Управління антикорупційної політики:
Основними завданнями Управління є:
1) аналіз та узагальнення даних про корупцію та протидію їй, підготовка інформації, необхідної для прийняття виважених та обґрунтованих рішень у сфері державної антикорупційної політики;
2) забезпечення формування державної антикорупційної політики;
3) забезпечення правового аналізу проектів та чинних нормативно-правових актів у сфері державної антикорупційної політики, розроблення, а також забезпечення експертно-аналітичного супроводження розроблених проектів актів у сфері державної антикорупційної політики на всіх стадіях нормотворчого процесу;
4) забезпечення координації реалізації державної антикорупційної політики;
5) забезпечення моніторингу реалізації державної антикорупційної політики;
6) забезпечення проведення оцінки ефективності реалізації державної антикорупційної політики;
7) спонукання виконавців Державної антикорупційної програми до вчасного та ефективного виконання передбачених нею заходів;
8) забезпечення наповнення Інформаційної системи моніторингу реалізації державної антикорупційної політики (далі – ІСМ ДАП) інформацією про хід, динаміку та результати моніторингу та оцінки ефективності реалізації Антикорупційної стратегії і Державної антикорупційної програми.
Основними функціями Управління є:
1) забезпечення проведення досліджень, спрямованих на встановлення загальних показників та причин корупції в Україні, її сприйняття населенням, визначення рівня довіри населення до антикорупційних та інших державних інституцій тощо з метою забезпечення формування державної антикорупційної політики;
2) аналіз та за потреби забезпечення візуалізації статистичних даних, результатів проведених досліджень, а також іншої інформації щодо корупції та стану дотримання вимог антикорупційного законодавства, у тому числі щодо місця України в міжнародних рейтингах та індексах, що можуть відображати рівень прозорості, доброчесності та ситуації з корупцією у державі з метою забезпечення формування державної антикорупційної політики;
3) вивчення стану запобігання та протидії корупції в Україні, а також ефективності діяльності державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування у сфері запобігання та протидії корупції;
4) встановлення основних чинників (причини), що обумовлюють вчинення корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень, а також недотримання інших вимог антикорупційного законодавства з метою забезпечення формування державної антикорупційної політики;
5) забезпечення ідентифікації та постійного оновлення переліку найбільш уражених корупцією сфер, а також переліку найбільш поширених корупційних практик у цих сферах з метою напрацювання відповідних пропозицій;
6) забезпечення взаємодії Національного агентства з Верховною Радою України та комітетами Верховної Ради України, Кабінетом Міністрів України, урядовими комітетами, Національною радою з питань антикорупційної політики; міністерствами та іншими державними органами у сфері надання ключової інформації щодо стану запобігання та протидії корупції з метою надання зазначеним органам можливості враховувати таку інформацію під час формування державної антикорупційної та галузевої політики;
7) розроблення проектів Антикорупційної стратегії та Державної антикорупційної програми, забезпечення внесення їх на розгляд Кабінету Міністрів України;
8) забезпечення погодження розроблених міністерствами та іншими державними органами проектів нормативно-правових актів, які стосуються питань формування та реалізації державної антикорупційної політики;
9) забезпечення проведення оцінки стану імплементації Україною міжнародних зобов’язань у сфері формування та реалізації державної антикорупційної політики, а також експертно-аналітичного супроводу (підготовка звітів-самооцінки, відповідей на опитувальники, інших аналітичних матеріалів, участь в експертних обговореннях тощо) реалізації в Україні міжнародних моніторингових механізмів, зокрема механізму огляду стану імплементації Конвенції ООН проти корупції, роботи Групи держав проти корупції (GRECO), моніторингу Стамбульського плану дій по боротьбі з корупцією антикорупційної мережі для Східної Європи та Центральної Азії Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР);
10) сприяння однаковому застосуванню антикорупційного законодавства, а також законодавства про кримінальну та адміністративну відповідальність у частині запобігання та протидії корупції шляхом підготовки та поширення методичних (науково-практичних) рекомендацій;
11) забезпечення періодичного аналізу якості чинного антикорупційного та пов’язаного з ним законодавства (законодавства про кримінальну та адміністративну відповідальність тощо), а також аналізу основних проблем у цій сфері, вивчення та узагальнення практику реалізації цього законодавства;
12) розроблення концепцій та пропозицій щодо вдосконалення антикорупційного законодавства, законодавства про кримінальну та адміністративну відповідальність у частині запобігання та протидії корупції, а також рекомендацій щодо підвищення ефективності діяльності спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції;
13) розроблення проектів законодавчих актів у сфері державної антикорупційної політики, а також проектів актів в інших сферах, визначених Державною антикорупційною програмою, у разі визначення головним розробником цих актів Національного агентства;
14) здійснення експертно-аналітичного супроводження громадського обговорення, погодження із заінтересованими органами, супроводження під час проведення Мін’юстом правової експертизи, опрацювання в Секретаріаті Кабінету Міністрів України, урядових комітетах, а також доопрацювання в разі потреби проектів актів, розроблених Управлінням;
15) здійснення експертно-аналітичне супроводження розгляду комітетами Верховної Ради України проектів законодавчих актів, розроблених Управлінням, під час їх підготовки до першого та наступних читань, а також доопрацювання цих проектів актів у разі потреби;
16) участь у розробці, доопрацюванні та обговоренні проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів, які розробляються іншими державними органами та суб’єктами законодавчої ініціативи;
17) підготовка висновків (позицій) Національного агентства щодо розроблених міністерствами та іншими державними органами проектів нормативно-правових актів, які стосуються питань формування та реалізації державної антикорупційної політики;
18) здійснення постійного моніторингу законотворчого процесу, ідентифікації та аналізу законопроектів, що можуть вплинути на державну антикорупційну політику чи на стан корупції в Україні, підготовка висновків (позицій) Національного агентства щодо законопроектів, а також участь у їх подальшому обговоренні та доопрацюванні;
19) забезпечення співпраці Національного агентства з Верховною Радою України та комітетами Верховної Ради України, Кабінетом Міністрів України, урядовими комітетами, Національною радою з питань антикорупційної політики, міністерствами та іншими державними органами у питаннях формування та реалізації державної антикорупційної політики; забезпечення участі представників Національного агентства у діяльності робочих груп, створених при комітетах Верховної Ради України, а також у діяльності робочих груп, консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів, створених Кабінетом Міністрів України, міністерствами та іншими державними органами;
20) розроблення та супроводження процесу затвердження, а також державної реєстрації порядків, які визначають механізми координації реалізації, моніторингу та оцінки ефективності реалізації Антикорупційної стратегії та Державної антикорупційної програми; забезпечення періодичного перегляду цих актів Національного агентства;
21) здійснення методологічного й аналітичного супроводження процесу здійснення координації, моніторингу та оцінки ефективності реалізації державної антикорупційної політики;
22) здійснення постійної координації реалізації Антикорупційної стратегії та Державної антикорупційної програми;
23) надання консультативної та методологічної допомоги державним органам, органам місцевого самоврядування або іншим суб’єктам, визначеним виконавцями заходів Державної антикорупційної програми, у процесі виконання ними відповідних заходів;
24) здійснення постійного моніторингу ефективності реалізації Антикорупційної стратегії та Державної антикорупційної програми;
25) здійснення щорічної оцінки ефективності реалізації Антикорупційної стратегії та Державної антикорупційної програми;
26) забезпечення створення та функціонування Координаційної робочої групи з питань антикорупційної політики як консультативно-дорадчого органу при Національному агентстві (у разі ухвалення рішення щодо необхідності створення такого органу);
27) здійснення загального моніторингу та оцінки ефективності формування та реалізації державної антикорупційної політики;
28) вжиття заходів, спрямованих на спонукання виконавців Державної антикорупційної програми до вчасного та ефективного виконання передбачених нею заходів, зокрема, шляхом підготовки матеріалів для періодичного звернення з офіційними листами до виконавців зазначеної програми, які не виконали чи неналежним чином виконали передбачені для них заходи;
29) розроблення та забезпечення затвердження Порядку подання спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції та виконавцями заходів Державної антикорупційної програми статистичної та іншої інформації, Положення про ІСМ ДАП;
30) забезпечення організації та координації роботи авторизованих користувачів ІСМ ДАП, а також ініціює та бере безпосередню участь у вдосконаленні роботи ІСМ ДАП;
31) забезпечення наповнення ІСМ ДАП інформацією про хід, динаміку та результати моніторингу та оцінки ефективності реалізації Антикорупційної стратегії і Державної антикорупційної програми; у разі потреби розробляє пропозиції щодо вдосконалення ІСМ ДАП;
32) забезпечення підготовки матеріалів для щорічного (до 1 квітня) інформування Кабінету Міністрів України про результати виконання заходів Державної антикорупційної програми, а також для оприлюднення цих результатів на офіційному вебсайті Національного агентства;
33) забезпечення за потреби підготовку матеріалів щоквартального інформування Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України (у тому числі комітету Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання боротьби з корупцією) та Президента України про стан реалізації Державної антикорупційної програми;
34) підготовка проекту Національної доповіді щодо реалізації засад антикорупційної політики;
35) забезпечення підготовки для керівництва Національного агентства матеріалів до щорічних (не пізніше 1 червня) парламентських слухань з питань реалізації Антикорупційної стратегії;
36) підготовка за потреби пропозиції щодо перегляду Державної антикорупційної програми за результатами моніторингу та оцінки ефективності реалізації Антикорупційної стратегії.