НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань оборонних закупівель»

 

Картка проєкту

                                              

Розробник проєкту постанови:

Міністерство  оборони України

Мета проєкту – впорядкування нормативно-правової бази у сфері оборонних закупівель шляхом приведення деяких нормативно-правових актів у відповідність до актуальної структури центральних органів виконавчої влади

Проєкт постанови надіслано відповідно до § 372 Регламенту Кабінету Міністрів України

 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами проведення антикорупційної експертизи Національне агентство виявило корупціогенний фактор, який створює ризик зловживань під час здійснення закупівлі cлужбою державного замовника безпілотних систем та/або засобів радіоелектронної боротьби на підставі замовлень, сформованих в інформаційно-комунікаційній системі, визначеній Міноборони.

 

Опис виявленого корупціогенного фактору

Нечітка, з порушенням принципу юридичної визначеності, регламентація прав, обов’язків чи відповідальності юридичних та фізичних осіб у будь-якій сфері правового регулювання

Проєктом постанови «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань оборонних закупівель» (далі – проєкт постанови) пропонується затвердити Порядок використання державним підприємством Міністерства оборони України «Агенція оборонних закупівель» коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення закупівлі озброєння, військової (спеціальної) техніки, засобів та обладнання (далі – проєкт Порядку).

Цей проєкт Порядку визначає механізм використання державним підприємством Міністерства оборони України «Агенція оборонних закупівель», уповноваженим на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів) на закупівлю товарів, робіт і послуг оборонного призначення (далі – служба державного замовника), коштів, передбачених у державному бюджеті за спеціальним фондом за бюджетною програмою 2101540 «Здійснення заходів з реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення, закупівлі озброєння, військової (спеціальної) техніки, засобів та обладнання» (у тому числі коштів, отриманих із спеціального рахунка для збору коштів на підтримку Збройних Сил) (далі – бюджетні кошти) (п. 1 проєкту Порядку).

Відповідно до абз. 1, 2 п. 3 проєкту Порядку служба державного замовника у встановленому законодавством порядку здійснює перерахування бюджетних коштів на забезпечення військових частин та підрозділів Збройних Сил, інших складових сил безпеки та сил оборони, інших державних замовників у сфері оборони безпілотними системами (безпілотними авіаційними комплексами, безпілотними літальними апаратами, безпілотними наземними (роботизованими) комплексами) та/або засобами радіоелектронної боротьби тактичного рівня вітчизняного виробництва (далі – товари оборонного призначення), за рахунок електронних балів, нарахованих за результатами оцінки результатів діяльності військових частин, зокрема в рамках проекту «Армія дронів бонус».

Разом з тим згідно з п. 4 проєкту Порядку закупівля службою державного замовника товарів оборонного призначення, визначених абз. 2 п. 3 цього Порядку, здійснюється у разі наявності потреби на підставі замовлень, сформованих військовими частинами в інформаційно-комунікаційній системі, визначеній Міноборони.

З огляду на специфіку організаційної структури складових сектору безпеки та оборони, запропоновані зміни можуть ускладнювати їх практичну реалізацію, оскільки проєкт Порядку не містить комплексного регулювання механізму здійснення закупівель на підставі замовлень, сформованих іншими складовими сил безпеки та сил оборони, а також іншими державними замовниками у сфері оборони.

Зазначене порушує принцип правової визначеності та створює передумови як для різного тлумачення, так і в подальшому для вибіркового застосування положень під час здійснення закупівель службою державного замовника, що, своєю чергою, сприяє розвитку корупційних практик.

Рекомендація НАЗК:

доповнити п. 4 проєкту Порядку після слів «на підставі замовлень, сформованих, військовими частинами…» словами «та підрозділами Збройних Сил, іншими складовими сил безпеки та сил оборони, іншими державними замовниками у сфері оборони».

 

Висновок:

                 проєкт постанови містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання з урахуванням наданих рекомендацій.

 

 

Голова Національного агентства

з питань запобігання корупції                                                                                                                                                                      Віктор ПАВЛУЩИК

Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua