НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Конфлікт інтересів при визначенні стимулюючих виплат: як уникнути порушень

27.12.2024

Питання оплати праці, зокрема стимулюючих виплат, є важливим аспектом діяльності будь-якого державного органу, підприємства, установи, організації. Водночас, при встановленні премій або надбавок може виникнути реальний конфлікт інтересів, особливо, якщо посадова особа визначає винагороду для себе.

У такому випадку приватний інтерес, пов’язаний із бажанням отримати більшу заробітну плату, вступає у суперечність з інтересом служби: забезпечити об’єктивну оцінку досягнень працівників та запровадити систему їх справедливого матеріального заохочення, що забезпечує стимулювання до ефективної та високопродуктивної праці.

Ситуація конфлікту інтересів, пов’язана із матеріальним заохоченням працівників, може стосуватися публічних службовців, що є керівниками, які:

  • уповноважені ухвалювати рішення про матеріальне заохочення та його розміри. При цьому наявність у розпорядженні керівника бухгалтерських розрахунків, пропозицій підлеглих працівників, висновків дорадчих органів, якщо вони не позбавляють його дискреційних повноважень стосовно прийняття остаточного рішення про преміювання чи застосування інших стимулюючих виплат, не виключає його відповідальності за прийняття рішення в умовах реального конфлікту інтересів;
  • уповноважені вносити пропозицію керівнику вищого рівня щодо матеріального заохочення підлеглих.

Пропозиції щодо стимулюючих виплат  є основою для прийняття керівником органу, підприємства, установи, організації рішення про преміювання чи встановлення надбавок та їх розміру. Отже, приватний інтерес при реалізації цього повноваження (внесення пропозицій) стосовно себе пов’язаний з можливістю впливу на зміст рішення керівника.

Для уникнення відповідальності за вчинення дій в умовах реального конфлікту інтересів посадовцям, що вносять пропозиції стосовно матеріального заохочення, потрібно утриматися від надання таких пропозицій стосовно себе. Оцінку їх роботи та пропозиції стосовно адекватного матеріального заохочення може внести керівник вищого рівня.

Керівники можуть ухвалювати рішення про застосування заходів матеріального заохочення стосовно себе виключно після:

  • врегулювання конфлікту інтересів керівником вищого рівня (детальніше у п. 3 Роз’яснень );
  • отримання погодження керівника вищого рівня у порядку, передбаченому законодавством. 

Проте, на практиці зустрічаються і випадки, коли конфлікт інтересів гарантовано відсутній. Наприклад, конфлікт не виникає, якщо керівник зобов’язаний встановити конкретний розмір виплати, визначений імперативними нормами законодавства. У таких ситуаціях дискреційні повноваження відсутні, розмір виплати є фіксованим, а керівник не має можливості обирати між кількома варіантами розміру виплат. Наприклад, встановлюється фіксована надбавка за вислугу років, присвоєний ранг держслужбовця або за роботу з державною таємницею. 

Все ще маєте труднощі з визначенням стимулюючих виплат? Не поспішайте телефонувати на Контакт-центр НАЗК. Поспілкуйтесь з антикорупційним уповноваженим в установі, де ви працюєте. Контакт-центр НАЗК надаватиме методичну та консультаційну допомогу лише після обов’язкової консультації з уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції. 

Останні новини

21.11.2025
17:15
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо законності і прозорості політичних фінансів
17:00
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемі оподаткування
11:21
НАЗК продовжує службову перевірку в межах справи «Енергоатому»
20.11.2025
15:43
Повні перевірки декларацій: скеровано до суду справу стосовно експосадовця ДМС за недостовірне декларування на понад 83 млн грн
10:00
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув понад 8,6 млн грн з київського поліцейського за матеріалами НАЗК і САП
19.11.2025
12:36
Понад 130 політичних партій не подали звіти за ІІІ квартал 2025 року
11:30
Відновлення, публічні закупівлі, фортифікації та гуманітарна допомога: найвразливіші до корупції сфери на Сумщині
17.11.2025
17:44
Повні перевірки декларацій у жовтні: НАЗК виявило порушення на майже 430 млн грн
17:37
ОЕСР оцінила прогрес України у забезпеченні незалежності судової влади: деталі звіту
14.11.2025
16:48
Аудит НАЗК: позиція щодо майбутнього аудиту та виконання рекомендацій попереднього
13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua