НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Лісокористування, озеленення міста, видобування бурштину: заступник Голови НАЗК розповів про найвразливіші до корупції сфери на Рівненщині

18.12.2024

Під час робочої поїздки на Рівненщину команда Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) провела зустріч з представниками обласної державної адміністрації (ОДА), а також обласної та міської рад. Діалог такого формату спрямований на налагодження конструктивної співпраці НАЗК з місцевою  владою  для впровадження ефективної реалізації державної антикорупційної політики з урахуванням особливостей регіону. 

Також команда Агентства зустрілася з представниками громадських  організацій області, освітянами регіону, правоохоронцями та журналістами. 

«НАЗК здійснює систематичні поїздки в регіони для того, щоб окреслити проблеми та виклики в сфері запобігання корупції. Співпраця Агентства з місцевою владою будується на чотирьох принципах — навчити, мотивувати, допомогти, а також поділитись ефективними антикорупційними інструментами, впровадження яких дозволить усунути причини для корупції та, водночас,  підвищити рівень доброчесності в публічній  службі  і узгодити спільний вектор дій в цій сфері», — зазначив  заступник голови НАЗК Сергій Гупяк.

Він підкреслив, що запобігання корупції – це не лише діяльність антикорупційної інфраструктури. Воно починається з кожного громадянина, громадського активіста, журналіста-розслідувача, а також комплексної роботи всіх державних інституцій.

Заступник Голови НАЗК звернув увагу на найвразливіші до корупції сфери Рівненщини. За його словами, це лісокористування, озеленення міста, охорона надр, пов’язана насамперед з видобування бурштину:

«Хоча і було законодавчо внормовано порядок отримання дозволів для видобутку бурштину, але на цьому шляху є велика кількість корупційних ризиків: набувши право користування ділянкою, потрібно  отримати велику кількість погоджень і опрацювати значну  кількість документів, розробити проєкт рекультивації земель тощо», —  зазначив Сергій Гупяк.

Також він розповів, що Національне агентство працює над тим, щоб найближчим часом презентувати спеціальне дослідження про корупційні ризики у лісовій галузі, в якому будуть описані можливі корупційні схеми в лісокористуванні, прогалини в законодавстві, рекомендації щодо унормування, фактори, на які слід звернути увагу правоохоронним органам при викритті фактів корупції в лісовій сфері. Як і по всій Україні, чутливими є теми щодо публічних закупівель, відновлення і відбудови, діяльності МСЕК та ВЛК. 

«Відзначу Рівненщину за те, що за  результатами минулого року, в області був один з найменших відсотків обмежено придатних до військової служби. Серед позитиву – численні викриття у лісовій галузі - сфері, що вважається найбільш насиченою корупційними ризиками», — додав Сергій Гупяк. 

Він зазначив, що виконання заходів Державної антикорупційної програми допоможе покращити ситуацію у 15 найвразливіших до корупції сферах життя, підвищить прозорість в управлінських  процесах, а також значно знизить рівень корупції в Україні.  Водночас важливе завдання антикорупційних уповноважених – превентивно працювати над зниженням корупційних ризиків.

В Рівненській ОДА у 2023 році затверджена антикорупційна програма, створено сектор з питань запобігання та виявлення корупції, який за 2024 рік  розглянув майже 300 заяв щодо корупційних правопорушень в області. Представники правоохоронних органів долучені до роботи групи «Прозорість і підзвітність» при ОДА. Перший заступник Голови ОДА Сергій Подолін подякував  команді НАЗК за надані рекомендації, за якими ОДА планує надалі покращувати роботу з запобігання корупції.

Рівненська обрада також ухвалила свою антикорупційну програму на 2024-2026 роки, а в травні цього року підключилася до Єдиного порталу повідомлень викривачів. За словами очільника облради Андрія Карауша,  найризикованішою сферою для облради залишаються публічні фінанси і закупівлі.

Рівненська міська рада попри відсутність прямого обовʼязку мати свою антикорупційну програму в 2023 році ініціативно розробила та ухвалила її, залучивши до її створення громадськість і депутатський корпус. Наразі міськрада працює над звітом щодо її виконання. 

Нагадаємо, проєкт регіональних поїздок НАЗК започатковано для посилення співпраці НАЗК з громадами, місцевою владою, закладами загальної середньої та вищої освіти, журналістами, громадськими організаціями та сприяння розбудові доброчесності через залучення громад. Представники Агентства уже здійснили візити до Львова, Дніпра, Чернівців,  Житомира, Івано-Франківська, Вінниці, Луцька, Черкас, Хмельницького, Харкова,Одеси та Рівного. 

Прямий діалог із регіонами має на меті налагодження конструктивної співпраці задля ефективної реалізації державної антикорупційної політики з фокусом на локальну проблематику.

Останні новини

14.11.2025
16:48
Аудит НАЗК: позиція щодо майбутнього аудиту та виконання рекомендацій попереднього
13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua