Єдиний портал повідомлень викривачів (Портал) працює вже понад рік. Цей цифровий сервіс наразі став найдієвішим механізмом для забезпечення на належному рівні конфіденційності та анонімності викривачів та своєчасного отримання ними захисту. На сьогодні до нього підключилося понад 7,5 тис. організацій та надійшло понад 4,1 тис. повідомлень.
Щоб допомогти користувачам швидко та дієво працювати з Порталом, Національне агентство з питань запобігання корупції НАЗК розробило Методичні рекомендації щодо ефективної організації роботи з Єдиним порталом повідомлень викривачів.
Що має зробити керівник для підключення організації до Порталу?
1. Підключення до Порталу здійснює НАЗК, надаючи відповідний дозвіл керівникам організацій, зазначених у ЗУ «Про запобігання корупції». Для отримання дозволу керівник має надіслати лист-звернення (в електронній або паперовій формі) до НАЗК, обов'язково зазначивши такі дані:
- повне найменування та код ЄДРПОУ організації;
- вид організації (державний орган, орган влади, орган місцевого самоврядування, юридична особа);
- поштова й електронна адреси та номер телефону організації;
- номер телефону спеціальної лінії організації;
- ПІБ керівника організації, його ІПН або паспортні серії, контактний номер телефону й адреса електронної пошти;
- ПІБ та контактні дані особи, відповідальної за забезпечення в організації умов для повідомлення інформації про можливі факти корупційних правопорушень;
- до листа обов'язково додаються завірені копії документів, що підтверджують повноваження керівника організації.
Для організацій, які перебувають у підпорядкуванні (центрального органу, органу держвлади, міністерства, органу місцевого самоврядування тощо), відповідного листа із переліком підпорядкованих організацій надсилає центральний (керівний) орган.
Після підключення організації керівнику на зазначену в листі адресу електронної пошти буде надіслано повідомлення щодо надання доступу до Порталу та необхідності здійснення авторизації.
2. Отримавши дозвіл, необхідно перейти за посиланням та авторизуватися за допомогою файлового або апаратного ключа. Система підтримує тільки формати ключів: .jks, .pfx, .pk8, .zs2, .dat.
3. Для подальшої роботи у системі слід виконати такі кроки з авторизації:
- зазначити електронну адресу на головній сторінці та натиснути на кнопку «Підтвердити». За необхідності встановити додаткові пакети для web-бібліотеки підпису, запропоновані системою (деталі);
- натиснути на кнопку «Отримати код підтвердження»;
- код активації надійде на електронну пошту. Його необхідно ввести та підтвердити на порталі;
- після підтвердження електронної адреси необхідно знову натиснути кнопку «Підтвердити».
У разі успішної авторизації система сама перенаправить вас до особистого кабінету Керівника організації.
Більше деталей з підключення до Порталу: Методичні рекомендації.