
Декларування – один із найефективніших інструментів запобігання корупції у публічному секторі. Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) не лише забезпечує контроль та перевірку декларацій посадовців, а й системно працює над удосконаленням і спрощенням процесу заповнення декларацій.
Задля отримання зворотного зв’язку НАЗК провело опитування про досвід взаємодії клієнтів з Реєстром декларацій та Базою знань.
Абсолютна більшість опитаних зазначили, що підказки та описи в самому Реєстрі - це найбільш допоміжний інструмент під час заповнення декларацій. Саме тому НАЗК працює над вдосконаленням системи підказок та текстів помилок в Реєстрі, а протягом 2023 року додало в форму декларації нові описи розділів з корисними посиланнями, зокрема на Базу знань та навчальний курс.
Так, станом на грудень 2023 року у понад 40% опитаних не виникло будь-яких труднощів чи запитань під час заповнення своєї декларації (проти 38% у березні 2023). Найскладнішими для заповнення виявились розділи про банківські рахунки, доходи та об’єкти нерухомості.
До корисних послуг, які стали найголовнішим джерелом інформації про декларування та Реєстр, респонденти віднесли функцію «Підказки в декларації» – 89% та Базу знань НАЗК – 70%, що на 9% більше порівняно з показниками до оновлення дизайну та функціоналу Бази знань восени.
Незначною мірою зросла кількість користувачів, яким під час заповнення декларації допомагають соцмережі НАЗК – Телеграм та Фейсбук.
На 6% більше суб’єктів декларування порівняно з березнем 2023 року звертались до контакт-центру, що в реальних числах означає більше на 12 123 дзвінка та 1 400 повідомлень на лінію технічної підтримки.
Загалом лише 27% опитаних витрачають на подання декларації понад один день. Для переважної більшості службовців цей процес значно коротший. Так, 74% декларантів подають документ за 1 день, при чому 34% роблять це впродовж кількох годин, а 30% - менше години.
Найбільш показовою є ситуація із зазначенням банківських рахунків у розділі 12.1, складнощі при заповненні якого виникали у 42% користувачів у березні проти 25% у грудні. Таке покращення стало можливим завдяки змінам до законодавства та оперативній реакції НАЗК на це в самій формі, що є прикладом врахування думки користувачів для полегшення процесу декларування.
Шановні декларанти, напишіть, будь ласка, в коментарях у наших соцмережах (Телеграм та Фейсбук), чи легко вам було заповнити декларацію, з якими складнощами ви зіштовхнулися цього разу або в попередні періоди, а також які лайфхаки ви використовуєте для швидкого та простого заповнення декларації. Нам важлива ваша думка аби і надалі вдосконалювати процес декларування.
Також заохочуємо вас заповнювати форму опитування про ваш досвід користування Реєстром. Посилання на нього надходить на поштову скриньку, яку ви вказали в Реєстрі, одразу після подання документу. Саме завдяки вашим відповідям нам вдається змінювати Реєстр на краще.