НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Основний та альтернативний законопроєкти про зміни в галузі надрокористування є корупціогенними — НАЗК

10.12.2020
Основний та альтернативний законопроєкти про зміни в галузі надрокористування є корупціогенними — НАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу законопроєкту № 4187 та альтернативного законопроєкту № 4187–1, якими пропонується внести зміни до законодавства у сфері надрокористування.Експертиза визначила, що обидва проєкти можуть сприяти корупційним правопорушенням.

Законопроєкти спрямовані на:

  • удосконалення порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами;
  • врегулювання механізму визначення плати за видачу спеціальних дозволів та їх продовження;
  • доопрацювання механізму державної реєстрації та обліку робіт і досліджень, пов’язаних із геологічним вивченням надр.
Також проєкти передбачають створення інтерактивної карти корисних копалин. Така карта міститиме відомості про спецдозволи, про об’єкти надрокористування, які запропоновані для продажу, а також інформацію про ділянки надр, щодо яких оголошено конкурс на угоди про розподіл продукції.

На відміну від законопроєкту № 4187, альтернативний проєкт передбачає більш ефективне законодавче врегулювання проведення електронного аукціону з продажу спеціальних дозволів на користування надрами.

Водночас НАЗК виявило низку корупціогенних факторів в обох законопроєктах:

  • не деталізовано перелік та вимоги до документів, які необхідно подати для одержання спеціального дозволу за результатами аукціону;
  • не враховані вимоги Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» щодо підстав для початку провадження планової діяльності;
  • встановлено необґрунтовані переваги для окремих суб’єктів господарювання щодо отримання спеціального дозволу на користування без проведення аукціону;
  • невизначені критерії та алгоритм відбору ділянок бурштиноносних надр, діяльність на яких не підлягатиме обов’язковій оцінці впливу на довкілля.
Враховуючи високий рівень корупційних ризиків у порядку видачі спецдозволів та необхідність забезпечити прозорість привабливої для інвесторів галузі, НАЗК рекомендувало розробникам доопрацювати положення законопроєктів.

Основний та альтернативний законопроєкти про зміни в галузі надрокористування є корупціогенними — НАЗК
Основний та альтернативний законопроєкти про зміни в галузі надрокористування є корупціогенними — НАЗК

Останні новини

28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
14:00
Україна та Молдова поглиблюють співпрацю у сфері запобігання корупції: НАЗК та ANI підписали меморандум про співпрацю
23.10.2025
16:46
Повні перевірки декларації: до суду скеровано обвинувальний акт стосовно депутата Житомирської міської ради
15:43
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо протидії корупційним правопорушенням і ефективності антикорупційних інституцій
22.10.2025
18:29
Повні перевірки декларацій: Первомайському міському голові повідомили про підозру за недостовірне декларування
16:30
Реформа МСЕК: НАЗК закликає до подальшого удосконалення процедури встановлення інвалідності
13:00
НАЗК проводить набір на три вакансії: підрозділи документообігу, HR і антикорполітики
21.10.2025
16:45
Технічні роботи в Реєстрі декларацій, Реєстрі прозорості і Порталі повідомлень викривачів: 21-22 жовтня буде обмежений доступ
10:16
«Викривачі корупції в Україні: успіхи та виклики»: запрошуємо до участі у п’ятій щорічній конференції
20.10.2025
17:32
НАЗК запрошує долучитися до Форуму доброчесності громад 2025
14:27
Антикорупційний комплаєнс – базова вимога для бізнесу, який бере участь у публічних закупівлях чи залучає іноземні інвестиції: Голова НАЗК на CSPF-2025
10:39
Чим відрізняється конфлікт інтересів під час лобіювання від конфлікту інтересів посадовця
17.10.2025
17:06
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам митної сфери
12:34
Україна демонструє сталий прогрес у сфері захисту викривачів - висновки у межах 5-го раунду моніторингу ОЕСР
16.10.2025
16:45
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам державного регулювання та контролю у сфері економіки
15.10.2025
17:50
Голова НАЗК на OGP: Україна демонструє, що навіть в умовах війни можливо впроваджувати інноваційні механізми підзвітності для зміцнення доброчесності
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua