Картка проєкту
Розробник проєкту постанови: Міністерство у справах ветеранів України |
Мета проєкту постанови – забезпечення належної організації прийняття центрами надання адміністративних послуг від осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України (далі – Захисник та Захисниця), заяв про виплату грошової компенсації за найм (оренду) ними житлових приміщень та документів, необхідних для надання адміністративної послуги, здійснення їх реєстрації та подання цих документів (їх копій) відповідним суб’єктам надання адміністративних послуг |
Проєкт постанови надіслано відповідно до |
Резюме антикорупційної експертизи
За результатами антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку виплати грошової компенсації особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, за найм (оренду) ними житлових приміщень» (далі – проєкт постанови) Національне агентство ідентифікувало корупціогенний фактор, який зумовлює потребу в його доопрацюванні, а саме відсутність завершеної процедури розгляду документів, які додаються до заяви для отримання грошової компенсації за найм (оренду) житлових приміщень, що наділяє уповноважений орган дискреційними повноваженнями.
Опис виявлених корупціогенних факторів
І. Встановлення або розширення дискреційних повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування або особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, за відсутності визначення вичерпних випадків, підстав, форм, строків, порядку здійснення таких повноважень, контролю за їх здійсненням та відповідальності за можливі зловживання під час їх здійснення.
Проєктом постанови передбачається внести зміни до Порядку виплати грошової компенсації особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, за найм (оренду) ними житлових приміщень (далі – проєкт Змін та Порядок відповідно).
Так, згідно з чинним Порядком місцевий орган (структурні підрозділи, на які покладено функції з питань ветеранської політики, районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) розглядає подані документи, визначені у п. 8 Порядку, проводить їх перевірку та за участю фахівців із супроводу (за наявності) протягом десяти днів приймає рішення про виплату або відмову у виплаті грошової компенсації та визначає розмір грошової компенсації з урахуванням положень п. 6 Порядку.
Разом з цим проєктом Змін пропонується доповнити п. 8 Порядку та передбачити, що до заяви про грошову компенсацію також додаються інші документи, які не передбачені абз. 6 – 16 цього пункту, але відповідно до цього Порядку необхідні для розгляду питання про виплату грошової компенсації
(у разі потреби).
Проте проєкт Змін не містить норм, які врегульовують випадки виникнення такої «потреби» для витребування додаткових документів, а також відсутній механізм реалізації та строки повідомлення Захисника та Захисниці про необхідність подання «інших документів».
Як наслідок, запропонована редакція положень п. 8 Порядку сприяє встановленню непрозорої процедури розгляду місцевими органами заяви та документів щодо виплати грошової компенсації за найм (оренду) житлових приміщень та створює умови для штучного затягування строків прийняття рішень щодо виплати грошової компенсації з метою отримання неправомірної вигоди.
Рекомендація НАЗК:
у п. 8 проєкту Змін передбачити вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про грошову компенсацію, з метою підтвердження відсутності підстав, визначених у п. 11 Порядку.
Висновок:
проєкт постанови містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання з урахуванням наведених рекомендацій.
Голова Національного агентства
з питань запобігання корупції Віктор ПАВЛУЩИК