НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Основний та альтернативний законопроєкти про зміни в галузі надрокористування є корупціогенними — НАЗК

10.12.2020
Основний та альтернативний законопроєкти про зміни в галузі надрокористування є корупціогенними — НАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу законопроєкту № 4187 та альтернативного законопроєкту № 4187–1, якими пропонується внести зміни до законодавства у сфері надрокористування.Експертиза визначила, що обидва проєкти можуть сприяти корупційним правопорушенням.

Законопроєкти спрямовані на:

  • удосконалення порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами;
  • врегулювання механізму визначення плати за видачу спеціальних дозволів та їх продовження;
  • доопрацювання механізму державної реєстрації та обліку робіт і досліджень, пов’язаних із геологічним вивченням надр.
Також проєкти передбачають створення інтерактивної карти корисних копалин. Така карта міститиме відомості про спецдозволи, про об’єкти надрокористування, які запропоновані для продажу, а також інформацію про ділянки надр, щодо яких оголошено конкурс на угоди про розподіл продукції.

На відміну від законопроєкту № 4187, альтернативний проєкт передбачає більш ефективне законодавче врегулювання проведення електронного аукціону з продажу спеціальних дозволів на користування надрами.

Водночас НАЗК виявило низку корупціогенних факторів в обох законопроєктах:

  • не деталізовано перелік та вимоги до документів, які необхідно подати для одержання спеціального дозволу за результатами аукціону;
  • не враховані вимоги Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» щодо підстав для початку провадження планової діяльності;
  • встановлено необґрунтовані переваги для окремих суб’єктів господарювання щодо отримання спеціального дозволу на користування без проведення аукціону;
  • невизначені критерії та алгоритм відбору ділянок бурштиноносних надр, діяльність на яких не підлягатиме обов’язковій оцінці впливу на довкілля.
Враховуючи високий рівень корупційних ризиків у порядку видачі спецдозволів та необхідність забезпечити прозорість привабливої для інвесторів галузі, НАЗК рекомендувало розробникам доопрацювати положення законопроєктів.

Основний та альтернативний законопроєкти про зміни в галузі надрокористування є корупціогенними — НАЗК
Основний та альтернативний законопроєкти про зміни в галузі надрокористування є корупціогенними — НАЗК

Останні новини

21.01.2025
16:55
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: формування доброчесності політичних фінансів
16:12
Контакт-центр НАЗК тимчасово не приймає дзвінки. Оновлення: з 16:45 телефонну лінію відновлено
14:58
Технічні аспекти декларування — перевірка терміну дії КЕП, зміна особистих даних, поштової скриньки та номеру телефону
20.01.2025
17:30
Цивільна конфіскація: стягнуто в дохід держави квартиру, якою користувалася родина заступника начальника Полтавського обласного ТЦК та СП
12:16
Результати діяльності НАЗК за 2024 рік: моніторинг і контроль за виконанням актів законодавства про конфлікт інтересів
17.01.2025
16:22
Представники НАЗК взяли участь у дискусії “Обираючи майбутнє: залучення ветеранів та ветеранок до антикорупційної діяльності”
09:58
Результати 2024: моніторинг способу життя і контроль щодо повноти заповнення декларацій
16.01.2025
17:00
Майже 2,8 млн грн посадовиці ГУ ДПС в Івано-Франківській області можуть стягнути в дохід держави за матеріалами НАЗК зібраними спільно з ДБР
15.01.2025
16:27
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: стратегічний аналіз корупційних ризиків та антикорупційна експертиза
14.01.2025
17:45
Народний обранець потрапив до Реєстру порушників за використання депутатських повноважень в умовах реального конфлікту інтересів
16:02
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: розвиток інституту викривання
13.01.2025
11:07
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: становлення інституту лобіювання
11:00
Розв'язання конфлікту інтересів: покрокова інструкція для публічних службовців
10.01.2025
17:19
Індикатори публічної доброчесності України від ОЕСР дають можливість об’єктивно оцінити рівень прозорості, підзвітності та дотримання етичних норм в публічному секторі - Віктор Павлущик
10:57
«єВідновлення» та «єОселя»: як декларувати?
09.01.2025
18:06
Антикорупційна експертиза: у грудні НАЗК виявило 37 корупціогенних факторів в нормативно-правових актах та надало 45 рекомендацій для їх усунення
09:42
Конфлікт інтересів: приписи, обґрунтовані висновки, протоколи та рішення суду в грудні 2024 року
08.01.2025
16:56
Порушень на понад 438,5 млн грн виявлено за результатами повних перевірок декларацій у грудні
07.01.2025
15:30
НАЗК встановило порушення в декларації заступника голови Одеської обласної ради на пів мільйона гривень
12:28
НАЗК представить результати збору даних до Індикаторів публічної доброчесності від Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР)
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua