НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Порушень на понад 252 млн грн, зокрема непідтвердженої готівки на 34 млн грн, виявлено за результатами повних перевірок декларацій у листопаді

11.12.2024

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) за листопад 2024 року завершило 74 повні перевірки декларацій. 

Декларації відібрані за новим ризик-орієнтованим підходом. За результатами перевірки виявлено недостовірні відомості у 38 деклараціях (в 51,3 % із завершених) на 215,7 млн грн, зокрема непідтвердженої готівки на 34 млн грн, ознаки необґрунтованості активів на понад 5 млн грн та незаконного збагачення на 31,4 млн грн.

До компетентних органів направлено 34 обґрунтовані висновки.  

ТОП-10 порушень за результатами повних перевірок у листопаді, виявлені у деклараціях:

  • народного депутата України, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 3,8 млн грн у декларації за 2023 рік. Скеровано обґрунтований висновок до Офісу Генерального прокурора;
  • колишнього Голови Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації за 2021 рік, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 7,4 млн грн та ознаки необгрунтованості активів на понад 5,2 млн грн. Національна поліція України (НПУ) розпочала кримінальне провадження;
  • міського голови Переяславської міської ради, встановлено ознаки недостовірних відомостей у декларації за 2021 рік на понад 9 млн грн, за 2022 рік на понад 8,5 млн грн та за 2023 рік на понад 8,3 млн грн. НПУ розпочала кримінальне провадження; 
  • заступника начальника Головного управління - начальника слідчого управління ГУ Національної поліції в Житомирській області, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 11,6 млн грн у декларації за 2022 рік. Державне бюро розслідувань (ДБР) розпочало кримінальне провадження;
  • депутата Покровської районної ради Донецької області, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 26,5 млн грн у декларації за 2021 рік. Обґрунтований висновок скеровано до НПУ, який долучено до матеріалів кримінального провадження;
  • завідувача Арцизької державної нотаріальної контори Одеської області, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 24,9 млн грн у декларації за 2023 рік. Обґрунтований висновок скеровано до НПУ;
  • депутата Кропивницької міської ради, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 20,2 млн грн у декларації за 2023 рік. Обґрунтований висновок також скеровано до НПУ;
  • депутата Перещепинської міської ради, встановлено ознаки недостовірних відомостей у декларації за 2021 рік на понад 6,8 млн грн. та за 2022 рік на понад 9,1 млн грн. Обґрунтовані висновки скеровано до НПУ;
  • члена військово-лікарської комісії комунального некомерційного підприємства "Свалявська міська лікарня" Свалявської міської ради Закарпатської області, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 10,6 млн грн у декларації за 2023 рік. Обґрунтований висновок скеровано до НПУ;
  • колишнього директора ДСП “Північна Пуща”, встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 10,4 млн грн у декларації за 2022 рік. НПУ розпочала кримінальне провадження.

Загалом за 11 місяців 2024 року НАЗК розпочало 926 повних перевірок, з яких 616 завершено, ще 310 перевірок триває. 

З 616 завершених перевірок виявлено недостовірні відомості, ознаки незаконного збагачення чи необґрунтованості активів, а також порушення конфлікту інтересів у 320 деклараціях або у 52 % від завершених, тобто у кожній другій перевіреній декларації. 

Для порівняння: за 11 місяців 2021 року таких порушень встановлено у 23 % завершених повних перевірках декларацій.

Наразі за 11 місяців встановлено ознаки недостовірних відомостей на 3,36 млрд грн, ознаки необґрунтованості активів - на понад 47 млн грн, ознак незаконного збагачення на 192,1 млн грн. 

За результатами повних перевірок направлено до компетентних органів 192 обґрунтованих висновки за ознаками ст. 366-2 КК України “Декларування недостовірної інформації”, 8 обґрунтованих висновків за ознаками ст. 368-5 КК України “Незаконне збагачення”. 

До Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомостей за результатами розгляду 162 матеріалів, а також скеровано до суду 5 обвинувальних актів у кримінальних провадженнях за ст. 366-2 КК України “Декларування недостовірної інформації”.

Це свідчить про те, що застосування ризик-орієнтованого підходу до відбору декларацій на повну перевірку позитивно вплинуло на ефективність проведених перевірок. 

Серед усіх завершених повних перевірок декларацій найбільше порушень встановлено поданих представниками:

  • органів місцевого самоврядування - 109. З них 69 - депутатами місцевих рад, 15 - депутатами обласних рад; трьома головами обласних ради, двома головами міської ради, одним головою районної ради, трьома заступниками міського голови, одним заступником голови обласної ради, трьома старостами сільських рад, одним сільським головою та десятьма - іншими службовцями;
  • представниками обласних та районних державних адміністрацій - 23, з них одним головою ОДА та двома заступниками голів ОДА, трьома головами РДА та двома заступниками голови РДА, двома начальниками міських військових адміністрацій, одним заступником голови міської , одним начальником сільської військової адміністрації, та одинадцятьма - іншими службовцями;
  • працівниками Національної поліції - 24, з яких один керівник Управління патрульної поліції, дев’ять інспекторів, п’ять керівників структурних підрозділів у територіальних органах Національної поліції та один заступник начальника Департаменту центрального апарату та вісім працівників патрульної поліції; 
  • державних підприємств - 23, з яких 16 - керівниками таких підприємств;
  • органів митної та податкової служби - 11;
  • органів досудового розслідування - 10; 
  • органів судової влади - п’ять, зокрема, одного судді, 2 присяжних та ще двох інших осіб;
  • органу законодавчої влади - 5 народними депутатами;
  • центральних органів виконавчої влади - трьома заступниками міністрів;
  • військово-лікарських комісій - 7.

Крім того, знайшли своє підтвердження факти декларування недостовірних відомостей у 17 з 20 завершених перевірок декларацій посадовців Черкаської області (85 %); у 8 з 10 завершених перевірок - посадовців Кіровоградської області (80 %); у 10 з 13 завершених перевірок - посадовців Вінницької області (77 %); у 29 з 45 завершених перевірок - посадовців Київської області області (64 %); у 29 з 51 завершених перевірок - посадовців Одеської області (57 %); 74 із 218 завершених перевірок декларацій посадовців м. Києва (34 %); у 15 з 32 завершених перевірок - посадовців Львівської області (47 %); у 10 з 17 завершених - посадовців Полтавської області (59 %).

Важливо: початок повної перевірки не означає, що декларант вчинив корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення. Якщо за результатами перевірки встановлено порушення, НАЗК вживає заходів для притягнення особи до відповідальності згідно із законодавством. При наявності підстав матеріали передаються до органів досудового розслідування та Спеціалізованої антикорупційної прокуратури для розгляду питання про цивільну конфіскацію необґрунтованих активів.

Перелік осіб, стосовно яких розпочато повні перевірки, а також результати перевірок можна знайти тут.

Що відбувається з декларацією після її подання - читайте тут.

Останні новини

11.03.2025
17:04
НАЗК запрошує до електронних консультацій з громадськістю законопроєкту про вдосконалення проведення спеціальної перевірки
12:04
20 днів до завершення кампанії декларування публічних службовців за 2024 рік
10.03.2025
11:09
Конфлікт інтересів: обґрунтовані висновки, протоколи та рішення суду
10:00
Авто за 2 млн грн можуть конфіскувати в дохід держави з депутатки Чернігівської облради за матеріалами НАЗК
07.03.2025
10:32
Антикорстратегія 2026–2030 та антикорупційний мейнстрімінг у переговорах з ЄС — пріоритети співпраці НАЗК і EUACI
10:00
Цивільна конфіскація: понад 8,5 млн грн можуть стягнути з подружжя митників та їхнього сина - посадовця райради
06.03.2025
13:00
Цивільна конфіскація: ВАКС визнав необґрунтованими 1,8 млн грн посадовця Нацполіції
11:54
Сфера охорони здоров'я та соціальний захист: виконання заходів Державної антикорупційної програми
05.03.2025
11:14
Обмеження спільної роботи близьких осіб: що потрібно знати
04.03.2025
12:17
Недостовірні відомості в декларації: наслідки
03.03.2025
17:00
Виконання заходів ДАП у IV кварталі 2024 року: закон про публічні консультації, показники для оцінки доброчесності суддів і політика державної власності
28.02.2025
15:59
Мінімальний рівень корупції в Україні — у ЦНАПах: результати опитування
11:34
Цивільна конфіскація: ВАКС визнав необґрунтованими активи на 5 млн грн посадовця міграційної служби
27.02.2025
09:56
Суміщення та сумісництво: що потрібно знати публічним службовцям
26.02.2025
10:10
Декларування кредитів, позик та поруки: ключові аспекти
25.02.2025
10:12
НАЗК розпочало аналіз корупційних ризиків під час закупівель систем БпЛА та засобів РЕБ для Збройних Сил України
24.02.2025
18:37
НАЗК розбудовує співпрацю з освітніми закладами регіонів України: Тернопільщина
16:35
ВАКС конфіскував квартиру та автомобіль родини начальника одного з відділів столичної поліції за матеріалами НАЗК
21.02.2025
17:13
Найбільше корупційних ризиків на Тернопільщині зосереджені в містобудуванні та землевідведенні: робоча поїздка НАЗК до Тернополя
12:10
Як декларувати спадщину
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua