НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я»

Картка проєкту

 

Розробник проєкту постанови:

Міністерство охорони здоров’я України (МОЗ)

Мета проєкту постанови – визначення механізму надання та використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я

Проєкт постанови надіслано відповідно до §372 Регламенту Кабінету Міністрів України

 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами розгляду проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я» (далі – проєкт постанови) Національне агентство ідентифікувало корупціогенний фактор, який зумовлює потребу в його доопрацюванні, а саме:

встановлення непрозорої процедури надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я (далі – субвенція), що створює ризик її неефективного/нецільового використання.

 

Опис виявленого корупціогенного фактора

Встановлення або розширення дискреційних повноважень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування або особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, за відсутності визначення вичерпних випадків, підстав, форм, строків, порядку здійснення таких повноважень, контролю за їх здійсненням та відповідальності за можливі зловживання під час їх здійснення

1.1. Проєктом постанови пропонується затвердити Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я (далі – проєкт Порядку).

Згідно з абз. 1, 2 п. 8 проєкту Порядку МОЗ для розгляду поданих обласними, Київською міською державною адміністрацією (військовими адміністраціями) звернень та підготовки пропозицій Кабінету Міністрів України щодо виділення коштів субвенції утворює комісію. Персональний склад комісії та положення про неї затверджуються МОЗ.

При цьому проєкт Порядку не містить чітких вимог щодо роботи  комісії. У ньому відсутні положення, які б визначали загальні рамкові характеристики комісії, зокрема:

  • граничний склад комісії;
  • вимоги до осіб, які можуть бути членами комісії;
  • суб’єкт внесення кандидатур для включення до складу комісії/механізм залучення кандидатур;
  • правовий статус членів комісії;
  • поширення на членів комісії обмежень, визначених Законом України «Про запобігання корупції», адже члени комісії, зокрема, можуть брати участь у прийнятті рішень в умовах конфлікту інтересів;
  • механізм забезпечення прозорості роботи комісії. Наприклад, оприлюднення на офіційному вебсайті органу відомостей про час, дату, місце проведення засідань, результати роботи тощо. Також доцільно розглянути необхідність залучення представників громадських організацій, у  статуті яких визначено діяльність зі сприяння реалізації антикорупційних практик тощо.

Як наслідок, відсутність загальних характеристик діяльності комісії у поєднанні з повноваженнями, якими вона наділяється, сприяє встановленню непрозорого механізму створення та діяльності комісії, а також зумовлює ризик корупційних зловживань.

Рекомендація НАЗК:

у проєкті Порядку передбачити порядок створення та діяльності комісії, поширення обмежень, визначених Законом України «Про запобігання корупції», на осіб, які входять до її складу, а також визначити дієві механізми забезпечення прозорості її роботи.

 1.2. В абз. 3 п. 8 проєкту Порядку визначено, що комісія проводить перевірку поданих звернень на відповідність пп. 4, 5 Порядку та формує пропозиції щодо черговості реалізації проєктів відповідно до територіальної наближеності закладу охорони здоров’я до територій активних бойових дій, територій активних бойових дій, на яких функціонують електронні інформаційні ресурси або тимчасово окупованих Російською Федерацією, включених до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації, і за результатами перевірки надає пропозиції МОЗ щодо затвердження переліку та черговості проєктів, поданих обласними, Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями).

Разом з тим згідно з абз. 8 п. 7 Порядку територіальна наближеність закладу охорони здоров’я до територій активних бойових дій, територій активних бойових дій, на яких функціонують електронні інформаційні ресурси або тимчасово окупованих Російською Федерацією, включених до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації, є одним із критеріїв визначення обласними, Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями) пріоритетності реалізації проєктів.

Таким чином, враховуючи наявність пріоритетності реалізації проєктів, поданих обласними, Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями), проєкт Порядку не містить положень, що визначають черговість реалізації зазначених проєктів.

Правова невизначеність в частині відсутності критеріїв формування черговості реалізації проєктів наділяє комісію широкими дискреційними повноваженнями та створює умови для корупційних зловживань при прийнятті відповідних рішень.

Рекомендація НАЗК:

у проєкті Порядку визначити критерії формування черговості реалізації проєктів, поданих обласними, Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями).

 

Висновок:

 проєкт постанови містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання з урахуванням наданих рекомендацій.

 

 

Голова Національного агентства

з питань запобігання корупції                                                                                                                                      Віктор ПАВЛУЩИК

Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua