НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Повні перевірки декларацій за квітень: НАЗК виявило порушення на майже 459 млн грн

09.05.2025

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) за квітень 2025 року завершило 83 повних перевірки декларацій, відібраних за новим ризик-орієнтованим підходом

Виявлено порушення у кожній із перевірених декларацій. При цьому, у 54 деклараціях, тобто у 65% із числа перевірених у квітні, встановлено ознаки недостовірних відомостей на майже 376 млн грн, у чотирьох деклараціях - ознаки незаконного збагачення на понад 72 млн грн, у двох деклараціях - ознаки необґрунтованості активів на майже 11 млн грн.  

У квітні 2025 року до компетентних органів направлено 40 обґрунтованих висновків щодо виявлення ознак корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, за яке передбачено кримінальну відповідальність за ст. 366-2 Кримінального кодексу України (КК України) (недостовірне декларування), 3 - за ознаками ст. 368-5 КК України (незаконне збагачення), 4 - за ознаками ч. 4 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) (недостовірне декларування), 2 - за ознаками ч. 2 ст. 172-4 КУпАП (порушення щодо суміщення та сумісництва з іншими видами діяльності). 

ТОП-10 порушень за результатами повних перевірок, завершених у квітні 

У декларації начальника Управління Державної міграційної служби України в Хмельницькій області за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 27,8 млн грн. Державне бюро розслідувань (ДБР) розпочало досудове розслідування у кримінальному провадженні за ст. 366-2 КК України.

У деклараціях колишнього начальника Головного управління Державної податкової служби у Тернопільській області за 2022-2023 роки встановлено ознаки недостовірних відомостей сукупно на понад 22,5 млн грн. Матеріали перевірки долучено до матеріалів кримінального провадження за ст. 366-2 КК України, що розслідується ДБР.

У деклараціях судді міськрайонного суду Запорізької області за 2022-2023 роки встановлено ознаки недостовірних відомостей сукупно на загальну суму 5,6 млн грн. Національне антикорупційне бюро України (НАБУ) розпочало досудове розслідування за ст. 366-2 КК України.

У деклараціях депутата Хмельницької обласної  ради, колишнього головного лікаря КЗОЗ «Хмельницький обласний центр медико-соціальної експертизи» за 2022 рік  встановлено ознаки незаконного збагачення на понад 16,4 млн грн та ознаки недостовірних відомостей на понад 16,4 млн грн; за результатами повторної повної перевірки за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 18,3 млн грн. НАБУ розпочало кримінальне провадження за ст. 366-2 КК України та долучило матеріали перевірки до матеріалів кримінального провадження за ст. 368-5 КК України. 

У деклараціях колишнього депутата Славутської міської ради Хмельницької області за 2021 рік встановлено ознаки незаконного збагачення на 16,6 млн грн та ознаки недостовірних відомостей на понад 11,6 млн грн; за 2022 рік - ознаки необґрунтованості активів на понад 6,1 млн грн, а також ознаки недостовірних відомостей на понад 16,7 млн грн. Обґрунтовані висновки за ст.ст. 366-2, 368-5 КК України скеровано до Головного слідчого управління Національної поліції України (НПУ). 

У декларації депутата Новомиколаївської селищної ради за 2023 рік встановлено ознаки незаконного збагачення на понад 8,7 млн грн та ознаки недостовірних відомостей на суму понад 14,1 млн грн. Національна поліція України (НПУ) розпочала кримінальне провадження за ст.ст. 366-2, 368-5 КК України. 

У декларації начальника відділу Департаменту кіберполіції в Одеській області за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 11,1 млн грн. матеріали перевірки долучені до матеріалів кримінального провадження за ст. 366-2 КК України, що розслідується ДБР. 

У деклараціях начальника частини Головного управління  ДСНС України в Полтавській області за 2021-2022 роки встановлено ознаки недостовірних відомостей на сукупно понад 17,3 млн.грн. ДБР розпочало кримінальне провадження за ст. 366-2 КК України. 

У декларації в.о. директора КП «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Солом’янського району м. Києва» за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 9,6 млн.грн. Обгрунтований висновок за ознаками ст. 366-2 КК України скеровано до НПУ. 

У деклараціях депутата Девладівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області за 2022-2023 роки встановлено ознаки недостовірних відомостей сукупно на понад 44,6 млн грн. Обґрунтовані висновки скеровано до НПУ. 


Загалом за 4 місяці цього року НАЗК завершило проведення
317 повних перевірок декларацій, у 171 декларації, тобто у 54% із числа перевірених, встановлено ознаки декларування недостовірних відомостей на загальну суму майже 1,5 млрд. грн, у 8 - ознаки незаконного збагачення на загальну суму 372,3 млн грн, у 10 - ознаки необгрунтованості активів на загальну суму 60,6 млн грн, ознаки конфлікту інтересів - у 4 декларантів.

За результатом розгляду 77 обґрунтованих висновків НАЗК органи досудового розслідування розпочали кримінальні провадження, матеріали ще 9 перевірок долучено до розпочатих раніше кримінальних проваджень.

У квітні цього року Служба безпеки України повідомила про підозру у скоєнні правопорушення за ст. 366-2 КК України в.о завідувача міжрайонної Слобідської медико-соціальної експертизи Комунального закладу охорони здоров’я “Обласного центру медико-соціальної експертизи”, який у декларації за 2023 рік зазначив недостовірні відомості на майже 3,7 млн грн, не вказавши відомості про низку нежитлових приміщень, які належать його дружині, а також отримані ним доходи на понад 3,6 млн грн нібито на лікування сина. 

До суду з початку року органами досудового розслідування за матеріалами НАЗК направлено сім обвинувальних актів у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 366-2 КК України

У квітні 2025 року вироком районного суду Вінницької області колишнього депутата Турбівської селищної ради за матеріалами повної перевірки НАЗК визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення за ст. 366-2 КК України та призначено покарання у вигляді штрафу у розмірі 51 000 грн з позбавленням права обіймати посади чи займатись чи займатися діяльністю, що пов’язана з виконанням функцій держави строком на 1 рік. Декларант зазначив недостовірні відомості про наявність у нього та членів сім’ї (дружини та матері) готівки на загальну суму понад 5,5 млн грн, свою вину у вчиненні кримінального правопорушення визнав у повному обсязі. Станом на сьогодні вирок законної сили ще не набрав.

Результати проведених повних перевірок свідчать про те, що застосування ризик-орієнтованого підходу до відбору декларацій на повну перевірку позитивно вплинуло на ефективність їх проведення. 


Серед усіх завершених
з початку року повних перевірок декларацій найбільше встановлено порушень у деклараціях, поданих представниками:

  • органів місцевого самоврядування — у 73 деклараціях (з них 50 — подані депутатами місцевих рад, 14 — депутатами обласних рад; одним заступником голови обласної ради, трьома головами міських рад та одним головою селищної ради, одним заступником міського голови та  двома працівниками апаратів міських рад);
  • представниками обласних та районних державних адміністрацій - у п'яти (серед них подані одним головою районної державної адміністрації, одним заступником голови обласної державної адміністрації);
  • представниками судової системи - у тринадцяти (з них суддів - десять);
  • органу законодавчої влади — двома народними депутатами;
  • працівниками Національної поліції — у дванадцяти;
  • митної та податкової служби - у восьми (деклараціях трьох митників та п’яти податківців);
  • державних підприємств — у шести (з них подані три — керівниками, одним виконувачем обов’язків керівника та двома заступником);
  • територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки - у п’яти;
  • медико-соціальної експертної комісії - у семи.

Крім того, найбільше знайшли своє підтвердження факти декларування недостовірних відомостей посадовцями таких регіонів:

  • у 28 з 35 перевірених декларацій — Дніпропетровської області (80 %); 
  • у 12 з 15 — Київської області (80 %); 
  • у 12 з 16 — Хмельницької області (75 %);
  • у 3 з 4 — Кіровоградської області (75 %);
  • у 9 з 13 —  Рівненської та Полтавської областей (по 69 %);
  • у 6 з 9 — Закарпатської та Запорізької областей (по 67 %);
  • у 6 з 11 — Львівської області (55 %);
  • у 7 з 13 — Вінницької області (54 %);
  • у 12 з 23 — Харківської області (52 %); 
  • у 11 з 24 — Одеської області (46 %); 
  • у 29 з 89 —  м. Києва (33 %).

Важливо: початок повної перевірки не означає, що декларант вчинив корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення. Якщо за результатами перевірки встановлено порушення, НАЗК вживає заходів для притягнення особи до відповідальності згідно із законодавством. 

За наявності підстав матеріали передаються до органів досудового розслідування, а також до САП для розгляду питання про цивільну конфіскацію необґрунтованих активів.

Перелік осіб, стосовно яких розпочато повні перевірки, а також результати перевірок можна знайти тут.

Що відбувається з декларацією після її подання — читайте тут.



Останні новини

02.10.2025
17:40
Депутати - ФОПи: НАЗК виявило численні порушення у деклараціях на десятки мільйонів гривень
17:15
Моніторинг способу життя: з посадовця Управління стратегічних розслідувань в Одеській області можуть стягнути в дохід держави майже 3 млн грн
17:00
Хто не може бути лобістом в Україні: обмеження закону “Про лобіювання”
14:28
Віктор Павлущик: політична нейтральність НАЗК – запорука довіри громадян і міжнародних партнерів
01.10.2025
18:39
НАЗК розпочинає збір вдалих практик антикорупційної діяльності організацій
30.09.2025
17:59
Hromadske у співпраці з НАЗК та EUACI випустило документальний фільм про антикорупцію в Україні
11:16
Подальша співпраця представництва НАТО в Україні з НАЗК буде посилюватися — Тім Полмеєр під час зустрічі з Головою НАЗК
26.09.2025
15:45
НАЗК запрошує до обговорення наступних двох підрозділів Розділу І проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки
14:30
Прогрес України в запобіганні та протидії корупції: опубліковано результати п’ятого раунду оцінки Стамбульського плану дій ОЕСР
09:57
Доброчесність – це питання довіри, безпеки, європейської інтеграції та шлях до перемоги – Віктор Павлущик
24.09.2025
15:45
Корпоративне управління та антикорупційний комплаєнс для комунальних підприємств: стартував новий онлайн-курс
15:04
Повні перевірки: підозру у недостовірному декларуванні отримав ексдепутат з Львівщини
23.09.2025
17:20
Моніторинг способу життя: депутат-землевпорядник Броварського району обвинувачується в незаконному збагаченні на майже 30 млн грн
15:15
«Прозора професійна освіта»: НАЗК запрошує заклади профтехосвіти стати учасниками нового проєкту
14:24
Повні перевірки декларацій: директору комунального підприємства з Рівного повідомили про підозру у недостовірному декларуванні
11:51
Цивільна конфіскація: майже 60% рішень ВАКС ґрунтуються на матеріалах НАЗК
19.09.2025
16:30
НАЗК запрошує до обговорення перших двох підрозділів Розділу І проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки
14:54
Антикорупційна комунікація: уроки та нові виклики у 2025 році
14:34
Лобіювання vs корупція: у чому різниця
17.09.2025
17:00
Активи на 1,6 млн грн стягнули в дохід держави з прокурорки Офісу Генерального прокурора за матеріалами НАЗК
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua