Картка проєкту
Ініціатори проекту Закону: Федієнко О.П., Ватрас В.А., Безугла М.В. та інші |
Метою проєкту Закону є забезпечення надходжень до Державного бюджету України шляхом відновлення плати за продовження строку дії відповідних ліцензій і дозволів, забезпечивши при цьому виконання ч. 12 ст. 51 Закону України «Про електронні комунікації», згідно з якою за продовження строку дії ліцензії вноситься плата в розмірі, встановленому Кабінетом Міністрів України та ч. 4 ст. 77 цього Закону за продовження строку дії дозволів на користування ресурсом нумерації |
Проєкт Закону від 18.04.2025 № 13196 |
Резюме антикорупційної експертизи
За результатами проведення антикорупційної експертизи Національне агентство ідентифікувало у проєкті Закону України «Про внесення змін до розділу XIX “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про електронні комунікації” щодо відновлення надання адміністративних послуг з продовження строку дії ліцензій на користування радіочастотним спектром та дозволів на користування ресурсами нумерації» (далі – проєкт Закону) корупціогенний фактор, а саме: суперечність між положеннями різних нормативно-правових актів однакової юридичної сили у вирішенні одного й того самого питання, що допускає різне тлумачення норм.
Опис виявленого корупціогенного фактора
Юридична колізія в законодавстві: суперечність між різними положеннями одного й того самого нормативно-правового акта або між положеннями різних нормативно-правових актів однакової юридичної сили у вирішенні одного й того самого питання, що допускає різне тлумачення норм
Проєктом Закону пропонується внести зміни до Закону України «Про електронні комунікації» (далі – Закон) та у розділі XIX «Прикінцеві та перехідні положення» виключити п. 8¹, згідно з яким наразі передбачено, що:
1) строк дії чинних ліцензій на користування радіочастотним спектром України автоматично продовжується на період дії воєнного стану в Україні та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування без дотримання вимог ст. 51 цього Закону;
2) строк дії діючих дозволів на користування ресурсом нумерації автоматично продовжується на період дії воєнного стану в Україні та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування без дотримання вимог ст. 77 цього Закону.
Слід зазначити, що аналогічні положення містяться й у Законі України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», а саме: документи дозвільного характеру, строк дії яких закінчується у період дії воєнного стану, вважаються такими, дію яких продовжено на період дії воєнного стану та до кінця календарного року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, але не менше трьох місяців з дня його припинення чи скасування.
У період дії воєнного стану зупиняється перебіг визначених законом строків звернення для переоформлення документів дозвільного характеру, внесення змін до інформації, зазначеної в деклараціях про провадження господарської діяльності (п. 22 ст. 11 цього Закону).
Також у Законі України «Про ліцензування видів господарської діяльності» встановлено, що строкові ліцензії, строк дії яких закінчується у період дії воєнного стану, вважаються такими, дію яких продовжено на період дії воєнного стану та до кінця календарного року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, але не менше трьох місяців з дня його припинення чи скасування, а періодичні, чергові платежі за ними відстрочуються на строк, зазначений у цьому пункті.
При цьому звертаємо увагу, що абз. 12 п. 61 ст. 21 цього Закону містить виняток, згідно з яким встановлено, що дія цього абзацу не поширюється на ліцензування діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.
Таким чином, у разі прийняття проєкту Закону в законодавчому полі виникне правова неузгодженість, суперечність між положеннями різних нормативно-правових актів однакової юридичної сили у вирішенні одного й того самого питання, що допускатиме різне тлумачення норм.
Указані обставини зумовлять ризик їх довільного та упередженого правозастосування, що, своєю чергою, може створити підґрунтя для запровадження суперечливого та неузгодженого регулювання у цій сфері.
Рекомендація НАЗК:
доопрацювати проєкт Закону з урахуванням наданих зауважень.
Висновок:
проєкт Закону містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання з урахуванням наданої рекомендації.
Голова Національного агентства
з питань запобігання корупції Віктор ПАВЛУЩИК