НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Конфлікт інтересів при визначенні стимулюючих виплат: як уникнути порушень

27.12.2024

Питання оплати праці, зокрема стимулюючих виплат, є важливим аспектом діяльності будь-якого державного органу, підприємства, установи, організації. Водночас, при встановленні премій або надбавок може виникнути реальний конфлікт інтересів, особливо, якщо посадова особа визначає винагороду для себе.

У такому випадку приватний інтерес, пов’язаний із бажанням отримати більшу заробітну плату, вступає у суперечність з інтересом служби: забезпечити об’єктивну оцінку досягнень працівників та запровадити систему їх справедливого матеріального заохочення, що забезпечує стимулювання до ефективної та високопродуктивної праці.

Ситуація конфлікту інтересів, пов’язана із матеріальним заохоченням працівників, може стосуватися публічних службовців, що є керівниками, які:

  • уповноважені ухвалювати рішення про матеріальне заохочення та його розміри. При цьому наявність у розпорядженні керівника бухгалтерських розрахунків, пропозицій підлеглих працівників, висновків дорадчих органів, якщо вони не позбавляють його дискреційних повноважень стосовно прийняття остаточного рішення про преміювання чи застосування інших стимулюючих виплат, не виключає його відповідальності за прийняття рішення в умовах реального конфлікту інтересів;
  • уповноважені вносити пропозицію керівнику вищого рівня щодо матеріального заохочення підлеглих.

Пропозиції щодо стимулюючих виплат  є основою для прийняття керівником органу, підприємства, установи, організації рішення про преміювання чи встановлення надбавок та їх розміру. Отже, приватний інтерес при реалізації цього повноваження (внесення пропозицій) стосовно себе пов’язаний з можливістю впливу на зміст рішення керівника.

Для уникнення відповідальності за вчинення дій в умовах реального конфлікту інтересів посадовцям, що вносять пропозиції стосовно матеріального заохочення, потрібно утриматися від надання таких пропозицій стосовно себе. Оцінку їх роботи та пропозиції стосовно адекватного матеріального заохочення може внести керівник вищого рівня.

Керівники можуть ухвалювати рішення про застосування заходів матеріального заохочення стосовно себе виключно після:

  • врегулювання конфлікту інтересів керівником вищого рівня (детальніше у п. 3 Роз’яснень );
  • отримання погодження керівника вищого рівня у порядку, передбаченому законодавством. 

Проте, на практиці зустрічаються і випадки, коли конфлікт інтересів гарантовано відсутній. Наприклад, конфлікт не виникає, якщо керівник зобов’язаний встановити конкретний розмір виплати, визначений імперативними нормами законодавства. У таких ситуаціях дискреційні повноваження відсутні, розмір виплати є фіксованим, а керівник не має можливості обирати між кількома варіантами розміру виплат. Наприклад, встановлюється фіксована надбавка за вислугу років, присвоєний ранг держслужбовця або за роботу з державною таємницею. 

Все ще маєте труднощі з визначенням стимулюючих виплат? Не поспішайте телефонувати на Контакт-центр НАЗК. Поспілкуйтесь з антикорупційним уповноваженим в установі, де ви працюєте. Контакт-центр НАЗК надаватиме методичну та консультаційну допомогу лише після обов’язкової консультації з уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції. 

Останні новини

06.06.2025
14:39
Лобіювання в Україні: триває розробка Реєстру прозорості
14:00
Цивільна конфіскація: понад 5,6 млн грн можуть стягнути з ексголови райради Рівненщини за матеріалами НАЗК та ДБР
12:53
Міносвіти затвердило посібник для керівників шкіл «Освітній навігатор»
05.06.2025
16:15
Запрошуємо до команди НАЗК керівника Управління антикорупційної політики
15:30
Кількість судових рішень на користь викривачів зросла на 56% - аналіз НАЗК
14:15
Конфлікт інтересів: нові протоколи, обґрунтовані висновки та приписи за травень 2025 року
04.06.2025
15:30
Повні перевірки декларацій: НАЗК встановило недостовірні відомості на 2,6 млн грн в декларації судді з Дніпра
14:53
Антикорупційний та економічний ефект від впровадження цифрових послуг у будівництві склав понад 20 млрд грн
12:15
НАЗК категорично не підтримує депутатські ініціативи, які зменшують ефективність перевірок декларацій та моніторингу способу життя посадовців
02.06.2025
17:37
НАЗК оголошує добір на чотири нові вакансії
11:22
НАЗК завершило повні перевірки двох посадовців комунальних підприємств Києва: виявлено ознаки недостовірних відомостей на 24,2 та 9,6 млн грн
29.05.2025
17:57
Житло для ВПО: заступник Голови НАЗК розповів про антикорупційні запобіжники у цій сфері
16:00
Експодатківцю Тернопільщини повідомили про підозру за недостовірні відомості в деклараціях на понад 23 млн грн за матеріалами НАЗК
14:20
Повні перевірки декларацій НАЗК: судитимуть екскерівницю МСЕК Дніпра та ексголову Тернопільської облради за недостовірне декларування
11:00
ДБР повідомило про підозру колишньому міграційнику з Одещини за недостовірне декларування за матеріалами НАЗК
27.05.2025
17:54
Анонс: публічна дискусія «Будувати без корупції: як електронні сервіси змінюють правила гри в будівельній сфері»
16:24
Повні перевірки декларацій посадовців ТЦК: завершено 18 перевірок, виявлено порушень на 36,8 млн грн
26.05.2025
16:16
МВФ підтримує збереження та посилення напрямків НАЗК з фінансового контролю посадовців
12:17
НАЗК представило уніфікований план дій для виконання рекомендацій НАТО щодо доброчесності в секторі безпеки та оборони
23.05.2025
14:20
Повні перевірки декларацій ексзаступника мера Дніпра: ознаки незаконного збагачення на понад 8 млн грн та недостовірних відомостей на понад 47 млн грн
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua