НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Індикатори публічної доброчесності України від ОЕСР дають можливість об’єктивно оцінити рівень прозорості, підзвітності та дотримання етичних норм в публічному секторі - Віктор Павлущик

10.01.2025

Протягом 2024 року Україна проходила оцінку за трьома Індикаторами публічної доброчесності України” від Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР): якість стратегічної основи — показник, який оцінює комплексність і ефективність антикорупційних стратегій України; підзвітність державної політики — показник, який оцінює рівень прозорості та підзвітності процесів формування політики; ефективність внутрішнього контролю та управління ризиками — показник, який оцінює потужність системи внутрішнього контролю, аудиту та практик управління ризиками. Про це зазначив Голова Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) Віктор Павлущик під час презентації результатів збору даних до Індикаторів публічної доброчесності України від ОЕСР, яка відбулася 9 січня 2025 року.

Також він сказав, що ці критерії допомогли побачити сильні і слабкі сторони нашої країни та наблизити нас до сучасних стандартів стійкості урядів до корупційних ризиків і зміцнення принципів публічної доброчесності.

Під час заходу експерти Директорату ОЕСР з державного управління, НАЗК, Департаменту гармонізації державного внутрішнього фінансового контролю Міністерства фінансів та інших міністерств розказали про значення Ініціативи “Індикатори публічної доброчесності”, а також презентували результати збору даних щодо якості державних стратегій у сфері доброчесності і боротьби з корупцією, підзвітності формування державної політики та ефективності внутрішнього контролю та управління ризиками. 

Також в заході взяли участь представники Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції та  міжнародні партнери.

Оксана Гус, політичний аналітик та координатор ОЕСР для України Директорату ОЕСР, розповіла про якість стратегічної рамки результатів Індикаторів публічної доброчесності України. За її словами, оцінка стратегії України демонструє середні результати за стандартами ОЕСР загалом, проте в шести аспектах результати оцінюються вище за середні. Україна покриває більшість напрямів в оцінці корупційних ризиків, а також покриває 100% індикаторів, що відповідає практиці ОЕСР, і охоплює індикатори, які дозволяють оцінювати ефективність заходів.

Система моніторингу антикорупційних програм, диджиталізація та консультації з громадськістю є сильними сторонами Стратегії. Однак ми виявили прогалини в таких аспектах, як публічний менеджмент, фінансовий контроль та управління ризиками. Ці області потребують додаткової уваги для досягнення кращих результатів”, - зазначила спікерка.

Вона підкреслила, що все ще існують деякі проблеми з практичною імплементацією рішень, що потребує тіснішої співпраці з іншими державними установами та стейкхолдерами.

Політичні аналітики Директорату ОЕСР та представники НАЗК презентували результати індикаторів публічної доброчесності України у формуванні державної політики, ефективності внутрішнього контролю та управління ризиками, а також розповіли про подальші дії та виклики. 

Зокрема, оцінку третього індикатора підсумувала завідувачка сектору внутрішнього аудиту НАЗК Марина Бариніна: "Я б хотіла виділити чотири сфери з одинадцяти, в яких Україна досягла найбільшого успіху — це діяльність Центрального підрозділу гармонізації Міністерства фінансів, нормативна база щодо управління ризиками, максимальне охоплення внутрішнім аудитом органів державного сектору. Разом із тим Україна забезпечила дуже високий рівень сприйняття керівниками органів державного сектору аудиторських рекомендацій, що говорить про високий рівень зрілості як внутрішнього аудиту, так і самих керівників органів державного сектору".

Керівниця групи з обробки індикаторів громадської доброчесності Директорату ОЕСР Каріса Мундо привітала Україну з успіхами у вдосконаленні антикорупційної системи та подякувала учасникам заходу: “Україна не лише демонструє позитивні результати, а є першопрохідцем у деяких напрямах. Особлива подяка НАЗК за зусилля у зборі, валідації та наданні даних, а також за підтримку під час огляду доброчесності. Дякуємо всім зацікавленим сторонам за співпрацю та спільний внесок у цей важливий проєкт!”

Довідково

Індикатори публічної доброчесності - це перший набір узгоджених на міжнародному рівні даних, покликаний сприяти поширенню найкращих практик розбудови систем доброчесності шляхом порівняння показників країн та обміну найкращими практиками. 

Ініціатива “Індикатори публічної доброчесності” (ІПД) була створена Робочою групою від ОЕСР  з питань доброчесності та боротьби з корупцією для того, щоб країни-члени могли перейти від індикаторів, заснованих на суб’єктивних оцінках, до об’єктивних даних. Ці нові інструменти дозволяють державам порівнювати свої результати із середніми показниками від ОЕСР та іншими країнами, а також краще розуміти, які аспекти їхніх систем доброчесності працюють ефективно, а які потребують вдосконалення.

ІПД ОЕСР визначають сучасні стандарти для оцінки стійкості урядів до корупційних ризиків і зміцнення принципів публічної доброчесності. Базуючись на первинних джерелах даних, ІПД сприяють глобальній боротьбі з корупцією, пропонуючи практичну та достовірну інформацію.

Це є критично важливим для України на її шляху до членства в Європейському Союзі, а також приведення національного законодавства у відповідність до стандартів ЄС.

Ознайомитися з результатами збору даних до Індикаторів публічної доброчесності України від ОЕСР можна за покликанням. 

Нагадаємо,  Україна -  одна з перших країн, яка не є членом ОЕСР і не є асоційованою країною, яка долучилась до ініціативи «Індикатори публічної доброчесності» та надала дані за трьома блоками даних.

Захід проводився за підтримки проєкту Pro-Integrity: Сприяння доброчесності у публічному секторі, що фінансується спільно USAID - US Agency for International Development і UK International Development.


 

Останні новини

27.11.2025
16:15
Моніторинг способу життя: 3,3 млн грн стягнуто у дохід держави з посадовця Мін'юсту за рішенням апеляційної палати ВАКС
12:00
Незаконне збагачення на 114 млн грн ексзаступника Голови Вищого господарського суду: завершено розслідування
26.11.2025
16:49
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемі енергетики
15:22
Лобіст, клієнт і об’єкт лобіювання: права та обов’язки
25.11.2025
18:00
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув майже 5,8 млн грн з сільського голови Рівненщини за матеріалами НАЗК
14:19
Службова перевірка НАЗК в межах справи «Енергоатому»: проміжні результати
11:25
Антикорупційні інструменти для журналістів у регіонах: як ефективно співпрацювати з НАЗК
10:07
Повні перевірки декларацій: посадовцю ДСНС у Полтавській області повідомили про підозру
24.11.2025
17:23
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо захисту викривачів
16:15
ОБСЄ і в подальшому надаватиме Україні підтримку в сфері запобігання корупції: заступниця Голови Секретаріату ОБСЄ Кейт Фірон
15:45
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув з колишнього депутата Глухівської міської ради що на Сумщині понад 4 млн грн за матеріалами НАЗК
13:00
Цивільна конфіскація: за матеріалами НАЗК ВАКС стягнув 5,3 млн грн з колишнього головного податківця Одещини
11:43
Досягнення України у сфері незалежності прокуратури: деталі звіту ОЕСР
21.11.2025
17:15
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо законності і прозорості політичних фінансів
17:00
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемі оподаткування
11:21
НАЗК продовжує службову перевірку в межах справи «Енергоатому»
20.11.2025
15:43
Повні перевірки декларацій: скеровано до суду справу стосовно експосадовця ДМС за недостовірне декларування на понад 83 млн грн
10:00
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув понад 8,6 млн грн з київського поліцейського за матеріалами НАЗК і САП
19.11.2025
12:36
Понад 130 політичних партій не подали звіти за ІІІ квартал 2025 року
11:30
Відновлення, публічні закупівлі, фортифікації та гуманітарна допомога: найвразливіші до корупції сфери на Сумщині
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua