НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Основний та альтернативний законопроєкти про зміни в галузі надрокористування є корупціогенними — НАЗК

10.12.2020
Основний та альтернативний законопроєкти про зміни в галузі надрокористування є корупціогенними — НАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу законопроєкту № 4187 та альтернативного законопроєкту № 4187–1, якими пропонується внести зміни до законодавства у сфері надрокористування.Експертиза визначила, що обидва проєкти можуть сприяти корупційним правопорушенням.

Законопроєкти спрямовані на:

  • удосконалення порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами;
  • врегулювання механізму визначення плати за видачу спеціальних дозволів та їх продовження;
  • доопрацювання механізму державної реєстрації та обліку робіт і досліджень, пов’язаних із геологічним вивченням надр.
Також проєкти передбачають створення інтерактивної карти корисних копалин. Така карта міститиме відомості про спецдозволи, про об’єкти надрокористування, які запропоновані для продажу, а також інформацію про ділянки надр, щодо яких оголошено конкурс на угоди про розподіл продукції.

На відміну від законопроєкту № 4187, альтернативний проєкт передбачає більш ефективне законодавче врегулювання проведення електронного аукціону з продажу спеціальних дозволів на користування надрами.

Водночас НАЗК виявило низку корупціогенних факторів в обох законопроєктах:

  • не деталізовано перелік та вимоги до документів, які необхідно подати для одержання спеціального дозволу за результатами аукціону;
  • не враховані вимоги Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» щодо підстав для початку провадження планової діяльності;
  • встановлено необґрунтовані переваги для окремих суб’єктів господарювання щодо отримання спеціального дозволу на користування без проведення аукціону;
  • невизначені критерії та алгоритм відбору ділянок бурштиноносних надр, діяльність на яких не підлягатиме обов’язковій оцінці впливу на довкілля.
Враховуючи високий рівень корупційних ризиків у порядку видачі спецдозволів та необхідність забезпечити прозорість привабливої для інвесторів галузі, НАЗК рекомендувало розробникам доопрацювати положення законопроєктів.

Основний та альтернативний законопроєкти про зміни в галузі надрокористування є корупціогенними — НАЗК
Основний та альтернативний законопроєкти про зміни в галузі надрокористування є корупціогенними — НАЗК

Останні новини

19.11.2025
12:36
Понад 130 політичних партій не подали звіти за ІІІ квартал 2025 року
11:30
Відновлення, публічні закупівлі, фортифікації та гуманітарна допомога: найвразливіші до корупції сфери на Сумщині
17.11.2025
17:44
Повні перевірки декларацій у жовтні: НАЗК виявило порушення на майже 430 млн грн
17:37
ОЕСР оцінила прогрес України у забезпеченні незалежності судової влади: деталі звіту
14.11.2025
16:48
Аудит НАЗК: позиція щодо майбутнього аудиту та виконання рекомендацій попереднього
13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua