НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту Закону України «Про внесення змін до розділу XIX “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про електронні комунікації” щодо відновлення надання адміністративних послуг з продовження строку дії ліцензій на користування радіочастотним спектром та дозволів на користування ресурсами нумерації»

Картка проєкту

Ініціатори проекту Закону: Федієнко О.П., Ватрас В.А., Безугла М.В. та інші

Метою проєкту Закону є забезпечення надходжень до Державного бюджету України шляхом відновлення плати за продовження строку дії відповідних ліцензій і дозволів, забезпечивши при цьому виконання ч. 12 ст. 51 Закону України «Про електронні комунікації», згідно з якою за продовження строку дії ліцензії вноситься плата в розмірі, встановленому Кабінетом Міністрів України та ч. 4 ст. 77 цього Закону за продовження строку дії дозволів на користування ресурсом нумерації

Проєкт Закону від 18.04.2025 № 13196

 

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами проведення антикорупційної експертизи Національне агентство ідентифікувало у проєкті Закону України «Про внесення змін до розділу XIX “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про електронні комунікації” щодо відновлення надання адміністративних послуг з продовження строку дії ліцензій на користування радіочастотним спектром та дозволів на користування ресурсами нумерації» (далі – проєкт Закону) корупціогенний фактор, а саме: суперечність між положеннями різних нормативно-правових актів однакової юридичної сили у вирішенні одного й того самого питання, що допускає різне тлумачення норм.

 

Опис виявленого корупціогенного фактора

Юридична колізія в законодавстві: суперечність між різними положеннями одного й того самого нормативно-правового акта або між положеннями різних нормативно-правових актів однакової юридичної сили у вирішенні одного й того самого питання, що допускає різне тлумачення норм

Проєктом Закону пропонується внести зміни до Закону України «Про електронні комунікації» (далі – Закон) та у розділі XIX «Прикінцеві та перехідні положення» виключити п. 8¹, згідно з яким наразі передбачено, що:

1) строк дії чинних ліцензій на користування радіочастотним спектром України автоматично продовжується на період дії воєнного стану в Україні та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування без дотримання вимог ст. 51 цього Закону;

2) строк дії діючих дозволів на користування ресурсом нумерації автоматично продовжується на період дії воєнного стану в Україні та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування без дотримання вимог ст. 77 цього Закону.

Слід зазначити, що аналогічні положення містяться й у Законі України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», а саме: документи дозвільного характеру, строк дії яких закінчується у період дії воєнного стану, вважаються такими, дію яких продовжено на період дії воєнного стану та до кінця календарного року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, але не менше трьох місяців з дня його припинення чи скасування.

У період дії воєнного стану зупиняється перебіг визначених законом строків звернення для переоформлення документів дозвільного характеру, внесення змін до інформації, зазначеної в деклараціях про провадження господарської діяльності (п. 22 ст. 11 цього Закону).

Також у Законі України «Про ліцензування видів господарської діяльності» встановлено, що строкові ліцензії, строк дії яких закінчується у період дії воєнного стану, вважаються такими, дію яких продовжено на період дії воєнного стану та до кінця календарного року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, але не менше трьох місяців з дня його припинення чи скасування, а періодичні, чергові платежі за ними відстрочуються на строк, зазначений у цьому пункті.  

При цьому звертаємо увагу, що абз. 12 п. 61 ст. 21 цього Закону містить виняток, згідно з яким встановлено, що дія цього абзацу не поширюється на ліцензування діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.

Таким чином, у разі прийняття проєкту Закону в законодавчому полі виникне правова неузгодженість, суперечність між положеннями різних нормативно-правових актів однакової юридичної сили у вирішенні одного й того самого питання, що допускатиме різне тлумачення норм.

Указані обставини зумовлять ризик їх довільного та упередженого правозастосування, що, своєю чергою, може створити підґрунтя для запровадження суперечливого та неузгодженого регулювання у цій сфері.

Рекомендація НАЗК:

доопрацювати проєкт Закону з урахуванням наданих зауважень.

 

Висновок:

проєкт Закону містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання з урахуванням наданої рекомендації.

 

 

Голова Національного агентства

з питань запобігання корупції                                                                                                                        Віктор ПАВЛУЩИК

Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua