НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Результати роботи НАЗК за 2024 рік: становлення інституту лобіювання

13.01.2025

2024 рік став важливою віхою для Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК), адже саме цього року було закладено фундамент формування культури доброчесного лобіювання в Україні. 

В лютому та березні Верховна Рада України ухвалила Закони України «Про лобіювання» та «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за порушення законодавства у сфері лобіювання», в напрацюванні і супроводженні розгляду яких НАЗК брало активну участь. Перший законодавчий акт регулює порядок взаємодії та визначає прозорі механізми впливу лобістів на органи влади й місцевого самоврядування, запроваджує контроль їхньої діяльності. Другий закон встановлює відповідальність за незаконне лобіювання та інші порушення  законодавства у цій сфері.

“Наразі в напрямі розвитку інституту лобіювання пріоритетом для НАЗК залишається створення Реєстру прозорості – інформаційно-комунікаційної системи, що забезпечує збір, накопичення, захист, облік, відображення, обробку та надання інформації про суб’єктів лобіювання та їхню звітність. Тільки подавши відомості до Реєстру, особа набуватиме статусу суб’єкта лобіювання”, – зазначив Голова НАЗК Віктор Павлущик.

Він зауважив, що робота над створенням Реєстру прозорості триває і здійснюється за підтримки проєкту Pro-Integrity, який фінансується спільно USAID і UK International Development. Завдяки цій співпраці розробка Реєстру не потребує залучення бюджетних коштів, а фінансується за рахунок допомоги наших міжнародних партнерів. Технічна документація вже затверджена, активно продовжується розробка спеціалізованого програмного забезпечення інформаційно-комунікаційної системи. 

У 2024 році НАЗК також працювало над створенням нормативної бази для початку функціонування інституту лобіювання в Україні. Зокрема, було розроблено, а Кабміном прийнято:

Крім того, НАЗК актуалізовано свій порядок внесення приписів, доповнивши його відповідними нормами, що стосуються процедури оформлення припису у разі порушення вимог законодавства з питань лобіювання.

“У 2025 році нашими першочерговими завданнями є запуск Реєстру прозорості та відкриття ринку лобістських послуг. Великим викликом є подолання стереотипів щодо лобіювання, підвищення довіри суспільства до цього інституту як легітимного механізму впливу на державну політику. Не менш важливими напрямками залишаються розширення співпраці зі стейкхолдерами та залучення громадськості до формування, реалізації та моніторингу антикорупційної політики. НАЗК беззаперечно є відкритим до співпраці державним органом”,  – наголосила Анастасія Єзерська, заступниця керівника профільного підрозділу НАЗК - Відділу організації роботи із зацікавленими сторонами та забезпечення прийняття актів антикорупційної політики.

Вона зазначила, що НАЗК у 2024 році оновило порядок проведення консультацій з громадськістю щодо нормативно-правових актів Національного агентства та впорядкувало взаємодії Національного агентства з Громадською радою при Національному агентстві.  

Нагадаємо, Верховна Рада відтермінувала введення в дію Закону України «Про лобіювання» на строк не пізніше 1 вересня 2025 року, а створення та функціонування Реєстру прозорості має бути забезпечене протягом 14 місяців з дня набрання чинності Законом, тобто у травні 2025 року.

Останні новини

16.05.2025
16:00
Цивільна конфіскація: у дохід держави можуть стягнути понад 5,3 млн грн з родини екскерівника Одеської податкової
11:39
Субвенція на створення освітнього простору в школах: завдяки врахуванню рекомендацій НАЗК усунуто можливу корупційну схему
15.05.2025
11:12
Авторизація на провадження митної брокерської діяльності: завдяки врахуванню рекомендацій НАЗК усунуто можливість корупційних схем
09:29
Повні перевірки декларацій двох директорів КП Харкова: виявлено недостовірні відомості на понад 14 млн грн
14.05.2025
11:28
Конфлікт інтересів: кримінальні провадження за матеріалами НАЗК, обґрунтовані висновки і протоколи
13.05.2025
17:29
Як отримати інформацію з Реєстру порушників
09.05.2025
15:36
Повні перевірки: ДБР повідомило про підозру екскерівниці Дніпропетровської МСЕК за недостовірне декларування
13:00
ОЕСР відзначила суттєвий прогрес України у розбудові публічної та ділової доброчесності – Віктор Павлущик
11:18
Повні перевірки декларацій за квітень: НАЗК виявило порушення на майже 459 млн грн
08.05.2025
16:45
Цивільна конфіскація: САП за матеріалами НАЗК заявила позов щодо визнання необґрунтованою частини активу, оформленого на родичку чинного міністра агрополітики 
15:00
Моніторинг способу життя: 4,85 млн грн можуть стягнути в дохід держави з колишнього в.о. керівника Харківського ТЦК
12:20
НАЗК завершило перевірку ДП «Ліси України»: виявлено низку корупційних ризиків та ініційовано п’ять розслідувань
10:53
Міжвідомча робоча група щодо вступу у ЄС схвалила проєкт дорожньої карти «Верховенство права»: що передбачає блок “Боротьба з корупцією”
07.05.2025
18:49
Команда НАЗК на Чернігівщині: корупційні ризики у відбудові та закупівлі, інституційна спроможність антикорупційних уповноважених
09:30
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за I квартал 2025 року
06.05.2025
18:45
Нові вакансії в НАЗК: запрошуємо фахівців у сфері роботи антикорупційних уповноважених, антикорполітики та HR
16:15
Моніторинг способу життя: 5,5 млн грн можуть стягнути в дохід держави з ексначальника Запорізького ТЦК
12:18
Закон vs приватний інтерес: як врегулювати конфлікт посадовцям органів виконавчої влади
05.05.2025
11:39
Анонс Публічна презентація Огляду доброчесності та антикорупційної політики України ОЕСР
09:30
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув 2 млн грн з начальника відділу з питань нотаріату у Закарпатській області
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua