НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК розпочало вилучення з Реєстру порушників відомостей, строк зберігання яких минув

18.07.2025

17 липня набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України щодо підвищення відповідальності за корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення» від 17.06.2025 № 4496 (далі - Закон № 4496). 

Цим законом статтю 59 Закону України «Про запобігання корупції» доповнено частиною четвертою, що встановлює строки зберігання відомостей в Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (далі – Реєстр порушників). 

З урахуванням зазначених законодавчих змін НАЗК розпочало вилучення з Реєстру порушників відомостей, строк зберігання яких минув. Наразі в Реєстрі міститься понад 55 тис. записів про фізичних та юридичних осіб, внесених туди через вчинені ними порушення. 

Вилучення відомостей про притягнутих до адміністративної відповідальності

Відомості про осіб, притягнутих до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією, відтепер зберігаються у Реєстрі порушників протягом року. Загальна кількість записів про такі правопорушення в реєстрі станом на 17 липня 2025 року склала 34 064. 

Вилучення таких даних здійснюватиметься поступово у порядку черговості, починаючи з записів, внесених у Реєстр порушників раніше. Вилучення з реєстру усіх записів, щодо яких є відповідні підстави станом на 17 липня 2025 року, заплановано завершити до 31 грудня 2025 року. Вилучення таких відомостей з реєстру здійснюватиметься на основі наявних у ньому даних, звернення до НАЗК для цього не потребується.

Вилучення відомостей про притягнутих до кримінальної відповідальності

Вилучення відомостей про осіб, які були притягнуті до кримінальної відповідальності (станом на 17 липня 2025 року у Реєстрі порушників є 18579 таких записів), здійснюватиметься за умови зняття чи погашення судимості за вчинення відповідного корупційного правопорушення на підставі заяви особи, відомості про яку містяться в Реєстрі порушників.

Заява про вилучення даних з Реєстру порушників складається у довільній формі із зазначенням персональних даних заявника (ПІБ, дата та місце народження, РНОКПП).

До заяви має бути доданий витяг про відсутність чи наявність судимості, сформований в інформаційно-аналітичній системі «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» Міністерства внутрішніх справ. Витяг має бути сформований не пізніше одного місяця від дати направлення заяви про вилучення відомостей з Реєстру порушників.

Заяви про вилучення відомостей з Реєстру порушників можливо направляти НАЗК поштою та на електронну адресу: info@nazk.gov.ua.

Вилучення відомостей про притягнутих до дисциплінарної  відповідальності

Вилучення з Реєстру порушників відомостей про осіб, які притягнуті до дисциплінарної відповідальності за правопорушення, пов’язані з корупцією (наразі у реєстрі 2 708 таких записів),  Законом № 4496 не передбачено.

Разом з тим, НАЗК вважає за можливе вилучати такі відомості з реєстру після спливу одного року з дня накладення дисциплінарного стягнення, спираючись на положення    ч. 1 ст. 151 Кодексу законів про працю України. З метою унормування порядку вилучення таких даних з Реєстру порушників НАЗК найближчим часом будуть затверджені зміни до Положення про нього.

Вилучення з Реєстру порушників даних про осіб, притягнутих до дисциплінарної відповідальності за вчинення правопорушень, пов’язаних з корупцією, наявних у ньому станом на 17 липня 2025 року, здійснюватиметься за наявності відповідних підстав поступово до 31 грудня 2025 року у порядку черговості, починаючи від записів, внесених у Реєстр порушників раніше. Вилучення таких відомостей з реєстру здійснюватиметься на основі наявних у ньому даних, звернення до НАЗК для цього не потребується.

Особливості проведення спеціальних перевірок у зв'язку зі змінами

При проведенні спеціальної перевірки НАЗК перевірятиме:

  • наявність в Реєстрі порушників даних про кандидата на посаду;
  • наявність підстав для вилучення з Реєстру порушників відомостей про кандидата на посаду.

Результати спеціальної перевірки надаватимуться її ініціатору лише після вилучення даних про кандидата на посаду з Реєстру порушників (за наявності для цього підстав). 

Водночас, при проведенні спеціальних перевірок будуть враховуватись положення ч. 2 ст. 19 Закону України “Про державну службу”, якими встановлено обмеження строком на три роки для вступу на державну службу для осіб, підданих адміністративному стягненню за правопорушення, пов’язане з корупцією. Відповідні відомості НАЗК надаватиме ініціатору спеціальної перевірки незалежно від наявності/відсутності відомостей про кандидата на посаду в Реєстрі порушників. 

Вплив змін на проведення публічних закупівель

Звертаємо увагу, що обмеження щодо участі в процедурах публічних закупівель, передбачене п. 5 ч. 1 ст. 17 Закону України “Про публічні закупівлі”, не залежить від наявності даних про особу в Реєстрі порушників та діє безстроково. Тобто особа, будь-коли притягнута до відповідальності за корупційні чи пов'язані з корупцією правопорушення, ніколи не зможе брати участь в тендерах. 

Останні новини

20.11.2025
15:43
Повні перевірки декларацій: скеровано до суду справу стосовно експосадовця ДМС за недостовірне декларування на понад 83 млн грн
10:00
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув понад 8,6 млн грн з київського поліцейського за матеріалами НАЗК і САП
19.11.2025
12:36
Понад 130 політичних партій не подали звіти за ІІІ квартал 2025 року
11:30
Відновлення, публічні закупівлі, фортифікації та гуманітарна допомога: найвразливіші до корупції сфери на Сумщині
17.11.2025
17:44
Повні перевірки декларацій у жовтні: НАЗК виявило порушення на майже 430 млн грн
17:37
ОЕСР оцінила прогрес України у забезпеченні незалежності судової влади: деталі звіту
14.11.2025
16:48
Аудит НАЗК: позиція щодо майбутнього аудиту та виконання рекомендацій попереднього
13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua