НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Законопроєкт про електронні земельні аукціони знизить рівень корупції на ринку землі

16.11.2020
Законопроєкт про електронні земельні аукціони знизить рівень корупції на ринку землі

Законопроєкт № 2195, що пропонує впровадження електронних аукціонів для продажу земельних ділянок державної та комунальної, суттєво знизить рівень корупційних ризиків на ринку землі. Про це йдеться в аналітичному огляді проєкту закону, проведеному Національним агентством з питань запобігання корупції (НАЗК).

Проєкт Антикорупційної стратегії на 2020–2024 роки визначає, що безоплатна приватизація земель державної та комунальної власності є найбільшим джерелом корупції у земельних відносинах, на відміну від купівлі ділянок на електронних аукціонах. 

Тому для забезпечення прозорості ринку землі важливо на рівні закону  забезпечити чіткі правила продажу земельних ділянок або прав на них. 

Проєкт закону № 2195, згідно з позицією авторів, передбачає оновлений порядок продажу земель державної та комунальної власності в електронній торговій системі, що є важливим кроком для мінімізації поширених корупційних практик, прозорого та ефективного користування та розпорядження землями. 

Детально з аналітичним оглядом закону НАЗК можна ознайомитись за посиланням: https://bit.ly/3npx2sD.

Водночас НАЗК пропонує розробникам законопроєкту усунути такі фактори, що можуть сприяти корупційним практикам:

  • врегулювання порядку проведення аукціонів за допомогою підзаконного нормативного акту;
  • неузгодженість між окремими положеннями проєкту Закону в частині переважного права орендаря на купівлю земельної ділянки;
  • не встановлені строки подання документів для участі у земельних торгах.
У разі ухвалення законопроєкту № 2195 з урахуванням рекомендацій НАЗК, документ стане важливим кроком для мінімізації поширених корупційних практик на ринку землі.

Через рішення КСУ від 27.10.2020 № 13-р/2020 робота НАЗК лишається заблокованою. НАЗК позбавлене можливості проводити повні перевірки декларацій, отримувати заяви фізичних та юридичних осіб про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції», проводити за власною ініціативою перевірку можливих фактів порушення вимог цього Закону, складати протоколи про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією, здійснювати перевірки організації роботи із запобігання корупції в державних установах тощо.

Попри це ми віримо, що законодавці знайдуть правові шляхи врегулювання цієї ситуації. Саме тому продовжуємо працювати над ініціативами, які допоможуть підвищити ефективність запобігання та протидії корупції в Україні після повноцінного відновлення повноважень НАЗК.

Законопроєкт про електронні земельні аукціони знизить рівень корупції на ринку землі
Законопроєкт про електронні земельні аукціони знизить рівень корупції на ринку землі

Останні новини

05.12.2025
17:54
Перенесено обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо законності і прозорості політичних фінансів
17:45
НАЗК запрошує долучитися до обговорення проєкту нової Комунікаційної стратегії у сфері запобігання та протидії корупції на 2026–2030 роки
17:01
Корупція на дронах. Що виявило НАЗК, коли детально розібралось в тому, як і хто закуповує БпЛА для армії, - інтерв’ю NV
14:57
Повні перевірки декларацій посадовців МСЕК: недостовірні відомості на понад 148,9 млн грн та ознаки незаконного збагачення на 16,4 млн грн
04.12.2025
19:35
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам прокуратури, правопорядку і протидії злочинності
18:15
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам освіти та науки
18:02
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам публічних закупівель
17:26
Ділянка на 1,6 тис. кв.м, будинок в 330 кв.м і коштовна автівка 2024 року випуску: НАЗК виявило незаконні активи на 23 млн грн у закарпатського митника
12:00
Моніторинг способу життя: НАЗК виявило понад 3,3 млн грн необґрунтованих активів у судді Київщини
03.12.2025
17:26
Законні інструменти впливу: методи лобіювання
16:49
Доступ до реєстру POLITDATA 4 грудня може бути обмежено
14:55
НАЗК презентувало досягнення у розбудові доброчесності в секторі оборони під час Міжнародного тижня з протидії шахрайству
02.12.2025
15:29
У медіа та соцмережах зросла частка повідомлень про участь громадськості у подоланні корупції — дані медіамоніторингу за III квартал 2025 року
12:45
Кампанія декларування-2025 стартує вже за місяць: НАЗК нагадує про аспекти, які варто перевірити заздалегідь
01.12.2025
14:37
Всеукраїнський урок доброчесності: НАЗК запрошує заклади освіти долучитися до наймасштабнішого уроку в Україні
14:00
Моніторинг способу життя: 8,6 млн грн необґрунтованих активів можуть стягнути з нардепа в дохід держави
10:46
Спеціалізовані антикорупційні органи й відповідальність за корупційні правопорушення: результати звіту ОЕСР у межах п'ятого раунду моніторингу
28.11.2025
15:09
Забезпечення прозорості закупівель при відновленні України: НАЗК презентувало досвід на конференції EPAC
27.11.2025
16:15
Моніторинг способу життя: 3,3 млн грн стягнуто у дохід держави з посадовця Мін'юсту за рішенням апеляційної палати ВАКС
12:00
Незаконне збагачення на 114 млн грн ексзаступника Голови Вищого господарського суду: завершено розслідування
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua