НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Відновлення, публічні закупівлі, фортифікації та гуманітарна допомога: найвразливіші до корупції сфери на Сумщині

19.11.2025

Команда Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) на чолі із заступником Голови НАЗК Сергієм Гупяком відвідала Сумщину. 

Під час візиту представники НАЗК обговорили питання запобігання корупції у сферах з найвищими корупційними ризиками в регіоні з очільниками місцевої влади, а також фахівцями, відповідальними за антикорупційну діяльність у регіоні. Крім того відбулася низка зустрічей з правоохоронцями, громадськими активістами та представниками медіа Сумщини.

“Ми розуміємо, що для таких регіонів як Сумщина головна задача - вистояти і забезпечити достатній рівень життя для населення в умовах російської агресії. Проте, ініціатива щодо доцільності нашого візиту виходила саме від керівництва регіону, громадськості та правоохоронців, оскільки всі розуміють, що питання запобігання корупції залишається актуальним і в умовах війни”, - зазначив Сергій Гупяк. 

В свою чергу голова Сумської обласної державної адміністрації (ОДА) Олег Григоров зауважив, що для місцевої влади було важливо почути, що НАЗК є партнером, який розуміє, які фактори і в якій сфері несуть небезпеку корупційних зловживань.

У комунікації з місцевою владою заступник Голови НАЗК зосередився на найвразливіших до корупції сферах регіону. За його словами, на Сумщині як і у решті прифронтових і наближених до кордону з країною-агресоркою регіонах, це галузі відновлення об’єктів, зруйнованих чи пошкоджених внаслідок російської агресії, будівництва фортифікацій та закупівель матеріалів для їх зведення, публічні закупівлі, а також певні питання з розподілу гуманітарної допомоги між підрозділами сил безпеки та оборони.

“Корупція в сфері публічних закупівель характерна для всієї України. Сумщина - не виключення, оскільки тут потрібно відбудовувати і відновлювати велику кількість об'єктів: через російських терористів страждає критична та житлова інфраструктура, підприємства. Тому в майбутньому саме на цю сферу будуть йти всі зусилля і активи. А там, де є великий обіг коштів, виникає спокуса до зловживань,” - наголосив Сергій Гупяк. 

НАЗК дослідило корупційні ризики під час проведення публічних закупівель в умовах воєнного стану, а також розробило методичні матеріали, які стануть в пригоді для всіх учасників державних закупівель. 

Для прикордонного регіону не менш важливим є прозоре та ефективне використання бюджетних коштів на відновлення об'єктів, пошкоджених внаслідок російської агресії. Національне агентство визначає сферу відновлення як пріоритетну та таку, що потребує особливої уваги. Корупційні ризики у цій сфері посилює, зокрема, мораторій на архітектурно-будівельний контроль, який унеможливлює системний державний контроль за якістю робіт. НАЗК провело низку досліджень з метою виявлення корупційних ризиків під час відновлення, включаючи можливі зловживання при відборі об’єктів, штучному завищенні вартості будівельних робіт, неналежній перевірці учасників публічних закупівель та встановленні дискримінаційних вимог до них.

“В таких регіонах як Сумщина, через постійні обстріли та часті руйнування, виникають об'єктивні труднощі з формуванням і проходженням бюрократичних процедур, які стосуються сфери відновлення. Тому у представників місцевої влади виникають прохання, щоб на рівні держави такі ситуації були враховані, з’явилася відповідна правова норма, публічні закупівлі здійснювалися, гроші виділялися навіть в таких екстремальних умовах”, - наголосив заступник Голови НАЗК. 

Крім того, з огляду на бойові дії, які ведуться в регіоні, критично важливим залишається питання будівництва оборонних споруд, вибору місць їх розташування і модифікацій. Корупційні ризики у цій сфері зумовлені насамперед неможливістю публічного звітування щодо проведення робіт на воєнних об’єктах та засекреченістю відповідної  документації та закликав місцеву владу використовувати можливості електронних майданчиків з відкриттям максимально повної інформації та залучати громадськість для обговорення питань в сфері публічних закупівель в цілому. 

“Сьогодні ми отримали поради і рекомендації із застосування антикорупційних інструментів, а також впевнилися, що нас як місцеву владу прифронтового регіону, почули - в умовах  постійної російської агресії деякі бюрократичні процедури, в яких присутні корупційні ризики, потребують коригування на законодавчому рівні,”- підсумував зустріч Олег Григоров, голова Сумської ОДА.

В свою чергу, голова Сумської обласної ради Олексій Романько зауважив, що зустріч з представниками Національного агентства була максимально корисною з точки зору майбутньої співпраці і звітування перед громадами з питань запобігання корупції. 

Нагадаємо, проєкт регіональних поїздок НАЗК започатковано для посилення співпраці з громадами, місцевою владою, освітніми закладами, медіа та громадськими організаціями в розбудові доброчесності та задля ефективної реалізації державної антикорупційної політики з урахуванням локальних проблем та специфіки регіональних викликів. На сьогодні представники Агентства вже здійснили візити до Львова, Дніпра, ЧернівцівЖитомира, Івано-Франківська, Вінниці, Луцька, Черкас, Хмельницького, Харкова, Одеси, Рівного. Кропивницького, Тернополя, Запоріжжя, Полтави, Чернігова та Миколаєва, Київщини.

Останні новини

19.11.2025
12:36
Понад 130 політичних партій не подали звіти за ІІІ квартал 2025 року
11:30
Відновлення, публічні закупівлі, фортифікації та гуманітарна допомога: найвразливіші до корупції сфери на Сумщині
17.11.2025
17:44
Повні перевірки декларацій у жовтні: НАЗК виявило порушення на майже 430 млн грн
17:37
ОЕСР оцінила прогрес України у забезпеченні незалежності судової влади: деталі звіту
14.11.2025
16:48
Аудит НАЗК: позиція щодо майбутнього аудиту та виконання рекомендацій попереднього
13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua