НАЗК направило до суду 7 протоколів, а також внесло припис щодо врегулювання конфлікту інтересів

Національне агентство з питань запобігання корупції на засіданні 16 серпня прийняло рішення про направлення до суду 7 протоколів про адміністративні правопорушення у зв’язку з недотриманням вимог щодо врегулювання конфлікту інтересів та іншими порушеннями Закону України «Про запобігання корупції», а також внесло припис про порушення вимог законодавства щодо етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.

Так, складено 2 протоколи стосовно депутата Менської міської ради Чернігівської області VII скликання Катерини Фесюн, яка під час розгляду на засіданні сесії Менської міської ради рішення щодо надання дозволу на виготовлення проєкту землеустрою з метою відведення у приватну власність земельної ділянки своєму чоловіку не повідомила про наявність у неї реального конфлікту інтересів та вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів, проголосувавши «За» проєкт вказаного рішення.

Складено 2 протоколи стосовно депутата Вільнянської районної ради Запорізької області Тетяни Плетень, яка, здійснюючи повноваження голови постійної комісії з питань управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста, району та регуляторної політики Вільнянської районної ради, 19.03.2019 на спільному засіданні постійних комісій Вільнянської районної ради сьомого скликання під час розгляду звернення громадської організації «ВОЛЬТЕРРА», в якому була особисто зацікавлена, не повідомила в установленому законом порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів, чим порушила вимоги, визначені пунктами 1, 2 частини першої статті 28 та частини другої статті 35 Закону України «Про запобігання корупції».

Крім того, під час голосування щодо розгляду звернення громадської організації «ВОЛЬТЕРРА» Тетяна Плетень вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме взяла участь у прийнятті рішення щодо розгляду зазначеного звернення, чим порушила вимоги, визначені пунктом 3 частини першої статті 28 та частини другої статті 35 Закону України «Про запобігання корупції».

Також складено 2 протоколи стосовно ректора Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка Миколи Носка, який не повідомив Міністра освіти і науки України про наявність у нього реального конфлікту інтересів, що виник у зв’язку з виданням наказу про призначення на посаду доцента кафедри дошкільної та початкової освіти після закінчення докторантури своєї дочки, та вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, видавши відповідний наказ.

Відповідальність за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів передбачена частиною першою статті 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП), а за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах такого конфлікту інтересів – частиною другою цієї статті.

Складено протокол стосовно колишнього головного державного інспектора відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно правових актів у м. Львові Управління з питань праці Головного управління Державної служби України з питань праці у Львівській області Андрія Мельника, який будучи суб’єктом, на якого поширюються вимоги Закону України «Про запобігання корупції», входив до складу виконавчого органу підприємства, що має на меті одержання прибутку, а саме перебував на посаді директора товариства з обмеженою відповідальністю «БІ ТІ ТРЕЙДІНГ», чим порушив вимоги пункту 2 частини першої статті 25 Закону України «Про запобігання корупції».

Вказане діяння містить ознаки адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною другою статті 172-4 КУпАП.

Зазначаємо, що складення протоколу і направлення його до суду не означає визнання особи винною у вчиненні правопорушення, а є підставою для провадження у справі про адміністративне правопорушення у судовому порядку.

Крім того, внесено припис тимчасово виконуючій обов’язки голови Кіровоградської обласної державної адміністрації Світлані Лобановій стосовно її заступника Сергія Осінського, який не повідомив Національне агентство в одноденний термін про передачу в управління належних йому корпоративних прав.

Національне агентство з питань запобігання корупції вимагає провести службове розслідування для виявлення причин та умов, що призвели до невиконання заступником голови Кіровоградської обласної державної адміністрації Сергієм Осінським вимог частини п’ятої статті 36 Закону України «Про запобігання корупції», та розглянути питання щодо притягнення винних осіб до встановленої законом відповідальності.

Нагадуємо, що приписи Національного агентства є обов’язковими до виконання. За невиконання припису керівник органу, підприємства, установи, організації несе відповідальність, передбачену статтею 188-46 КУпАП.