НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Повні перевірки декларацій за квітень: НАЗК виявило порушення на майже 459 млн грн

09.05.2025

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) за квітень 2025 року завершило 83 повних перевірки декларацій, відібраних за новим ризик-орієнтованим підходом

Виявлено порушення у кожній із перевірених декларацій. При цьому, у 54 деклараціях, тобто у 65% із числа перевірених у квітні, встановлено ознаки недостовірних відомостей на майже 376 млн грн, у чотирьох деклараціях - ознаки незаконного збагачення на понад 72 млн грн, у двох деклараціях - ознаки необґрунтованості активів на майже 11 млн грн.  

У квітні 2025 року до компетентних органів направлено 40 обґрунтованих висновків щодо виявлення ознак корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, за яке передбачено кримінальну відповідальність за ст. 366-2 Кримінального кодексу України (КК України) (недостовірне декларування), 3 - за ознаками ст. 368-5 КК України (незаконне збагачення), 4 - за ознаками ч. 4 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) (недостовірне декларування), 2 - за ознаками ч. 2 ст. 172-4 КУпАП (порушення щодо суміщення та сумісництва з іншими видами діяльності). 

ТОП-10 порушень за результатами повних перевірок, завершених у квітні 

У декларації начальника Управління Державної міграційної служби України в Хмельницькій області за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 27,8 млн грн. Державне бюро розслідувань (ДБР) розпочало досудове розслідування у кримінальному провадженні за ст. 366-2 КК України.

У деклараціях колишнього начальника Головного управління Державної податкової служби у Тернопільській області за 2022-2023 роки встановлено ознаки недостовірних відомостей сукупно на понад 22,5 млн грн. Матеріали перевірки долучено до матеріалів кримінального провадження за ст. 366-2 КК України, що розслідується ДБР.

У деклараціях судді міськрайонного суду Запорізької області за 2022-2023 роки встановлено ознаки недостовірних відомостей сукупно на загальну суму 5,6 млн грн. Національне антикорупційне бюро України (НАБУ) розпочало досудове розслідування за ст. 366-2 КК України.

У деклараціях депутата Хмельницької обласної  ради, колишнього головного лікаря КЗОЗ «Хмельницький обласний центр медико-соціальної експертизи» за 2022 рік  встановлено ознаки незаконного збагачення на понад 16,4 млн грн та ознаки недостовірних відомостей на понад 16,4 млн грн; за результатами повторної повної перевірки за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 18,3 млн грн. НАБУ розпочало кримінальне провадження за ст. 366-2 КК України та долучило матеріали перевірки до матеріалів кримінального провадження за ст. 368-5 КК України. 

У деклараціях колишнього депутата Славутської міської ради Хмельницької області за 2021 рік встановлено ознаки незаконного збагачення на 16,6 млн грн та ознаки недостовірних відомостей на понад 11,6 млн грн; за 2022 рік - ознаки необґрунтованості активів на понад 6,1 млн грн, а також ознаки недостовірних відомостей на понад 16,7 млн грн. Обґрунтовані висновки за ст.ст. 366-2, 368-5 КК України скеровано до Головного слідчого управління Національної поліції України (НПУ). 

У декларації депутата Новомиколаївської селищної ради за 2023 рік встановлено ознаки незаконного збагачення на понад 8,7 млн грн та ознаки недостовірних відомостей на суму понад 14,1 млн грн. Національна поліція України (НПУ) розпочала кримінальне провадження за ст.ст. 366-2, 368-5 КК України. 

У декларації начальника відділу Департаменту кіберполіції в Одеській області за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 11,1 млн грн. матеріали перевірки долучені до матеріалів кримінального провадження за ст. 366-2 КК України, що розслідується ДБР. 

У деклараціях начальника частини Головного управління  ДСНС України в Полтавській області за 2021-2022 роки встановлено ознаки недостовірних відомостей на сукупно понад 17,3 млн.грн. ДБР розпочало кримінальне провадження за ст. 366-2 КК України. 

У декларації в.о. директора КП «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Солом’янського району м. Києва» за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 9,6 млн.грн. Обгрунтований висновок за ознаками ст. 366-2 КК України скеровано до НПУ. 

У деклараціях депутата Девладівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області за 2022-2023 роки встановлено ознаки недостовірних відомостей сукупно на понад 44,6 млн грн. Обґрунтовані висновки скеровано до НПУ. 


Загалом за 4 місяці цього року НАЗК завершило проведення
317 повних перевірок декларацій, у 171 декларації, тобто у 54% із числа перевірених, встановлено ознаки декларування недостовірних відомостей на загальну суму майже 1,5 млрд. грн, у 8 - ознаки незаконного збагачення на загальну суму 372,3 млн грн, у 10 - ознаки необгрунтованості активів на загальну суму 60,6 млн грн, ознаки конфлікту інтересів - у 4 декларантів.

За результатом розгляду 77 обґрунтованих висновків НАЗК органи досудового розслідування розпочали кримінальні провадження, матеріали ще 9 перевірок долучено до розпочатих раніше кримінальних проваджень.

У квітні цього року Служба безпеки України повідомила про підозру у скоєнні правопорушення за ст. 366-2 КК України в.о завідувача міжрайонної Слобідської медико-соціальної експертизи Комунального закладу охорони здоров’я “Обласного центру медико-соціальної експертизи”, який у декларації за 2023 рік зазначив недостовірні відомості на майже 3,7 млн грн, не вказавши відомості про низку нежитлових приміщень, які належать його дружині, а також отримані ним доходи на понад 3,6 млн грн нібито на лікування сина. 

До суду з початку року органами досудового розслідування за матеріалами НАЗК направлено сім обвинувальних актів у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 366-2 КК України

У квітні 2025 року вироком районного суду Вінницької області колишнього депутата Турбівської селищної ради за матеріалами повної перевірки НАЗК визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення за ст. 366-2 КК України та призначено покарання у вигляді штрафу у розмірі 51 000 грн з позбавленням права обіймати посади чи займатись чи займатися діяльністю, що пов’язана з виконанням функцій держави строком на 1 рік. Декларант зазначив недостовірні відомості про наявність у нього та членів сім’ї (дружини та матері) готівки на загальну суму понад 5,5 млн грн, свою вину у вчиненні кримінального правопорушення визнав у повному обсязі. Станом на сьогодні вирок законної сили ще не набрав.

Результати проведених повних перевірок свідчать про те, що застосування ризик-орієнтованого підходу до відбору декларацій на повну перевірку позитивно вплинуло на ефективність їх проведення. 


Серед усіх завершених
з початку року повних перевірок декларацій найбільше встановлено порушень у деклараціях, поданих представниками:

  • органів місцевого самоврядування — у 73 деклараціях (з них 50 — подані депутатами місцевих рад, 14 — депутатами обласних рад; одним заступником голови обласної ради, трьома головами міських рад та одним головою селищної ради, одним заступником міського голови та  двома працівниками апаратів міських рад);
  • представниками обласних та районних державних адміністрацій - у п'яти (серед них подані одним головою районної державної адміністрації, одним заступником голови обласної державної адміністрації);
  • представниками судової системи - у тринадцяти (з них суддів - десять);
  • органу законодавчої влади — двома народними депутатами;
  • працівниками Національної поліції — у дванадцяти;
  • митної та податкової служби - у восьми (деклараціях трьох митників та п’яти податківців);
  • державних підприємств — у шести (з них подані три — керівниками, одним виконувачем обов’язків керівника та двома заступником);
  • територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки - у п’яти;
  • медико-соціальної експертної комісії - у семи.

Крім того, найбільше знайшли своє підтвердження факти декларування недостовірних відомостей посадовцями таких регіонів:

  • у 28 з 35 перевірених декларацій — Дніпропетровської області (80 %); 
  • у 12 з 15 — Київської області (80 %); 
  • у 12 з 16 — Хмельницької області (75 %);
  • у 3 з 4 — Кіровоградської області (75 %);
  • у 9 з 13 —  Рівненської та Полтавської областей (по 69 %);
  • у 6 з 9 — Закарпатської та Запорізької областей (по 67 %);
  • у 6 з 11 — Львівської області (55 %);
  • у 7 з 13 — Вінницької області (54 %);
  • у 12 з 23 — Харківської області (52 %); 
  • у 11 з 24 — Одеської області (46 %); 
  • у 29 з 89 —  м. Києва (33 %).

Важливо: початок повної перевірки не означає, що декларант вчинив корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення. Якщо за результатами перевірки встановлено порушення, НАЗК вживає заходів для притягнення особи до відповідальності згідно із законодавством. 

За наявності підстав матеріали передаються до органів досудового розслідування, а також до САП для розгляду питання про цивільну конфіскацію необґрунтованих активів.

Перелік осіб, стосовно яких розпочато повні перевірки, а також результати перевірок можна знайти тут.

Що відбувається з декларацією після її подання — читайте тут.



Останні новини

09.05.2025
15:36
Повні перевірки: ДБР повідомило про підозру екскерівниці Дніпропетровської МСЕК за недостовірне декларування
13:00
ОЕСР відзначила суттєвий прогрес України у розбудові публічної та ділової доброчесності – Віктор Павлущик
11:18
Повні перевірки декларацій за квітень: НАЗК виявило порушення на майже 459 млн грн
08.05.2025
16:45
Цивільна конфіскація: САП за матеріалами НАЗК заявила позов щодо визнання необґрунтованою частини активу, оформленого на родичку чинного міністра агрополітики 
15:00
Моніторинг способу життя: 4,85 млн грн можуть стягнути в дохід держави з колишнього в.о. керівника Харківського ТЦК
12:20
НАЗК завершило перевірку ДП «Ліси України»: виявлено низку корупційних ризиків та ініційовано п’ять розслідувань
10:53
Міжвідомча робоча група щодо вступу у ЄС схвалила проєкт дорожньої карти «Верховенство права»: що передбачає блок “Боротьба з корупцією”
07.05.2025
18:49
Команда НАЗК на Чернігівщині: корупційні ризики у відбудові та закупівлі, інституційна спроможність антикорупційних уповноважених
09:30
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за I квартал 2025 року
06.05.2025
18:45
Нові вакансії в НАЗК: запрошуємо фахівців у сфері роботи антикорупційних уповноважених, антикорполітики та HR
16:15
Моніторинг способу життя: 5,5 млн грн можуть стягнути в дохід держави з ексначальника Запорізького ТЦК
12:18
Закон vs приватний інтерес: як врегулювати конфлікт посадовцям органів виконавчої влади
05.05.2025
11:39
Анонс Публічна презентація Огляду доброчесності та антикорупційної політики України ОЕСР
09:30
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув 2 млн грн з начальника відділу з питань нотаріату у Закарпатській області
02.05.2025
12:48
Як урядовці та нардепи мають діяти у разі конфлікту інтересів
01.05.2025
17:51
Повідомлення про оприлюднення проєкту наказу Національного агентства з питань запобігання корупції «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 18 січня 2019 року № 43»
11:23
Недостовірні відомості на понад 22,5 млн грн: повні перевірки декларацій ексголовного податківця Тернопільщини
30.04.2025
12:15
НАЗК та антикорупційні установи країн Балтії обговорили питання співпраці в протидії корупції та зміцненні національної безпеки
10:03
Автоматизована перевірка декларацій: що означає отримана довідка в Реєстрі декларацій
28.04.2025
10:31
Сьогодні з 19:00 до 20:00 буде обмежено доступ до Реєстру декларацій
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua