НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Антикорупційна експертиза: НАЗК у червні виявило корупціогенні фактори у 12 з 310 перевірених проєктів актів

05.07.2024

У червні 2024 року Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) здійснило моніторинг 310 проєктів нормативно-правових актів (НПА): 237 проєктів актів Кабінету Міністрів України (КМУ) та 73 законопроєктів. За результатами проведеного моніторингу виявлено корупціогенні фактори у 12 проєктах НПА та проведено антикорупційні експертизи. У зазначених документах виявлено 29 корупціогенних факторів та надано 45 рекомендацій для їх усунення. 

Йдеться, про  проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 та уточнення питань здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану».  У ньому НАЗК виявило положення, які створюють умови для корупційних зловживань:

  • надання преференцій конкретній юридичній особі здійснювати закупівлю товарів, робіт та послуг без застосування видів (процедур) закупівель, визначених законами України «Про публічні закупівлі» та «Про оборонні закупівлі»;
  • унормування можливості для необмеженого кола державних замовників здійснювати окремі закупівлі товарів, робіт і послуг шляхом укладення прямих договорів без проведення конкурентної процедури закупівлі;
  • наділення сторін державного контракту (договору) широкими повноваженнями на власний розсуд вирішувати питання щодо зміни істотної умови такого контракту (договору).

Національне агентство надало Мінстратегпрому, яке є розробником проєкту акта, рекомендації для встановлення прозорого механізму здійснення оборонних закупівель.

Також проведено антикорупційну експертизу проєкту постанови Кабінету Міністрів України  «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1094 та від 3 вересня 2008 р. № 777». У ньому НАЗК також виявило корупціогенні фактори:

  • встановлення непрозорого механізму створення конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров’я;
  • створення умов для суб’єктивного та упередженого прийняття рішень щодо відповідності претендента на посаду керівника закладу визначеним кваліфікаційним вимогам.

НАЗК надало Міністерству охорони здоровʼя України, яке є розробником проєкту акта, рекомендації врахування яких, забезпечить встановлення прозорого механізму проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров’я.

Проведено антикорупційну експертизу проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 р. № 176 та від 11 лютого 2015 р. № 103», виявлено низку корупціогенних факторів:

  • відсутність законодавчо визначених вимог до процедури ведення Переліку автостанцій, який містить інформацію про автостанції та їх власників, що функціонують (надають послуги) відповідно до вимог законодавства для забезпечення прийняття, відправлення, управління рухом та обслуговування пасажирів на автобусних маршрутах;
  • відсутність чітко визначеного механізму здійснення перевірки інформації, зазначеної в Переліку автостанцій.

НАЗК надало Мінінфраструктури, яке є розробником проєкту акта,  рекомендації для встановлення прозорого механізму впорядкування мережі автостанцій.


Останні новини

03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
14:00
Україна та Молдова поглиблюють співпрацю у сфері запобігання корупції: НАЗК та ANI підписали меморандум про співпрацю
23.10.2025
16:46
Повні перевірки декларації: до суду скеровано обвинувальний акт стосовно депутата Житомирської міської ради
15:43
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо протидії корупційним правопорушенням і ефективності антикорупційних інституцій
22.10.2025
18:29
Повні перевірки декларацій: Первомайському міському голові повідомили про підозру за недостовірне декларування
16:30
Реформа МСЕК: НАЗК закликає до подальшого удосконалення процедури встановлення інвалідності
13:00
НАЗК проводить набір на три вакансії: підрозділи документообігу, HR і антикорполітики
21.10.2025
16:45
Технічні роботи в Реєстрі декларацій, Реєстрі прозорості і Порталі повідомлень викривачів: 21-22 жовтня буде обмежений доступ
10:16
«Викривачі корупції в Україні: успіхи та виклики»: запрошуємо до участі у п’ятій щорічній конференції
20.10.2025
17:32
НАЗК запрошує долучитися до Форуму доброчесності громад 2025
14:27
Антикорупційний комплаєнс – базова вимога для бізнесу, який бере участь у публічних закупівлях чи залучає іноземні інвестиції: Голова НАЗК на CSPF-2025
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua