НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

У разі питань щодо заповнення декларацій чи конфлікту інтересів публічні службовці насамперед мають звертатися до АК-уповноважених за місцем роботи

02.10.2024

До Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) регулярно надходить велика кількість питань, пов’язаних з фінансовим контролем (декларуванням), наявністю чи відсутністю конфлікту інтересів та шляхів його врегулювання. Стрімке зростання кількості питань щодо декларування спостерігається в період щорічної кампанії декларування. Наприклад, протягом перших трьох місяців 2024 року лише на гарячу лінію НАЗК надійшло понад 63 тисячі дзвінків. Це значно перевищує спроможність Національного агентства в опрацюванні звернень.

Нагадуємо, що надання методичної та консультаційної допомоги з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції, консультаційної допомоги в заповненні декларацій особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, здійснення заходів з виявлення конфлікту інтересів, сприяння його врегулюванню є основними завданнями уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції. Це визначено у п. 2 розділу ІІ Типового положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції, затвердженого наказом Національного агентства від 27.05.2021 № 277/21 (далі – Типове положення).

Водночас, за результатами опитування, проведеного Контакт-центром Національного агентства у червні-серпні 2024 року, понад 65% усіх осіб, які мали запитання, відповіді на які може надати уповноважена особа, до уповноваженої особи не звертались. 

Основною причиною більшість респондентів вказали зручність отримання телефонної консультації в НАЗК. Водночас у період щорічної кампанії декларування очікування консультації фахівцями Національного агентства може тривати понад 15 хвилин, а у випадку використання всіх телефонних ліній з’єднання може не відбутися взагалі.

З огляду на високе навантаження структурних підрозділів Національного агентства, які задіяні в процесах опрацювання звернень різними каналами зв’язку та для економії часу і покращення комунікації з уповноваженим підрозділом з питань запобігання та виявлення корупції, у разі виникнення запитань, пов’язаних з декларуванням, конфліктом інтересів, та інших запитань, надання відповідей на які належить до компетенції уповноваженої особи, НАЗК наполягає на необхідності звернутися по відповідну консультацію до уповноваженої особи з питань запобігання та виявлення корупції в організації. Якщо питання не буде вирішено, уповноважена особа організації адресує його уповноваженій особі органу, до сфери управління якого належить організація, відповідно до п.п. 4 п. 2 розділу ІІ Типового положення, а у разі відсутності такої особи - особисто звертається до Контакт-центру Національного агентства.

Для оптимізації процесу надання консультацій Контакт-центр Національного агентства надаватиме методичну та консультаційну допомогу з питань декларування та конфлікту інтересів після обов’язкової  консультації з уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції. Під час дзвінка така особа має бути готова надати додаткову інформацію, що підтвердить  обізнаність уповноваженого щодо порушеного питання.

Зі свого боку, уповноваженим підрозділам (уповноваженим особам) з питань запобігання та виявлення корупції Національне агентство рекомендує створити умови, за яких отримати консультацію щодо декларування співробітнику установи буде зручно. Уповноважені також мають більш активно сприяти поширенню загальнодоступної інформації  з питань декларування та допомагати працівникам установи в окремих випадках заповнення документів.

За такого алгоритму дій для отримання консультативної допомоги робота уповноважених осіб та співробітників контакт-центру НАЗК стане більш ефективною. Адже взаємодія в такий спосіб дасть можливість співробітникам контакт-центру та фахівцям інших підрозділів НАЗК зосередитись на консультуванні саме представників уповноважених підрозділів та осіб, які не мають в установах визначених уповноважених з питань запобігання корупції.

 

Нагадуємо, що на офіційному вебсайті Національного агентства наявний розділ «Антикорупційним уповноваженим», наповнений методичними матеріалами, які спрямовані на полегшення роботи уповноважених осіб з питань запобігання та виявлення корупції та можуть бути використані у роботі.

Останні новини

03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
14:00
Україна та Молдова поглиблюють співпрацю у сфері запобігання корупції: НАЗК та ANI підписали меморандум про співпрацю
23.10.2025
16:46
Повні перевірки декларації: до суду скеровано обвинувальний акт стосовно депутата Житомирської міської ради
15:43
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо протидії корупційним правопорушенням і ефективності антикорупційних інституцій
22.10.2025
18:29
Повні перевірки декларацій: Первомайському міському голові повідомили про підозру за недостовірне декларування
16:30
Реформа МСЕК: НАЗК закликає до подальшого удосконалення процедури встановлення інвалідності
13:00
НАЗК проводить набір на три вакансії: підрозділи документообігу, HR і антикорполітики
21.10.2025
16:45
Технічні роботи в Реєстрі декларацій, Реєстрі прозорості і Порталі повідомлень викривачів: 21-22 жовтня буде обмежений доступ
10:16
«Викривачі корупції в Україні: успіхи та виклики»: запрошуємо до участі у п’ятій щорічній конференції
20.10.2025
17:32
НАЗК запрошує долучитися до Форуму доброчесності громад 2025
14:27
Антикорупційний комплаєнс – базова вимога для бізнесу, який бере участь у публічних закупівлях чи залучає іноземні інвестиції: Голова НАЗК на CSPF-2025
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua