НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

74% державних службовців заповнюють та подають декларацію за один день – опитування НАЗК

02.02.2024

Декларування – один із найефективніших інструментів запобігання корупції у публічному секторі. Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) не лише забезпечує контроль та перевірку декларацій посадовців, а й системно працює над удосконаленням і спрощенням процесу заповнення декларацій.

Задля отримання зворотного зв’язку НАЗК провело опитування про досвід взаємодії клієнтів з Реєстром декларацій та Базою знань.

Абсолютна більшість опитаних зазначили, що підказки та описи в самому Реєстрі - це найбільш допоміжний інструмент під час заповнення декларацій. Саме тому НАЗК працює над вдосконаленням системи підказок та текстів помилок в Реєстрі, а протягом 2023 року додало в форму декларації нові описи розділів з корисними посиланнями, зокрема на Базу знань та навчальний курс.

Так, станом на грудень 2023 року у понад 40% опитаних не виникло будь-яких труднощів чи запитань під час заповнення своєї декларації (проти 38% у березні 2023). Найскладнішими для заповнення виявились розділи про банківські рахунки, доходи та об’єкти нерухомості.

До корисних послуг, які стали найголовнішим джерелом інформації про декларування та Реєстр, респонденти віднесли функцію «Підказки в декларації» – 89% та Базу знань НАЗК – 70%, що на 9% більше порівняно з показниками до оновлення дизайну та функціоналу Бази знань восени.

Незначною мірою зросла кількість користувачів, яким під час заповнення декларації допомагають соцмережі НАЗК – Телеграм та Фейсбук

На 6% більше суб’єктів декларування порівняно з березнем 2023 року звертались до контакт-центру, що в реальних числах означає більше на 12 123 дзвінка та 1 400 повідомлень на лінію технічної підтримки.

Загалом лише 27% опитаних витрачають на подання декларації понад один день. Для переважної більшості службовців цей процес значно коротший. Так, 74% декларантів подають документ за 1 день, при чому 34% роблять це впродовж кількох годин, а 30% - менше години.

Найбільш показовою є ситуація із зазначенням банківських рахунків у розділі 12.1, складнощі при заповненні якого виникали у 42% користувачів у березні проти 25% у грудні. Таке покращення стало можливим завдяки змінам до законодавства та оперативній реакції НАЗК на це в самій формі, що є прикладом врахування думки користувачів для полегшення процесу декларування.

Шановні декларанти, напишіть, будь ласка, в коментарях у наших соцмережах (Телеграм та Фейсбук), чи легко вам було заповнити декларацію, з якими складнощами ви зіштовхнулися цього разу або в попередні періоди, а також які лайфхаки ви використовуєте для швидкого та простого заповнення декларації. Нам важлива ваша думка аби і надалі вдосконалювати процес декларування.  

Також заохочуємо вас заповнювати форму опитування про ваш досвід користування Реєстром. Посилання на нього надходить на поштову скриньку, яку ви вказали в Реєстрі, одразу після подання документу. Саме завдяки вашим відповідям нам вдається змінювати Реєстр на краще.

 

Останні новини

03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
14:00
Україна та Молдова поглиблюють співпрацю у сфері запобігання корупції: НАЗК та ANI підписали меморандум про співпрацю
23.10.2025
16:46
Повні перевірки декларації: до суду скеровано обвинувальний акт стосовно депутата Житомирської міської ради
15:43
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо протидії корупційним правопорушенням і ефективності антикорупційних інституцій
22.10.2025
18:29
Повні перевірки декларацій: Первомайському міському голові повідомили про підозру за недостовірне декларування
16:30
Реформа МСЕК: НАЗК закликає до подальшого удосконалення процедури встановлення інвалідності
13:00
НАЗК проводить набір на три вакансії: підрозділи документообігу, HR і антикорполітики
21.10.2025
16:45
Технічні роботи в Реєстрі декларацій, Реєстрі прозорості і Порталі повідомлень викривачів: 21-22 жовтня буде обмежений доступ
10:16
«Викривачі корупції в Україні: успіхи та виклики»: запрошуємо до участі у п’ятій щорічній конференції
20.10.2025
17:32
НАЗК запрошує долучитися до Форуму доброчесності громад 2025
14:27
Антикорупційний комплаєнс – базова вимога для бізнесу, який бере участь у публічних закупівлях чи залучає іноземні інвестиції: Голова НАЗК на CSPF-2025
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua