НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

ВИСНОВОК антикорупційної експертизи проєкту Закону України «Про припинення перевірок підприємств, установ, організацій, з якими державними замовниками у сфері оборони (службою державного замовника) у період дії воєнного стану в Україні укладено державні контракти (договори) з оборонних закупівель, та підприємств, установ, організацій, яких державним замовником у сфері оборони (службою державного замовника) залучено на підставі договорів, зокрема зовнішньоекономічних договорів (контрактів), до виконання зазначених державних контрактів (договорів)»

Картка проєкту

Розробник проєкту Закону:

Міністерство економіки України

Метою прийняття акта є забезпечення безперебійної роботи підприємств, установ, організацій, з якими державними замовниками у сфері оборони (службою державного замовника) у період дії воєнного стану в Україні укладено державні контракти (договори) з оборонних закупівель, та підприємств, установ, організацій, яких державним замовником у сфері оборони (службою державного замовника) залучено на підставі договорів, зокрема зовнішньоекономічних договорів (контрактів), до виконання зазначених державних контрактів (договорів)

Проєкт Закону надіслано відповідно до § 372 Регламенту Кабінету Міністрів України

 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами антикорупційної експертизи проєкту Закону України «Про припинення перевірок підприємств, установ, організацій, з якими державними замовниками у сфері оборони (службою державного замовника) у період дії воєнного стану в Україні укладено державні контракти (договори) з оборонних закупівель, та підприємств, установ, організацій, яких державним замовником у сфері оборони (службою державного замовника) залучено на підставі договорів, зокрема зовнішньоекономічних договорів (контрактів), до виконання зазначених державних контрактів (договорів)» (далі – проєкт Закону) Національне агентство ідентифікувало корупціогенний фактор, який зумовлює потребу в його доопрацюванні, а саме:

- встановлення непрозорого механізму прийняття рішення Генеральним прокурором щодо порушення питання проведення перевірок фінансово-господарської діяльності підприємств, установ, організацій та проведення таких перевірок.

 Опис виявленого корупціогенного фактора

Нечітка, з порушенням принципу юридичної визначеності, регламентація прав, обов’язків чи відповідальності юридичних та фізичних осіб у будь-якій сфері правового регулювання

У розділі II проєкту Закону пропонується внести зміни до ст. 8 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність», відповідно до яких  у період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України
від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», не здійснюється порушення питань проведення перевірок фінансово-господарської діяльності, проведення таких перевірок та участь у них Національною поліцією України, Державним бюро розслідувань, Бюро економічної безпеки, Службою безпеки України підприємств, установ, організацій, з якими державними замовниками у сфері оборони (службою державного замовника) у період дії воєнного стану в Україні укладено державні контракти (договори) з оборонних закупівель, та підприємств, установ, організацій, яких державним замовником у сфері оборони (службою державного замовника) залучено на підставі договорів, зокрема зовнішньоекономічних договорів (контрактів), до виконання зазначених державних контрактів (договорів).

Порушення питань проведення перевірок фінансово-господарської діяльності підприємств, установ, організацій, зазначених у частині дев’ятій цієї статті, проведення таких перевірок та участь у них Національною поліцією України, Державним бюро розслідувань, Бюро економічної безпеки, Службою безпеки України у період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого
2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», може здійснюватися в окремих випадках виключно за рішенням Генерального прокурора.

Проте у проєкті Закону відсутній перелік випадків, що будуть підставами для прийняття рішення Генеральним прокурором щодо порушення питання проведення перевірок фінансово-господарської діяльності підприємств, установ, організацій та проведення таких перевірок.

Разом з тим застосування слова «може» за відсутності визначеного переліку випадків для прийняття відповідних рішень наділяє Генерального прокурора широкими дискреційними повноваженнями одноособово вирішувати питання щодо проведення перевірок фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання та створює передумови корупційних зловживань у зв’язку з можливістю прийняття суб’єктивних та упереджених рішень.

Рекомендації НАЗК:

  • визначити у проєкті Закону порядок та перелік підстав для прийняття рішення Генеральним прокурором щодо порушення питання проведення перевірок фінансово-господарської діяльності підприємств, установ, організацій та проведення таких перевірок;
  • в абз. 3 розділу II слово «може» виключити.

Висновок:

 

проєкт Закону містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання з урахуванням наданих рекомендацій.

 

Голова Національного агентства

з питань запобігання корупції                                                                                                                                                                                                                                  Віктор ПАВЛУЩИК

Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua