НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Антикорупційний комплаєнс – базова вимога для бізнесу, який бере участь у публічних закупівлях чи залучає іноземні інвестиції: Голова НАЗК на CSPF-2025

Бізнес в Україні демонструє стійкість і здатність до змін. Компанії впроваджують сучасні тренди та технології, гнучко реагуючи на виклики воєнного стану. Доброчесність стає важливим чинником сталого розвитку, відкриваючи можливості у сфері держзакупівель, експорту й інвестицій. Це особливо актуально під час війни, адже навіть дрібна корупція підриває ефективне урядування та ринкову стабільність. На цьому наголосив Голова Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) Віктор Павлущик під час обговорення викликів у сфері ведення прозорого підприємництва в межах Форуму з питань політики громадянського суспільства CSPF-2025 в Вашингтоні. 

Проводила подію в рамках офіційної програми Форуму українська ГО «Фундація інституційного розвитку», яка допомагає в Україні розбудовувати доброчесне середовище в  публічних та приватних сферах.

Учасниками дискусії також стали Лора Поп, старша спеціалістка Світового банку з питань фінансового сектору, Люсі Біндер, старша спеціалістка з питань управління та доброчесності Базельського інституту управління, Джозеф Мауро, старший радник відділу розслідувань, операцій та стратегії Світового банку, Катерина Дацко – виконавча директорка ГО «Фундація інституційного розвитку» та Артем Хаванов – директор з глобального комплаєнсу (NDA).

Лора Поп відзначила постійну співпрацю з НАЗК у напрямі аналізу корупційних ризиків та проведенні навчання, а також досягнення України як кращі практики. 

«Формування обізнаності бізнесу про інструменти доброчесності є фундаментом його розвитку. Практичне застосування рекомендацій Настільної книги 2.0 та Примірного кодексу доброчесності допомагає компаніям інтегрувати ці принципи у свою діяльність, особливо в умовах підготовки до відновлення», – зазначила Катерина Дацко. 

Люсі Біндер відзначила, що для малого та середнього бізнесу, який прагне вдосконалити свої програми етики та комплаєнсу, існує три ефективні способи спрощення цього процесу. Компаніям слід перейти від політик, заснованих виключно на правилах, до підходу, базованого на цінностях. Створіть Кодекс етики/поведінки, який стане орієнтиром для всіх інших внутрішніх політик та процедур. Чудовим зразком для наслідування є Кодекс Світового банку. В ідеалі, процес розробки Кодексу має бути інклюзивним – із залученням всіх співробітників компанії. Такий підхід заохочує їх до відповідальності та активної підтримки нових правил. За її словами, розробка і впровадження етичних стандартів не повинні додавати бюрократичної складності, проте мають стати для колективу інструментом для створення довгострокової цінності для компанії. 

«Така командна робота – це також можливість налагодити зв'язки з іншими бізнесами та співпрацювати з урядами, які переслідують подібні цілі»,  – зазначила Люсі Біндер.

Доброчесність у бізнесі не може навʼязуватися з боку держави, проте ми разом з залученими експертами створюємо чіткі та практичні рекомендації, які допоможуть бізнесу налагодити ефективні підходи до доброчесного управління. У цьому випадку держава має не заважати, а допомагати. НАЗК створює вимоги та контролює їх для публічного сектору, тоді як для бізнесу НАЗК радше радник та ментор на шляху розбудови доброчесності. Для цього Віктор Павлущик представив аудиторії безоплатні та масштабовані інструменти антикорупційного комплаєнсу, які НАЗК пропонує  для бізнесу:

Доброчесність у бізнесі не може навʼязуватися з боку держави, проте ми разом з залученими експертами створюємо чіткі та практичні рекомендації, які допоможуть бізнесу налагодити ефективні підходи до доброчесного управління. У цьому випадку держава має не заважати, а допомагати. НАЗК створює вимоги та контролює їх для публічного сектору, тоді як для бізнесу НАЗК радше радник та ментор на шляху розбудови доброчесності. Для цього Віктор Павлущик представив аудиторії безоплатні та масштабовані інструменти антикорупційного комплаєнсу, які НАЗК пропонує  для бізнесу:

  • Типова Антикорупційна програма юридичної особи – готова законодавча основа для компаній, що беруть участь у великих закупівлях. 
  • Примірний кодекс доброчесності для приватного сектору – шаблон документа для будь-якої приватної установи покликаний закріпити та зміцнити корпоративні цінності, норми та правила поведінки співробітників та спрямувати зусилля на розбудову культури доброчесності в організаціях та компаніях.
  • Посібник для керівника – комплексний практичний документ із системної розбудови доброчесних та ефективних організацій у публічній і приватній сферах. 
  • Методологія управління корупційними ризиками, що визначає алгоритм роботи з корупційними ризиками в діяльності компаній.

Також  Голова НАЗК розповів про роботу Єдиного порталу повідомлень викривачів –  захищену систему, за допомогою якої можна швидко та зручно подати повідомлення про корупцію, контролювати стан та результати розгляду такого повідомлення, отримати інформацію про статус викривача. 

 

Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua