НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проекту щодо надання внутрішньо переміщеним особам субсидії на оплату вартості або частини вартості оренди житлового приміщення»

Картка проєкту

Розробник проєкту постанови:

Міністерство соціальної політики України

Мета проєкту постанови – запровадження механізму надання сім’ям внутрішньо переміщених осіб державної підтримки на оренду житла у вигляді субсидії на оплату вартості або частини вартості оренди житлового приміщення, яке вони винаймають

Проєкт постанови надіслано відповідно до § 372 Регламенту Кабінету Міністрів України

 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проекту щодо надання внутрішньо переміщеним особам субсидії на оплату вартості або частини вартості оренди житлового приміщення» (далі – проєкт постанови) Національне агентство ідентифікувало корупціогенний фактор, що зумовлює потребу в його доопрацюванні, а саме – встановлення непрозорої процедури призначення субсидії на оплату вартості або частини вартості оренди житлового приміщення (далі – субсидія) та надання компенсації орендодавцю, що сприяє створенню умов для реалізації дискреційних повноважень органів Пенсійного фонду України.

 

 Опис виявленого корупціогенного фактора

 

 Встановлення або розширення дискреційних повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування або особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, за відсутності визначення вичерпних випадків, підстав, форм, строків, порядку здійснення таких повноважень, контролю за їх здійсненням та відповідальності за можливі зловживання під час їх здійснення

Проєктом постанови пропонується затвердити Порядок реалізації експериментального проекту щодо надання внутрішньо переміщеним особам субсидії на оплату вартості або частини вартості оренди житлового приміщення (далі – проєкт Порядку).

У п. 3 проєкту Порядку пропонується визначити, що для призначення субсидії орендодавець разом з орендарем подають заяву та одночасно підписують договір, інформація про який вноситься до бази даних договорів оренди житлового приміщення, у разі прийняття рішення органом Пенсійного фонду України про призначення субсидії та компенсації орендодавцю. За наявності та потреби до заяви додаються скановані копії документів, що підтверджують повноваження законного представника, опікуна, піклувальника, батьків-вихователів, рішення суду тощо.

Згідно з п. 5 проєкту цим Порядком визначено мінімально необхідний перелік документів для встановлення органами Пенсійного фонду України права на призначення субсидії.

У разі якщо шляхом інформаційно-комунікаційної взаємодії органом Пенсійного фонду України не виявлено інформації / відомостей, необхідних для призначення субсидії орендарю, який звернувся до органів Пенсійного фонду України разом з орендодавцем, то з метою можливості розгляду призначення субсидії орендарю та компенсації орендодавцю орендар та орендодавець мають право надати органам Пенсійного фонду України додаткові документи, не передбачені цим Порядком, але необхідні для прийняття об’єктивного рішення.

Однак проєкт Порядку не визначає та залишає юридично неврегульованими питання щодо форми та строків прийняття рішень, що ухвалюються органами Пенсійного фонду України, у разі, якщо шляхом інформаційно-комунікаційної взаємодії органом Пенсійного фонду України не виявлено інформації / відомостей, необхідних для призначення субсидії, а також способу та строків повідомлення орендаря та орендодавця про відповідні рішення.

Зазначене створює умови для штучного затягування вирішення питання про призначення субсидії / компенсації орендодавцю на необмежений строк та прийняття уповноваженими особами упереджених рішень з метою отримання неправомірної вигоди.

Рекомендації НАЗК:

в абз. 2 п. 5 проєкту Порядку визначити форму рішення, прийнятого органами Пенсійного фонду України, у разі невиявлення інформації / відомостей, необхідних для призначення субсидії, та надання повідомлення орендарю та орендодавцю про необхідність подання додаткових документів;

реалізацію положень абз. 2 п. 5 проєкту Порядку передбачити у спосіб, визначений п. 17 проєкту Порядку.

 

Висновок:

проєкт постанови містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання з урахуванням наданих рекомендацій.

 

 

Голова Національного агентства

з питань запобігання корупції                                                                                                                                                                               Віктор ПАВЛУЩИК

Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua