Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу законопроєкту № 4187 та альтернативного законопроєкту № 4187–1, якими пропонується внести зміни до законодавства у сфері надрокористування.Експертиза визначила, що обидва проєкти можуть сприяти корупційним правопорушенням.
Законопроєкти спрямовані на:
- удосконалення порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами;
- врегулювання механізму визначення плати за видачу спеціальних дозволів та їх продовження;
- доопрацювання механізму державної реєстрації та обліку робіт і досліджень, пов’язаних із геологічним вивченням надр.
На відміну від законопроєкту № 4187, альтернативний проєкт передбачає більш ефективне законодавче врегулювання проведення електронного аукціону з продажу спеціальних дозволів на користування надрами.
Водночас НАЗК виявило низку корупціогенних факторів в обох законопроєктах:
- не деталізовано перелік та вимоги до документів, які необхідно подати для одержання спеціального дозволу за результатами аукціону;
- не враховані вимоги Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» щодо підстав для початку провадження планової діяльності;
- встановлено необґрунтовані переваги для окремих суб’єктів господарювання щодо отримання спеціального дозволу на користування без проведення аукціону;
- невизначені критерії та алгоритм відбору ділянок бурштиноносних надр, діяльність на яких не підлягатиме обов’язковій оцінці впливу на довкілля.
Основний та альтернативний законопроєкти про зміни в галузі надрокористування є корупціогенними — НАЗК
Основний та альтернативний законопроєкти про зміни в галузі надрокористування є корупціогенними — НАЗК