НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Порушень на понад 252 млн грн, зокрема непідтвердженої готівки на 34 млн грн, виявлено за результатами повних перевірок декларацій у листопаді

11.12.2024

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) за листопад 2024 року завершило 74 повні перевірки декларацій. 

Декларації відібрані за новим ризик-орієнтованим підходом. За результатами перевірки виявлено недостовірні відомості у 38 деклараціях (в 51,3 % із завершених) на 215,7 млн грн, зокрема непідтвердженої готівки на 34 млн грн, ознаки необґрунтованості активів на понад 5 млн грн та незаконного збагачення на 31,4 млн грн.

До компетентних органів направлено 34 обґрунтовані висновки.  

ТОП-10 порушень за результатами повних перевірок у листопаді, виявлені у деклараціях:

  • народного депутата України, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 3,8 млн грн у декларації за 2023 рік. Скеровано обґрунтований висновок до Офісу Генерального прокурора;
  • колишнього Голови Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації за 2021 рік, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 7,4 млн грн та ознаки необгрунтованості активів на понад 5,2 млн грн. Національна поліція України (НПУ) розпочала кримінальне провадження;
  • міського голови Переяславської міської ради, встановлено ознаки недостовірних відомостей у декларації за 2021 рік на понад 9 млн грн, за 2022 рік на понад 8,5 млн грн та за 2023 рік на понад 8,3 млн грн. НПУ розпочала кримінальне провадження; 
  • заступника начальника Головного управління - начальника слідчого управління ГУ Національної поліції в Житомирській області, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 11,6 млн грн у декларації за 2022 рік. Державне бюро розслідувань (ДБР) розпочало кримінальне провадження;
  • депутата Покровської районної ради Донецької області, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 26,5 млн грн у декларації за 2021 рік. Обґрунтований висновок скеровано до НПУ, який долучено до матеріалів кримінального провадження;
  • завідувача Арцизької державної нотаріальної контори Одеської області, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 24,9 млн грн у декларації за 2023 рік. Обґрунтований висновок скеровано до НПУ;
  • депутата Кропивницької міської ради, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 20,2 млн грн у декларації за 2023 рік. Обґрунтований висновок також скеровано до НПУ;
  • депутата Перещепинської міської ради, встановлено ознаки недостовірних відомостей у декларації за 2021 рік на понад 6,8 млн грн. та за 2022 рік на понад 9,1 млн грн. Обґрунтовані висновки скеровано до НПУ;
  • члена військово-лікарської комісії комунального некомерційного підприємства "Свалявська міська лікарня" Свалявської міської ради Закарпатської області, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 10,6 млн грн у декларації за 2023 рік. Обґрунтований висновок скеровано до НПУ;
  • колишнього директора ДСП “Північна Пуща”, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 10,4 млн грн у декларації за 2022 рік. НПУ розпочала кримінальне провадження.

Загалом за 11 місяців 2024 року НАЗК розпочало 926 повних перевірок, з яких 616 завершено, ще 310 перевірок триває. 

З 616 завершених перевірок виявлено недостовірні відомості, ознаки незаконного збагачення чи необґрунтованості активів, а також порушення конфлікту інтересів у 320 деклараціях або у 52 % від завершених, тобто у кожній другій перевіреній декларації. 

Для порівняння: за 11 місяців 2021 року таких порушень встановлено у 23 % завершених повних перевірках декларацій.

Наразі за 11 місяців встановлено ознаки недостовірних відомостей на 3,36 млрд грн, ознаки необґрунтованості активів - на понад 47 млн грн, ознак незаконного збагачення на 192,1 млн грн. 

За результатами повних перевірок направлено до компетентних органів 192 обґрунтованих висновки за ознаками ст. 366-2 КК України “Декларування недостовірної інформації”, 8 обґрунтованих висновків за ознаками ст. 368-5 КК України “Незаконне збагачення”. 

До Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомостей за результатами розгляду 162 матеріалів, а також скеровано до суду 5 обвинувальних актів у кримінальних провадженнях за ст. 366-2 КК України “Декларування недостовірної інформації”.

Це свідчить про те, що застосування ризик-орієнтованого підходу до відбору декларацій на повну перевірку позитивно вплинуло на ефективність проведених перевірок. 

Серед усіх завершених повних перевірок декларацій найбільше порушень встановлено поданих представниками:

  • органів місцевого самоврядування - 109. З них 69 - депутатами місцевих рад, 15 - депутатами обласних рад; трьома головами обласних ради, двома головами міської ради, одним головою районної ради, трьома заступниками міського голови, одним заступником голови обласної ради, трьома старостами сільських рад, одним сільським головою та десятьма - іншими службовцями;
  • представниками обласних та районних державних адміністрацій - 23, з них одним головою ОДА та двома заступниками голів ОДА, трьома головами РДА та двома заступниками голови РДА, двома начальниками міських військових адміністрацій, одним заступником голови міської , одним начальником сільської військової адміністрації, та одинадцятьма - іншими службовцями;
  • працівниками Національної поліції - 24, з яких один керівник Управління патрульної поліції, дев’ять інспекторів, п’ять керівників структурних підрозділів у територіальних органах Національної поліції та один заступник начальника Департаменту центрального апарату та вісім працівників патрульної поліції; 
  • державних підприємств - 23, з яких 16 - керівниками таких підприємств;
  • органів митної та податкової служби - 11;
  • органів досудового розслідування - 10; 
  • органів судової влади - п’ять, зокрема, одного судді, 2 присяжних та ще двох інших осіб;
  • органу законодавчої влади - 5 народними депутатами;
  • центральних органів виконавчої влади - трьома заступниками міністрів;
  • військово-лікарських комісій - 7.

Крім того, знайшли своє підтвердження факти декларування недостовірних відомостей у 17 з 20 завершених перевірок декларацій посадовців Черкаської області (85 %); у 8 з 10 завершених перевірок - посадовців Кіровоградської області (80 %); у 10 з 13 завершених перевірок - посадовців Вінницької області (77 %); у 29 з 45 завершених перевірок - посадовців Київської області області (64 %); у 29 з 51 завершених перевірок - посадовців Одеської області (57 %); 74 із 218 завершених перевірок декларацій посадовців м. Києва (34 %); у 15 з 32 завершених перевірок - посадовців Львівської області (47 %); у 10 з 17 завершених - посадовців Полтавської області (59 %).

Важливо: початок повної перевірки не означає, що декларант вчинив корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення. Якщо за результатами перевірки встановлено порушення, НАЗК вживає заходів для притягнення особи до відповідальності згідно із законодавством. При наявності підстав матеріали передаються до органів досудового розслідування та Спеціалізованої антикорупційної прокуратури для розгляду питання про цивільну конфіскацію необґрунтованих активів.

Перелік осіб, стосовно яких розпочато повні перевірки, а також результати перевірок можна знайти тут.

Що відбувається з декларацією після її подання - читайте тут.

Останні новини

07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua