НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Конфлікт інтересів: приписи, обґрунтовані висновки, протоколи та рішення суду в грудні 2024 року

09.01.2025

Судове рішення стосовно міського голови Старокостянтинова, визнання народного обранця винним у діях за наявності конфлікту інтересів, низка приписів, зокрема, виконувачу обов’язків міського голови Полтави - такі результати діяльності Національного Агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) в сфері законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів за грудень 2024 року. 

 Так, НАЗК склало протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 172-4 КУпАП “Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності”, вчинене слідчим відділення розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності одного з управлінь ГУ Нацполіції  м. Києві. З травня по грудень 2023 року він обіймав посаду директора товариства з обмеженою відповідальністю, що має на меті одержання прибутку. Своїми діями посадовець порушив обмеження, встановлене вимогами ст. 25 Закону України “Про запобігання корупції”.

За результатами розгляду протоколів про адміністративні правопорушення, які склало НАЗК, ухвалено кілька судових рішень.

Суд визнав винним Старокостянтинівського міського голову у вчиненні адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією за ст. 172-7 КУпАП “Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів”.  Посадовець до укладення шлюбу в умовах реального конфлікту ухвалював рішення в  про преміювання своєї нареченої, з якою вже перебував у позаслужбових стосунках. Міський голова отримав адміністративне стягнення у вигляді сплати штрафу.

У грудні 2024 року Київський апеляційний суд відмовив у задоволенні апеляційної скарги народного депутата України на рішення Печерського районного суду міста Києва, який за результатом розгляду протоколу, складеного Національним агентством з питань запобігання корупції визнав посадовця винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбачено ч. 2 ст. 172-7 КУпАП «Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів».

Крім того, за результатами розгляду протоколу, складеного Агентством, районний суд  м. Житомира притягнув до адміністративної відповідальності начальницю одного з відділів ГУ ДПС у Житомирській області за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ст. 172-7 КУпАП “Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів”.  Посадовиця не повідомила про наявність реального конфлікту інтересів, який виник у зв’язку із проведенням тематичної перевірки управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС, працівник якого пов’язаний з нею позаслужбовими стосунками. На правопорушницю накладено адміністративне стягнення у вигляді сплати штрафу .

Впродовж грудня НАЗК внесло кілька приписів про порушення вимог законодавства щодо етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.

Зокрема, очільнику Державної служби України з питань праці внесено припис з вимогою усунути порушення ст. 53-1 Закону України «Про запобігання корупції» щодо розгляду повідомлень про корупцію. Встановлено, що в органі не забезпечено своєчасне опрацювання повідомлень про корупцію, що надходять через Єдиний портал повідомлень викривачів. Як наслідок - декілька повідомлень про корупцію залишись без розгляду. 

Припис також отримав виконувач обов’язків Полтавського міського голови щодо проведення службового розслідування для виявлення причин та умов, що призвели до вчинення очільницею Департаменту освіти міськради правопорушення, пов’язаного з корупцією. Крім того посадовець має розглянути питання щодо притягнення правопорушниці до відповідальності.

Так, НАЗК встановило, що директорка Департаменту освіти Полтавської міської ради була повідомлена про наявність у діяльності підлеглого конфлікту інтересів. Проте, посадовиця не вжила заходів для запобігання та належного врегулювання конфлікту інтересів підлеглого, чим порушила положення ч. 4 ст. 28 Закону і, таким чином вчинила правопорушення, пов’язане з корупцією.

Останні новини

30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
14:00
Україна та Молдова поглиблюють співпрацю у сфері запобігання корупції: НАЗК та ANI підписали меморандум про співпрацю
23.10.2025
16:46
Повні перевірки декларації: до суду скеровано обвинувальний акт стосовно депутата Житомирської міської ради
15:43
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо протидії корупційним правопорушенням і ефективності антикорупційних інституцій
22.10.2025
18:29
Повні перевірки декларацій: Первомайському міському голові повідомили про підозру за недостовірне декларування
16:30
Реформа МСЕК: НАЗК закликає до подальшого удосконалення процедури встановлення інвалідності
13:00
НАЗК проводить набір на три вакансії: підрозділи документообігу, HR і антикорполітики
21.10.2025
16:45
Технічні роботи в Реєстрі декларацій, Реєстрі прозорості і Порталі повідомлень викривачів: 21-22 жовтня буде обмежений доступ
10:16
«Викривачі корупції в Україні: успіхи та виклики»: запрошуємо до участі у п’ятій щорічній конференції
20.10.2025
17:32
НАЗК запрошує долучитися до Форуму доброчесності громад 2025
14:27
Антикорупційний комплаєнс – базова вимога для бізнесу, який бере участь у публічних закупівлях чи залучає іноземні інвестиції: Голова НАЗК на CSPF-2025
10:39
Чим відрізняється конфлікт інтересів під час лобіювання від конфлікту інтересів посадовця
17.10.2025
17:06
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам митної сфери
12:34
Україна демонструє сталий прогрес у сфері захисту викривачів - висновки у межах 5-го раунду моніторингу ОЕСР
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua