НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Конфлікт інтересів при визначенні стимулюючих виплат: як уникнути порушень

27.12.2024

Питання оплати праці, зокрема стимулюючих виплат, є важливим аспектом діяльності будь-якого державного органу, підприємства, установи, організації. Водночас, при встановленні премій або надбавок може виникнути реальний конфлікт інтересів, особливо, якщо посадова особа визначає винагороду для себе.

У такому випадку приватний інтерес, пов’язаний із бажанням отримати більшу заробітну плату, вступає у суперечність з інтересом служби: забезпечити об’єктивну оцінку досягнень працівників та запровадити систему їх справедливого матеріального заохочення, що забезпечує стимулювання до ефективної та високопродуктивної праці.

Ситуація конфлікту інтересів, пов’язана із матеріальним заохоченням працівників, може стосуватися публічних службовців, що є керівниками, які:

  • уповноважені ухвалювати рішення про матеріальне заохочення та його розміри. При цьому наявність у розпорядженні керівника бухгалтерських розрахунків, пропозицій підлеглих працівників, висновків дорадчих органів, якщо вони не позбавляють його дискреційних повноважень стосовно прийняття остаточного рішення про преміювання чи застосування інших стимулюючих виплат, не виключає його відповідальності за прийняття рішення в умовах реального конфлікту інтересів;
  • уповноважені вносити пропозицію керівнику вищого рівня щодо матеріального заохочення підлеглих.

Пропозиції щодо стимулюючих виплат  є основою для прийняття керівником органу, підприємства, установи, організації рішення про преміювання чи встановлення надбавок та їх розміру. Отже, приватний інтерес при реалізації цього повноваження (внесення пропозицій) стосовно себе пов’язаний з можливістю впливу на зміст рішення керівника.

Для уникнення відповідальності за вчинення дій в умовах реального конфлікту інтересів посадовцям, що вносять пропозиції стосовно матеріального заохочення, потрібно утриматися від надання таких пропозицій стосовно себе. Оцінку їх роботи та пропозиції стосовно адекватного матеріального заохочення може внести керівник вищого рівня.

Керівники можуть ухвалювати рішення про застосування заходів матеріального заохочення стосовно себе виключно після:

  • врегулювання конфлікту інтересів керівником вищого рівня (детальніше у п. 3 Роз’яснень );
  • отримання погодження керівника вищого рівня у порядку, передбаченому законодавством. 

Проте, на практиці зустрічаються і випадки, коли конфлікт інтересів гарантовано відсутній. Наприклад, конфлікт не виникає, якщо керівник зобов’язаний встановити конкретний розмір виплати, визначений імперативними нормами законодавства. У таких ситуаціях дискреційні повноваження відсутні, розмір виплати є фіксованим, а керівник не має можливості обирати між кількома варіантами розміру виплат. Наприклад, встановлюється фіксована надбавка за вислугу років, присвоєний ранг держслужбовця або за роботу з державною таємницею. 

Все ще маєте труднощі з визначенням стимулюючих виплат? Не поспішайте телефонувати на Контакт-центр НАЗК. Поспілкуйтесь з антикорупційним уповноваженим в установі, де ви працюєте. Контакт-центр НАЗК надаватиме методичну та консультаційну допомогу лише після обов’язкової консультації з уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції. 

Останні новини

25.04.2025
15:28
НАЗК запропонувало шляхи усунення корупційних ризиків у законопроєкті про державний екологічний контроль під час наради Комітету ВРУ
24.04.2025
14:34
Відкрито сім нових вакансій в НАЗК: антикорполітика, сфера оборони та роз’яснювальна робота
23.04.2025
15:30
Контроль повноти заповнення декларації: в деклараціях членів ВЛК виявлено недостовірні відомості на понад 35,3 млн грн
13:48
Недекларування активів на понад 27,8 млн грн: повна перевірка декларації посадовця міграційної служби у Хмельницькій області
22.04.2025
09:43
Виплати волонтерам і забезпечення житлом дітей-сиріт: завдяки врахуванню рекомендацій НАЗК усунуто можливість корупційних схем
21.04.2025
15:54
За матеріалами НАЗК ДБР скерувало до суду справу щодо незаконного збагачення на понад 12 млн експосадовця митниці
11:53
НАЗК і хаб доброчесності Полтавщини підписали першу в Україні декларацію доброчесності
11:03
Ввечері 21 квітня буде обмежено доступ до Реєстру декларацій
18.04.2025
11:18
Представники НАТО підтримали план НАЗК щодо виконання рекомендацій Стратегічного огляду системи оборонних закупівель України
10:00
Усунення ризиків у закупівлях та вдосконалення роботи антикорупційних підрозділів: підсумки візиту НАЗК на Полтавщину
17.04.2025
17:26
Повні перевірки декларацій посадовців МСЕК: завершено 11 перевірок, виявлено недостовірні відомості на 58,2 млн грн та незаконне збагачення на 16,4 млн грн
09:55
Повна перевірка декларації керівниці Хмельницького МСЕК: виявлено порушення на майже 35 млн грн
15.04.2025
15:22
НАЗК запрошує до обговорення законопроєкту щодо автоматизації подання фінансової звітності учасників референдумів
15:20
НАЗК запрошує взяти участь у обговоренні проєкту наказу щодо видалення кандидатських декларацій з Реєстру
14.04.2025
18:02
МВФ підтримує збереження напряму моніторингу способу життя, який реалізує НАЗК
11.04.2025
14:02
Перезавантаження митниці й закупівлі Міноборони: НАЗК з початку року провело моніторинг понад 800 актів та 40 антикорупційних експертиз законодавства
10.04.2025
19:04
Корупційні ризики під час відбудови та експертна підтримка майбутньої антикорстратегії: Голова НАЗК обговорив зі Світовим банком розширення співпраці
16:18
Повні перевірки декларацій за березень: НАЗК виявило порушення на понад 234 млн грн
11:30
Портал викривачів: оцінка користувачів та плани подальшого вдосконалення
09.04.2025
16:15
7,8 млн грн стягнули в дохід держави з харківського поліцейського за матеріалами НАЗК
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua