НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності

30.10.2025

22 жовтня 2025 року Уряд підтримав збільшення граничної чисельності працівників Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) з 408 до 433 осіб. Це рішення покликано забезпечити ефективне виконання Агентством його повноважень на тлі постійного зростання навантаження та вимог міжнародних партнерів в межах євроінтеграції України. 

Попри призупинення конкурсів, НАЗК продовжує добір персоналу - від початку 2025 року отримано майже 4 тис. резюме, що становить конкуренцію в середньому понад 90 кандидатів на одну вакансію.

З моменту "перезавантаження" НАЗК у 2019 році кількість завдань та функцій постійно зростає. Проте, незважаючи на це, штатна чисельність працівників органу впродовж шести років залишалася незмінною, що ставило під загрозу якісне виконання покладених на Агентство завдань. Серед повноважень, які додалися протягом цього часу:

  • З червня 2023 року НАЗК визначено Національним координатором з питань співробітництва України з НАТО у сфері розбудови доброчесності.
  • З 2023 року Національне агентство забезпечує функціонування Інформаційної системи моніторингу реалізації державної антикорупційної політики (ІСМ ДАП) для моніторингу та оцінки ефективності Антикорупційної стратегії.
  • З 1 вересня 2025 року Агентство забезпечує функціонування Реєстру прозорості, проведення моніторингу за дотриманням законодавства, надання рекомендаційних розʼяснень у сфері лобіювання. Крім того, до повноважень НАЗК тепер належить внесення приписів та складання протоколів про правопорушення у цій сфері.

Також НАЗК адмініструє Єдиний державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (Реєстру декларацій), Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (Реєстр порушників), Єдиний державний реєстр звітності політичних партій (POLITDATA), Єдиний портал повідомлень викривачів.

Міжнародні партнери неодноразово наголошували на недостатності кадрових ресурсів НАЗК. 

В «Огляді щодо доброчесності» ОЕСР підкреслено, що сталий розвиток антикорупційних органів потребує достатніх людських і фінансових ресурсів. 

Єврокомісія в скринінговому звіті першого кластера «Основи» («Fundamentals») переговорів про членство України в Європейському Союзі у розділі «Боротьба з корупцією. Стратегічна та законодавча база» зазначила, що людські та фінансові ресурси Агентства залишаються недостатніми, попри попередні рекомендації. Комісія підкреслила, що для ефективного виконання мандата НАЗК необхідне посилення кадрової спроможності та підвищення рівня оплати праці.

В травні 2025 року задля забезпечення переговорного процесу про вступ України до ЄС, Уряд схвалив Дорожню карту з питань верховенства права в межах Першого кластеру переговорів про вступ до ЄС. Цей документ встановлює прямі та невідкладні вимоги щодо посилення кадрової спроможності НАЗК:

  • забезпечення ресурсами ДАП: передбачається надання достатніх людських і фінансових ресурсів, необхідних для належного виконання заходів ДАП.
  • постійне забезпечення НАЗК достатніми людськими ресурсами та конкурентоспроможним рівнем заробітної плати персоналу. 

Зазначені заходи, спрямовані на забезпечення незалежності та ефективності Агентства, мають бути реалізовані з першого кварталу 2025 року. 

Рішення Уряду про розширення штату НАЗК є прямим виконанням зобов'язань України в рамках переговорного процесу про вступ до ЄС, яке дає Агентству можливість наростити кадровий потенціал відповідно до зростаючого масштабу завдань та міжнародних стандартів, виконуючи при цьому вимоги на шляху євроінтеграції України.

Хочете працювати в НАЗК? Дізнатися про відкриті вакансії та вимоги до кандидатів можна, перейшовши за посиланням.

Останні новини

30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
14:00
Україна та Молдова поглиблюють співпрацю у сфері запобігання корупції: НАЗК та ANI підписали меморандум про співпрацю
23.10.2025
16:46
Повні перевірки декларації: до суду скеровано обвинувальний акт стосовно депутата Житомирської міської ради
15:43
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо протидії корупційним правопорушенням і ефективності антикорупційних інституцій
22.10.2025
18:29
Повні перевірки декларацій: Первомайському міському голові повідомили про підозру за недостовірне декларування
16:30
Реформа МСЕК: НАЗК закликає до подальшого удосконалення процедури встановлення інвалідності
13:00
НАЗК проводить набір на три вакансії: підрозділи документообігу, HR і антикорполітики
21.10.2025
16:45
Технічні роботи в Реєстрі декларацій, Реєстрі прозорості і Порталі повідомлень викривачів: 21-22 жовтня буде обмежений доступ
10:16
«Викривачі корупції в Україні: успіхи та виклики»: запрошуємо до участі у п’ятій щорічній конференції
20.10.2025
17:32
НАЗК запрошує долучитися до Форуму доброчесності громад 2025
14:27
Антикорупційний комплаєнс – базова вимога для бізнесу, який бере участь у публічних закупівлях чи залучає іноземні інвестиції: Голова НАЗК на CSPF-2025
10:39
Чим відрізняється конфлікт інтересів під час лобіювання від конфлікту інтересів посадовця
17.10.2025
17:06
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам митної сфери
12:34
Україна демонструє сталий прогрес у сфері захисту викривачів - висновки у межах 5-го раунду моніторингу ОЕСР
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua