НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Результати роботи НАЗК за 2024 рік: становлення інституту лобіювання

13.01.2025

2024 рік став важливою віхою для Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК), адже саме цього року було закладено фундамент формування культури доброчесного лобіювання в Україні. 

В лютому та березні Верховна Рада України ухвалила Закони України «Про лобіювання» та «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за порушення законодавства у сфері лобіювання», в напрацюванні і супроводженні розгляду яких НАЗК брало активну участь. Перший законодавчий акт регулює порядок взаємодії та визначає прозорі механізми впливу лобістів на органи влади й місцевого самоврядування, запроваджує контроль їхньої діяльності. Другий закон встановлює відповідальність за незаконне лобіювання та інші порушення  законодавства у цій сфері.

“Наразі в напрямі розвитку інституту лобіювання пріоритетом для НАЗК залишається створення Реєстру прозорості – інформаційно-комунікаційної системи, що забезпечує збір, накопичення, захист, облік, відображення, обробку та надання інформації про суб’єктів лобіювання та їхню звітність. Тільки подавши відомості до Реєстру, особа набуватиме статусу суб’єкта лобіювання”, – зазначив Голова НАЗК Віктор Павлущик.

Він зауважив, що робота над створенням Реєстру прозорості триває і здійснюється за підтримки проєкту Pro-Integrity, який фінансується спільно USAID і UK International Development. Завдяки цій співпраці розробка Реєстру не потребує залучення бюджетних коштів, а фінансується за рахунок допомоги наших міжнародних партнерів. Технічна документація вже затверджена, активно продовжується розробка спеціалізованого програмного забезпечення інформаційно-комунікаційної системи. 

У 2024 році НАЗК також працювало над створенням нормативної бази для початку функціонування інституту лобіювання в Україні. Зокрема, було розроблено, а Кабміном прийнято:

Крім того, НАЗК актуалізовано свій порядок внесення приписів, доповнивши його відповідними нормами, що стосуються процедури оформлення припису у разі порушення вимог законодавства з питань лобіювання.

“У 2025 році нашими першочерговими завданнями є запуск Реєстру прозорості та відкриття ринку лобістських послуг. Великим викликом є подолання стереотипів щодо лобіювання, підвищення довіри суспільства до цього інституту як легітимного механізму впливу на державну політику. Не менш важливими напрямками залишаються розширення співпраці зі стейкхолдерами та залучення громадськості до формування, реалізації та моніторингу антикорупційної політики. НАЗК беззаперечно є відкритим до співпраці державним органом”,  – наголосила Анастасія Єзерська, заступниця керівника профільного підрозділу НАЗК - Відділу організації роботи із зацікавленими сторонами та забезпечення прийняття актів антикорупційної політики.

Вона зазначила, що НАЗК у 2024 році оновило порядок проведення консультацій з громадськістю щодо нормативно-правових актів Національного агентства та впорядкувало взаємодії Національного агентства з Громадською радою при Національному агентстві.  

Нагадаємо, Верховна Рада відтермінувала введення в дію Закону України «Про лобіювання» на строк не пізніше 1 вересня 2025 року, а створення та функціонування Реєстру прозорості має бути забезпечене протягом 14 місяців з дня набрання чинності Законом, тобто у травні 2025 року.

Останні новини

14.11.2025
16:48
Аудит НАЗК: позиція щодо майбутнього аудиту та виконання рекомендацій попереднього
13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua