Контактний центр Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) постійно надає консультації з питань декларування та врегулювання конфлікту інтересів, а також збирає відгуки від користувачів, що дозволяє вдосконалювати роботу агентства. Крім того, за електронною адресою support@nazk.gov.ua працює технічна підтримка.
“Великим викликом для Агентства стало відновлення з 12 жовтня 2023 року декларування за 2021–2022 роки, а з 1 січня 2024 року — за 2023 звітний період, після перерви, спричиненої повномасштабним вторгненням росії. Тоді кількість запитів до контакт-центру НАЗК на консультацію від користувачів зросла у 4,5 рази. Одночасно виникла необхідність оперативно оновлювати загальні роз’яснення та методичні рекомендації у Базі знань з урахуванням змін у законодавстві, а також доповнювати їх, враховуючи ці запити. Фахівці НАЗК опрацювали понад 4 тисячі коментарів у Базі знань і понад 9 тисяч анкет, заповнених декларантами після подання декларації”, — зазначив Голова НАЗК Віктор Павлущик.
Загалом протягом 2024 року контакт-центр прийняв близько 50,5 тис. дзвінків від користувачіві опрацював майже 23 тис. електронних листів, надісланих до служби технічної підтримки. Відділ роз’яснень з питань декларування отримав понад 1,6 тис. письмових листів, а відділ роз’яснень з питань конфлікту інтересів - близько 1,3 тис..
Також у 2024 році Національне агентство:
- постійно оновлювало Роз’яснення щодо фінансової доброчесності;
- внесло доповнення до Методичних рекомендацій стосовно запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання обмежень щодо запобігання корупції;
- оновило роз’яснення для кампанії декларування-2024.
- змінило підходи до надання консультацій, переорієнтувавши свою допомогу на антикорупційних уповноважених у державних органах, оскільки опитування, проведене в червні-серпні 2024 року, продемонструвало, що понад 65% осіб, що мали запитання, на які може відповісти уповноважена особа, не зверталися до неї за консультацією.
"Ми орієнтуємося на бізнес-стандарти та постійно вдосконалюємо підхід до надання роз’яснень і рекомендацій. Також активно модернізуємо продукти, інструменти та сервіси НАЗК. Наша мета — максимально спростити процес декларування, зробити алгоритми виявлення і врегулювання конфлікту інтересів зручними та зрозумілими. Збільшення задоволеності користувачів за результатами зворотного зв’язку підтверджує, що Агентство успішно адаптується до їхніх потреб, сприяючи підвищенню ефективності та довіри до наших сервісів. У 2025 році ми продовжимо вдосконалюватися, щоб зберегти клієнтоцентричний підхід", — зазначила очільниця Управління формування правових позицій з питань декларування та конфлікту інтересів Ілона Катушинська.