікації та гуманітарна допомога: найвразливіші до корупції сфери на Сумщині
17.11.2025
17:44
Повні перевірки декларацій у жовтні: НАЗК виявило порушення на майже 430 млн грн
17:37
ОЕСР оцінила прогрес України у забезпеченні незалежності судової влади: деталі звіту
14.11.2025
16:48
Аудит НАЗК: позиція щодо майбутнього аудиту та виконання рекомендацій попереднього
13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua