НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Реєстр прозорості розпочав роботу: можливості, функції, умови реєстрації

01.09.2025

Сьогодні, 1  вересня 2025 року, вводиться в дію Закон України «Про лобіювання» (далі — Закон), який формує правові засади для розвитку прозорої та відповідальної культури лобіювання, визначає правила впливу на законодавчий процес і забезпечує його підзвітність суспільству. Одночасно із початком дії Закону Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) приймає у промислову експлуатацію ключовий інструмент його реалізації “Реєстр прозорості” (далі – Реєстр) — відкриту публічну платформу, яка збирає, обробляє й оприлюднює дані про суб’єктів лобіювання та їхню звітність. 

Початок функціонування Реєстру означає, що особи, які здійснюють лобіювання — вплив чи спробу впливу, зокрема на органи державної влади, щодо ухвалення нормативно-правових актів у власних чи комерційних інтересах бенефіціарів, зобов’язані отримати статус суб’єкта лобіювання. Зробити це може (за відсутності обмежень, передбачених ч. 4 ст. 10 Закону): 

  • фізична особа, яка має повну цивільну дієздатність;
  • юридична особа, зареєстрована за законодавством України;
  • іноземна юридична особа, яка має на території України своє представництво відповідно до Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність».

Особа, яка бажає отримати статус суб’єкта лобіювання, має подати до Реєстру відомості, передбачені Законом. Для цього потрібно заповнити відповідну реєстраційну форму, доступну після авторизації

Реєстр складається з двох частин: 

  • публічної — відкритої для всіх користувачів. Вона містить відомості про суб’єктів лобіювання, їхні звіти, статистику, дашборди та інформаційні матеріали (крім інформації з обмеженим доступом); 
  • електронний кабінет — персональне середовище для зареєстрованих користувачів, де можна створювати, подавати звіти, а також актуалізовувати відомості про суб’єкта лобіювання.

У публічній частині Реєстру будь-який охочий може шукати та переглядати інформацію про суб’єктів лобіювання та їх звітність, перевіряти достовірність витягів, сформованих засобами Реєстру, ознайомлюватися з статистичними даними та дашбордами щодо лобіювання, переглядати інформаційні матеріали. 

Особа з використанням засобів Реєстру може отримати статус суб’єкта лобіювання, формувати, подавати звіти, актуалізовувати дані, змінювати цей статус (припиняти, зупиняти, поновлювати чи повторно набувати), отримувати згенерований засобами Реєстру витяг, що містить інформацію передбачену законодавством,  ознайомлюватись з певними документами поданими та отриманими через Реєстр. 

Детальніше щодо користування реєстром за посиланням.

Варто зазначити, що Реєстр став першою інформаційно-комунікаційною системою, яка за сприяння Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, пройшла авторизацію з безпеки за новими стандартами, встановленими законодавством України.

Створення Реєстру прозорості реалізовано за підтримки проєкту «Цифровізація для зростання, доброчесності та прозорості» (UK DIGIT), що впроваджує Фонд Євразія та фінансує UK Dev.

Останні новини

19.09.2025
16:30
НАЗК запрошує до обговорення перших двох підрозділів Розділу І проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки
14:54
Антикорупційна комунікація: уроки та нові виклики у 2025 році
14:34
Лобіювання vs корупція: у чому різниця
17.09.2025
17:00
Активи на 1,6 млн грн стягнули в дохід держави з прокурорки Офісу Генерального прокурора за матеріалами НАЗК
16.09.2025
18:07
Реформа податкової: у НАЗК обговорили впровадження антикорупційних механізмів
13:55
Антикорупційна експертиза: НАЗК надало рекомендації щодо усунення корризиків у сфері житла для ВПО, майнових відносин та реінтеграції оборонців
15.09.2025
14:10
Уряд схвалив три антикорупційні законопроєкти: спецперевірки НАЗК, цивільна конфіскація в ВАКС, зміни до Кодексу про адмінправопорушення і КПК
12.09.2025
16:38
Недекларування майна на понад 3,1 млн грн: за результатом повної перевірки до суду скеровано справу стосовно інспектора з енергетичного нагляду
14:59
Антикорупційна експертиза: НАЗК долучилося до запровадження єдиного стандарту і дистанційної процедури ВЛК
14:44
Повні перевірки декларацій за серпень 2025 року: НАЗК виявило порушення на понад 337 млн грн
14:30
Цивільна конфіскація 3,2 млн грн Головного санітарного лікаря України: результати повної перевірки декларації
11.09.2025
15:25
Повні перевірки: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 3,1 млн грн у декларації ексначальника регіонального сервісного центру МВС
14:30
Цивільна конфіскація: з ексголови райдержадміністрації столиці можуть стягнути у дохід держави 7 млн грн
11:15
Нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, спецперевірки, контроль своєчасності подання декларацій, роз’яснення та публічні закупівлі
10:00
Моніторинг способу життя: з посадовця Держекоінспекції Донеччини можуть стягнути понад 8 млн грн на користь держави
09.09.2025
13:29
Зневіра, інформатаки й увага до влади: як висвітлювали тему корупції українські медіа і соцмережі у другому кварталі 2025 року
09:50
Заява НАЗК щодо окремих результатів моніторингу способу життя та можливого впливу на діяльність Агентства
08.09.2025
16:00
Моніторинг способу життя: з посадовця сервісного центру МВС можуть стягнути у дохід держави 8,6 млн грн
15:41
Конфлікт інтересів: протокол стосовно судді, обґрунтовані висновки стосовно посадовців КМДА та притягнуті до дисциплінарної відповідальності у серпні
14:35
НАЗК розпочало розробку нової Стратегії комунікацій у сфері запобігання та протидії корупції із залученням ключових стейкхолдерів
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua