НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Заява НАЗК щодо окремих результатів моніторингу способу життя та можливого впливу на діяльність Агентства

09.09.2025

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) реалізує превентивну антикорупційну політику та здійснює фінансовий контроль за статками посадовців, зокрема моніторинг способу життя та повні перевірки декларацій. Повноваження НАЗК визначені ст. 11 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон), а права — ст. 12 цього Закону. Зокрема, Агентство має право отримувати інформацію за запитами, мати автоматизований доступ до державних реєстрів, а відомості з ЄРДР надається в порядку, встановленому спільним наказом НАЗК і Генерального прокурора. Крім того, ст. 13 Закону регламентує статус і повноваження уповноважених осіб НАЗК, які здійснюють перевірки у межах компетенції Агентства. 

Тож, НАЗК не наділено повноваженнями здійснювати досудове розслідування та оперативно-розшукову діяльність. Такі повноваження належать правоохоронним органам в межах їх підслідності. Йдеться про такі процесуальні дії як обшук, тимчасове вилучення речей (телефонів) і документів, негласні слідчі (розшукові) дії тощо. Зазначені дії вчиняються відповідно до КПК України і, як правило, на підставі ухвали слідчого судді.

Водночас у низці заяв медіа, громадських активістів та інших джерел висловлювалася критика НАЗК щодо нібито поверхневого моніторингу способу життя одного з високопосадовців Служби безпеки України (СБУ). Однак Агентство діяло виключно в межах наданих законом повноважень, дослідивши всю доступну на той момент інформацію та факти. Варто підкреслити, що в межах інструменту моніторингу способу життя НАЗК не може перевіряти такі обставини, як фіктивність підприємницької діяльності, отримувати доступ до особистого листування чи проводити обшуки. Такі повноваження належать саме правоохоронним органам.

Слід зазначити, що НАЗК, виявивши підстави для проведення моніторингу способу життя посадовця, звернулося до Офісу Генерального прокурора (ОГП) (на той час Спеціалізована антикорупційна прокуратура (САП) не була окремою юридичною особою). Агентство поінформувало про здійснення моніторингу та запитало інформацію про наявні кримінальні провадження стосовно суб’єкта декларування, а також чи вживалися заходи цивільно-правового характеру для визнання активів необґрунтованими. У відповідь було повідомлено про відсутність таких фактів.

Підсумовуючи, варто наголосити, що результати моніторингу способу життя НАЗК  та результати досудового розслідування правоохоронних органів можуть відрізнятися через різний обсяг інструментів, закріплених у їхніх повноваженнях.

Принагідно НАЗК заявляє про відсутність будь-якого зовнішнього впливу на свою діяльність у всіх напрямах роботи. У зв’язку з позицією, висловленою прокурором САП під час судового засідання, Агентство направило офіційне звернення з проханням надати фактичні обґрунтування, на які він спирався у своєму виступі. НАЗК очікує оперативної відповіді від САП та, у разі потреби, готове вжити відповідних заходів.

 

 

Останні новини

26.09.2025
15:45
НАЗК запрошує до обговорення наступних двох підрозділів Розділу І проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки
14:30
Прогрес України в запобіганні та протидії корупції: опубліковано результати п’ятого раунду оцінки Стамбульського плану дій ОЕСР
09:57
Доброчесність – це питання довіри, безпеки, європейської інтеграції та шлях до перемоги – Віктор Павлущик
24.09.2025
15:45
Корпоративне управління та антикорупційний комплаєнс для комунальних підприємств: стартував новий онлайн-курс
15:04
Повні перевірки: підозру у недостовірному декларуванні отримав ексдепутат з Львівщини
23.09.2025
17:20
Моніторинг способу життя: депутат-землевпорядник Броварського району обвинувачується в незаконному збагаченні на майже 30 млн грн
15:15
«Прозора професійна освіта»: НАЗК запрошує заклади профтехосвіти стати учасниками нового проєкту
14:24
Повні перевірки декларацій: директору комунального підприємства з Рівного повідомили про підозру у недостовірному декларуванні
11:51
Цивільна конфіскація: майже 60% рішень ВАКС ґрунтуються на матеріалах НАЗК
19.09.2025
16:30
НАЗК запрошує до обговорення перших двох підрозділів Розділу І проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки
14:54
Антикорупційна комунікація: уроки та нові виклики у 2025 році
14:34
Лобіювання vs корупція: у чому різниця
17.09.2025
17:00
Активи на 1,6 млн грн стягнули в дохід держави з прокурорки Офісу Генерального прокурора за матеріалами НАЗК
16.09.2025
18:07
Реформа податкової: у НАЗК обговорили впровадження антикорупційних механізмів
13:55
Антикорупційна експертиза: НАЗК надало рекомендації щодо усунення корризиків у сфері житла для ВПО, майнових відносин та реінтеграції оборонців
15.09.2025
14:10
Уряд схвалив три антикорупційні законопроєкти: спецперевірки НАЗК, цивільна конфіскація в ВАКС, зміни до Кодексу про адмінправопорушення і КПК
12.09.2025
16:38
Недекларування майна на понад 3,1 млн грн: за результатом повної перевірки до суду скеровано справу стосовно інспектора з енергетичного нагляду
14:59
Антикорупційна експертиза: НАЗК долучилося до запровадження єдиного стандарту і дистанційної процедури ВЛК
14:44
Повні перевірки декларацій за серпень 2025 року: НАЗК виявило порушення на понад 337 млн грн
14:30
Цивільна конфіскація 3,2 млн грн Головного санітарного лікаря України: результати повної перевірки декларації
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua