НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Порушень на понад 438,5 млн грн виявлено за результатами повних перевірок декларацій у грудні

08.01.2025

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) за грудень 2024 року завершило 71 повну перевірку декларацій, відібраних за новим ризик-орієнтованим підходом. Виявлено недостовірні відомості у 34 деклараціях (в 48 % із завершених) на 438,5 млн грн.

До компетентних органів направлено 35 обґрунтованих висновків та складено 4 протоколи про адміністративні правопорушення.  

ТОП-10 порушень за результатами повних перевірок у грудні, виявлені у деклараціях:

  • судді Верховного Суду, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 1,8 млн грн у декларації за 2023 рік. Національне антикорупційне бюро України (НАБУ) долучило матеріали повної перевірки до матеріалів кримінального провадження;
  • директора Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 22,3 млн грн у декларації за 2023 рік. Національна поліція України (НПУ) розпочала кримінальне провадження за ст. 366-2 Кримінального кодексу України (ККУ);
  • колишнього члена дисциплінарної комісії Бюро економічної безпеки України, встановлено ознаки недостовірних відомостей  на понад 7,7 млн грн у декларації за 2022 рік. НПУ розпочала кримінальне провадження за ст. 366-2 ККУ;
  • колишнього заступника начальника відділу Закарпатської митниці, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 306,9 млн грн у декларації за 2023 рік. Скеровано обґрунтований висновок до Державного бюро розслідувань (ДБР);
  • депутата Харківської міської ради, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 11,3 млн грн у декларації за 2022 рік. НПУ розпочала кримінальне провадження за ст. 366-2 ККУ;
  • сільського голови Новолатівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 2,1 млн грн у декларації за 2021 рік та на понад 2,4 млн грн у декларації за 2022 рік. НПУ  розпочала кримінальне провадження за ст. 366-2 ККУ;
  • колишнього заступника голови Рівненської районної державної адміністрації, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад        745 тис. грн у декларації за 2021 рік. Обґрунтований висновок скеровано до НПУ;
  • колишнього начальника Державної екологічної інспекції Карпатського округу, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 1,1 млн грн у декларації за 2022 рік. НАЗК склало протокол про адміністративне правопорушення за ч. 4 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП), який разом з матеріалами скеровано до суду; 
  • колишнього голови Державного агентства меліорації та рибного господарства України, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 317 тис. грн у декларації за 2022 рік. Триває збір доказів у провадженні про адміністративне правопорушення за ч. 4 ст. 172-6 КУпАП;
  • начальника управління ГУ Держпродспоживслужби в місті Києві, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 1,3 млн грн у декларації за 2022 рік. Триває збір доказів у провадженні про адміністративне правопорушення за ч. 4 ст. 172-6 КУпАП.

Загалом у 2024 році НАЗК розпочало 1019 повних перевірок декларацій, з яких 715 завершено. 

За результатами завершених перевірок виявлено недостовірні відомості, ознаки незаконного збагачення чи необґрунтованості активів, а також порушення конфлікту інтересів у 358 деклараціях або у 50 % від завершених, тобто у кожній другій перевіреній декларації. 

Для порівняння: за 2021 рік таких порушень встановлено у 27 % завершених повних перевірках декларацій (із 1043 завершених перевірок порушення встановлено у 282 деклараціях).

Наразі у 2024 році встановлено ознаки недостовірних відомостей на 3,8 млрд грн, ознаки необґрунтованості активів - на понад 47 млн грн, ознак незаконного збагачення на 192,1 млн грн. 

За результатами повних перевірок направлено до компетентних органів 220 обґрунтованих висновків за ознаками ст. 366-2 КК України “Декларування недостовірної інформації”, 8 обґрунтованих висновків за ознаками ст. 368-5 КК України “Незаконне збагачення”. 

До Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомостей за результатами розгляду 184 обґрунтованих висновків, до суду скеровано 5 обвинувальних актів у кримінальних провадженнях за ст. 366-2 КК України “Декларування недостовірної інформації”.

До адміністративної відповідальності за ч. 4 ст. 172-6 КУпАП за матеріалами повних перевірок декларацій судами притягнуто 7 осіб, визнано винуватою у вчиненні правопорушення, але звільнено від відповідальності на підставі ст. 22 КУпАП  ще 1 особу.

Це свідчить про те, що застосування у 2024 році ризик-орієнтованого підходу до відбору декларацій на повну перевірку позитивно вплинуло на ефективність проведених перевірок. 

Серед усіх завершених повних перевірок декларацій найбільше порушень встановлено у деклараціях, поданих представниками:

  • органів місцевого самоврядування - 125. З них 76 - депутатами місцевих рад, 16 - депутатами обласних рад; трьома головами обласних ради, двома головами міської ради, одним головою районної ради, трьома заступниками міського голови, одним заступником голови обласної ради, трьома старостами сільських рад, трьома сільським головою та шістнадцятьма - іншими службовцями;
  • представниками обласних та районних державних адміністрацій - 24, з них одним головою ОДА та двома заступниками голів ОДА, головами РДА та трьома заступниками голови РДА, двома начальниками міських військових адміністрацій, одним заступником начальника міської військової адміністрації, одним начальником сільської військової адміністрації, та одинадцятьма - іншими службовцями;
  • працівниками Національної поліції - 33, з яких один керівник Управління патрульної поліції, одинадцять інспекторів, сім керівників структурних підрозділів у територіальних органах Національної поліції та один заступник начальника Департаменту центрального апарату та вісім працівників патрульної поліції; 
  • державних підприємств - 25, з яких 17 - керівниками таких підприємств;
  • органів митної та податкової служби - 13;
  • органів досудового розслідування - 10; 
  • органів судової влади - сім, зокрема, двох суддів, 3 присяжних та ще двох інших осіб;
  • органу законодавчої влади - п’ятьма народними депутатами;
  • центральних органів виконавчої влади - трьома заступниками міністрів;
  • військово-лікарських комісій - 11.

Крім того, знайшли своє підтвердження факти декларування недостовірних відомостей у 18 з 21 завершених перевірок декларацій посадовців Черкаської області (85,7 %); у 9 з 11 завершених перевірок - посадовців Кіровоградської області (81,8 %); у 11 з 15 завершених перевірок - посадовців Вінницької області (73,3 %); у 31 з 51 завершених перевірок - посадовців Київської області області (60,7 %); у 23 з 38 завершених - посадовців Дніпропетровської області (60,5 %), у 33 з 56 завершених перевірок - посадовців Одеської області (58,9 %); у 11 з 20 завершених - посадовців Полтавської області (55 %); у 15 з 35 завершених перевірок - посадовців Львівської області (42,8 %); у 83 із 239 завершених перевірок декларацій посадовців м. Києва (34,7 %).

Важливо: початок повної перевірки не означає, що декларант вчинив корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення. Якщо за результатами перевірки встановлено порушення, НАЗК вживає заходів для притягнення особи до відповідальності згідно із законодавством. При наявності підстав матеріали передаються до органів досудового розслідування, а також до Спеціалізованої антикорупційної прокуратури для розгляду питання про цивільну конфіскацію необґрунтованих активів.

Перелік осіб, стосовно яких розпочато повні перевірки, а також результати перевірок можна знайти тут.

Що відбувається з декларацією після її подання - читайте тут.

Останні новини

13.03.2025
16:10
Порушення на понад 605 млн грн виявило НАЗК за результатами повних перевірок декларацій у лютому
12:15
Як виправити помилку в декларації: покрокова інструкція
11:29
Реальний корупційний досвід українців у понад чотири рази менший за оцінку поширеності корупції: результати досліджень
12.03.2025
10:00
НАЗК провело наймасовіший семінар з декларування для публічних службовців
11.03.2025
17:04
НАЗК запрошує громадськість до електронних консультацій щодо законопроєкту про вдосконалення спецперевірок
12:04
20 днів до завершення кампанії декларування публічних службовців за 2024 рік
10.03.2025
11:09
Конфлікт інтересів: обґрунтовані висновки, протоколи та рішення суду
10:00
Авто за 2 млн грн можуть конфіскувати в дохід держави з депутатки Чернігівської облради за матеріалами НАЗК
07.03.2025
10:32
Антикорстратегія 2026–2030 та антикорупційний мейнстрімінг у переговорах з ЄС — пріоритети співпраці НАЗК і EUACI
10:00
Цивільна конфіскація: понад 8,5 млн грн можуть стягнути з подружжя митників та їхнього сина - посадовця райради
06.03.2025
13:00
Цивільна конфіскація: ВАКС визнав необґрунтованими 1,8 млн грн посадовця Нацполіції
11:54
Сфера охорони здоров'я та соціальний захист: виконання заходів Державної антикорупційної програми
05.03.2025
11:14
Обмеження спільної роботи близьких осіб: що потрібно знати
04.03.2025
12:17
Недостовірні відомості в декларації: наслідки
03.03.2025
17:00
Виконання заходів ДАП у IV кварталі 2024 року: закон про публічні консультації, показники для оцінки доброчесності суддів і політика державної власності
28.02.2025
15:59
Мінімальний рівень корупції в Україні — у ЦНАПах: результати опитування
11:34
Цивільна конфіскація: ВАКС визнав необґрунтованими активи на 5 млн грн посадовця міграційної служби
27.02.2025
09:56
Суміщення та сумісництво: що потрібно знати публічним службовцям
26.02.2025
10:10
Декларування кредитів, позик та поруки: ключові аспекти
25.02.2025
10:12
НАЗК розпочало аналіз корупційних ризиків під час закупівель систем БпЛА та засобів РЕБ для Збройних Сил України
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua