НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Висновок антикорупційної експертизи проєкту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» щодо захисту прав гравців»

Картка проєкту

Розробник: Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей

Мета проєкту – вдосконалення положень Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» у частині захисту прав гравців

Проєкт Закону надіслано відповідно до § 372 Регламенту Кабінету Міністрів України

Резюме антикорупційної експертизи

За результатами антикорупційної експертизи Національне агентство ідентифікувало у проєкті Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» щодо захисту прав гравців» (далі – проєкт Закону) корупціогенний фактор, який може зумовити ризик зловживань організатором азартних ігор при тимчасовому блокуванні клієнтських рахунків.

Опис виявленого корупціогенного фактора

Нечітка, з порушенням принципу юридичної визначеності, регламентація прав, обов'язків чи відповідальності фізичних (юридичних) осіб у будь-якій сфері правового регулювання

Проєктом Закону пропонується ч. 5 ст. 16 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (далі – Закон № 768-IX) викласти в новій редакції.

Згідно з абз. 3, 4 ч. 5 ст. 16 Закону № 768-IX (у редакції проєкту Закону) у разі, якщо поведінка гравця вказує на ризик розвитку ігрової залежності, організатор азартних ігор зобов’язаний надіслати гравцю інформаційне повідомлення про блокування клієнтського рахунку гравця на 24 години та запропонувати гравцю пройти анкетування (тестування) на наявність ігрової залежності (лудоманії).

Повторне виявлення такої поведінки гравця є підставою для блокування організатором азартних ігор клієнтського рахунку гравця на строк не менше 30 календарних днів. У цьому разі організатор азартних ігор має забезпечити гравця інформацією про організації, лікувальні заклади та/або медичних працівників, які лікують ігрову залежність, а також про способи обмеження участі в азартних іграх шляхом внесення до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх.

Пропоновані положення абз. 4 ч. 5 ст. 16 Закону № 768-IX (у редакції проєкту Закону), визначаючи мінімальний строк блокування організатором азартних ігор клієнтського рахунку, не містять обмежень щодо максимальних строків такого блокування.

Така неузгодженість може призвести до зловживань організаторами азартних ігор та застосування необґрунтовано значних строків блокування, що, своєю чергою, призведе до обмеження доступу гравців до наявних на клієнтських рахунках коштів та механізму їх повернення.

Рекомендація НАЗК:

в цілях практичної реалізації положень абз. 4 ч. 5 ст. 16 Закону № 768-IX (у редакції проєкту Закону) визначити максимально можливий строк блокування клієнтського рахунку.

Висновок: проєкт Закону містить корупціогенний фактор та потребує доопрацювання з урахуванням наданої рекомендації.

 

Голова Національного агентства з питань запобігання корупції                                                                                                                          Віктор ПАВЛУЩИК

Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua