НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Чотири роки НАЗК 2.0: запуск напряму антикорупційної експертизи

23.01.2024

Продовжуємо підсумовувати чотирирічну роботу команди НАЗК 2.0. Одним із досягнень Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) у 2020-2023 роках є запуск напряму антикорупційної експертизи.

Відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» Національне агентство може проводити за власною ініціативою у встановленому ним Порядку антикорупційну експертизу проектів нормативно-правових актів, що вносяться на розгляд Верховної Ради України (ВРУ) та Кабінету Міністрів України (КМУ). Однак до 2020 року законодавчо визначений механізм антикорупційної експертизи не діяв. Також не проводилась антикорупційна експертиза проектів нормативно-правових актів (НПА).

«Після оновлення команди НАЗК відбулось перезавантаження напряму антикорупційної експертизи. У 2020 році ми почали з того, що розробили та затвердили Методологію і Порядок проведення антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів, що вносяться на розгляд Уряду та парламенту. Також були розроблені чек-листи для визначення необхідності проведення експертизи проектів НПА та налагоджено співпрацю з КМУ та Мін’юстом», - зазначив виконуючий обов’язки Голови НАЗК Ярослав Любченко.

Згодом було внесено зміни до Регламенту КМУ, який доповнено новим розділом «Антикорупційна експертиза НАЗК», встановлено обов'язок розробників проектів НПА надсилати їх до Національного агентства для визначення необхідності проведення антикорупційної експертизи.

НАЗК розробило методичну настанову «Візування антикорупційним уповноваженим проектів актів організації публічного сектору» та провело низку навчальних заходів у різних регіонах України.

Було розпочато співпрацю з громадськими організаціями, бізнес-асоціаціями та окремими експертами в частині повідомлень про наявність корупційних ризиків у проектах НПА з врахуванням позицій стейкхолдерів під час проведення антикорупційної експертизи.

З метою розвитку напряму антикорупційної експертизи, надання практичних порад та рекомендацій для уникнення корупційних норм при написанні НПА Національне агентство розробило програму навчання, а також матеріали для проведення тренінгів для розробників проектів актів, депутатів, їхніх помічників та експертних громадських організацій. З Рекомендаціями можна ознайомитись в пораднику «Як писати нормативно-правовий акт без корупції».

Загалом за 2020-2023 роки НАЗК здійснило моніторинг майже 13 тис. проектів нормативно-правових актів та провело 370 антикорупційних експертиз у сферах надання адміністративних послуг, ліцензування, корпоративного управління на державних підприємствах, оборонних і публічних закупівель, відшкодування збитків, завданих агресією рф, відбудови України, податків і зборів у період воєнного часу тощо.

За чотири роки активного застосування інструменту антикорупційної експертизи НАЗК виявлено понад тисячу корупціогенних факторів та надано майже півтори тисячі рекомендацій щодо їх усунення.

«Антикорупційна експертиза, запроваджена у 2020 році, є дієвим інструментом запобігання корупції та досягнення головної цілі – створення та функціонування прозорого законодавства в країні. За цей час розробники нормативно-правових актів врахували 97% рекомендацій, які НАЗК надали у своїх висновках. Ці цифри свідчать про ефективність застосування антикорупційної експертизи», - зазначила керівниця Управління мінімізації корупційних ризиків та антикорупційної експертизи НАЗК Олена Кривошей.

З аналітичним звітом за результатами роботи НАЗК за чотири роки (2020-2023) можна ознайомитись тут.



Останні новини

13.03.2025
16:10
Порушення на понад 605 млн грн виявило НАЗК за результатами повних перевірок декларацій у лютому
12:15
Як виправити помилку в декларації: покрокова інструкція
11:29
Реальний корупційний досвід українців у понад чотири рази менший за оцінку поширеності корупції: результати досліджень
12.03.2025
10:00
НАЗК провело наймасовіший семінар з декларування для публічних службовців
11.03.2025
17:04
НАЗК запрошує громадськість до електронних консультацій щодо законопроєкту про вдосконалення спецперевірок
12:04
20 днів до завершення кампанії декларування публічних службовців за 2024 рік
10.03.2025
11:09
Конфлікт інтересів: обґрунтовані висновки, протоколи та рішення суду
10:00
Авто за 2 млн грн можуть конфіскувати в дохід держави з депутатки Чернігівської облради за матеріалами НАЗК
07.03.2025
10:32
Антикорстратегія 2026–2030 та антикорупційний мейнстрімінг у переговорах з ЄС — пріоритети співпраці НАЗК і EUACI
10:00
Цивільна конфіскація: понад 8,5 млн грн можуть стягнути з подружжя митників та їхнього сина - посадовця райради
06.03.2025
13:00
Цивільна конфіскація: ВАКС визнав необґрунтованими 1,8 млн грн посадовця Нацполіції
11:54
Сфера охорони здоров'я та соціальний захист: виконання заходів Державної антикорупційної програми
05.03.2025
11:14
Обмеження спільної роботи близьких осіб: що потрібно знати
04.03.2025
12:17
Недостовірні відомості в декларації: наслідки
03.03.2025
17:00
Виконання заходів ДАП у IV кварталі 2024 року: закон про публічні консультації, показники для оцінки доброчесності суддів і політика державної власності
28.02.2025
15:59
Мінімальний рівень корупції в Україні — у ЦНАПах: результати опитування
11:34
Цивільна конфіскація: ВАКС визнав необґрунтованими активи на 5 млн грн посадовця міграційної служби
27.02.2025
09:56
Суміщення та сумісництво: що потрібно знати публічним службовцям
26.02.2025
10:10
Декларування кредитів, позик та поруки: ключові аспекти
25.02.2025
10:12
НАЗК розпочало аналіз корупційних ризиків під час закупівель систем БпЛА та засобів РЕБ для Збройних Сил України
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua