НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Уряд схвалив два законопроекти з питань антикорупційної політики, розроблені Мін'юстом, без дотримання Регламенту та погодження з НАЗК

08.08.2023
Уряд схвалив два законопроекти з питань антикорупційної політики, розроблені Мін'юстом, без дотримання Регламенту та погодження з НАЗК

7 серпня 2023 року Кабінет Міністрів України схвалив два проекти законів «Про внесення змін до статті 59 Закону України «Про запобігання корупції» щодо удосконалення порядку притягнення до відповідальності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» та  «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та інших законодавчих актів щодо удосконалення порядку притягнення до відповідальності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування».  Розробником цих законопроектів є Міністерство юстиції України, незважаючи на те, що це не є його компетенцією. Адже відповідно до законодавства єдиним органом центральної виконавчої влади, на який покладено функцію забезпечення формування державної антикорупційної політики як невід’ємної складової загальнодержавної політики, є Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК). Цього ж дня законопроекти були  внесені на розгляд Верховної Ради України та зареєстровані за номерами №9586 та №9587 відповідно.

У чому полягає ризик?

1. Фактично Міністерство юстиції привласнило функції Національного агентства щодо розроблення проектів нормативно-правових актів з питань формування та реалізації державної антикорупційної політики.

Саме НАЗК, зважаючи на покладені завдання та функції, акумулює та узагальнює весь масив інформації щодо стану запобігання та протидії корупції в Україні, забезпечує систематизацію та комплексний аналіз статистичних даних, у тому числі тих, які пов’язані з притягненням осіб до адміністративної відповідальності, забезпечує формування практики застосування антикорупційного законодавства, аналізує таку практику та за результатами пропонує необхідні зміни до антикорупційного законодавства. 

Крім того, викликає подив непослідовність Уряду в питаннях формування та реалізації державної антикорупційної політики, який, з одного боку, затверджуючи Державну антикорупційну програму на 2023 - 2025 роки,   своєю постановою  від  04.03.2023 № 220 визначає один вектор руху, який передбачає відповідні заходи для удосконалення та оптимізації питань притягнення осіб до адміністративної відповідальності за пов’язані з   корупцією правопорушення, покладаючи такі заходи на Національне агентство. Водночас Уряд схвалює законопроекти, які не синхронізуються з заходами програми.

2. Попри те, що вказані законопроекти стосуються виключно державної антикорупційної політики, вони ухвалені Урядом без отримання погодження Національного агентства та його позиції щодо необхідності проведення антикорупційної експертизи таких проектів, що є порушенням вимог Регламенту Кабінету Міністрів України. Крім того, Голова НАЗК не був повідомлений про розгляд вказаних проектів на засіданні Уряду, хоча відповідно до закону може брати участь у засіданнях Уряду з правом дорадчого голосу.

Адже саме НАЗК як єдиний орган у системі органів центральної виконавчої влади, відповідно до міжнародних документів (статті 5, 6 Конвенції ООН проти корупції) та національного законодавства (ст. 19 Конституції України, статті 4, 11 Закону України «Про запобігання корупції»), забезпечує формування та реалізацію державної антикорупційної політики.

3. Такий   підхід   до   формування   державних   політик   та   привласнення   функцій   одного центрального органу іншим не сприяє та, більше того, ставить під загрозу злагодженість і скоординованість роботи органів державної влади у досягненні загальної мети – повноправного членства у Європейському Союзі, ОЕСР та НАТО.

Національне   агентство   направило  відповідне   звернення   до   Уряду   щодо недопущення таких ситуацій у майбутньому та необхідності забезпечення ефективного та послідовного формування державної антикорупційної політики. 

З текстом листа можна ознайомитися за посиланням

Уряд схвалив два законопроекти з питань антикорупційної політики, розроблені Мін'юстом, без дотримання Регламенту та погодження з НАЗК

Останні новини

09.12.2025
18:00
Моніторинг способу життя: 1,64 млн грн стягнуто у дохід держави з прокурорки Офісу Генпрокурора за рішенням апеляційної палати ВАКС
16:30
Цивільна конфіскація: Верховний суд підтвердив законність рішень ВАКС щодо стягнення в дохід держави майна посадовця столичної Міграційної служби
14:19
Сильні інституції, цифрові інструменти, фокус на сферах найвищого ризику – Голова НАЗК про нову Антикорупційну стратегію
08.12.2025
13:35
В НАЗК відкрито чотири нові вакансії
05.12.2025
17:54
Перенесено обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо законності і прозорості політичних фінансів
17:45
НАЗК запрошує долучитися до обговорення проєкту нової Комунікаційної стратегії у сфері запобігання та протидії корупції на 2026–2030 роки
17:01
Корупція на дронах. Що виявило НАЗК, коли детально розібралось в тому, як і хто закуповує БпЛА для армії, - інтерв’ю NV
14:57
Повні перевірки декларацій посадовців МСЕК: недостовірні відомості на понад 148,9 млн грн та ознаки незаконного збагачення на 16,4 млн грн
04.12.2025
19:35
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам прокуратури, правопорядку і протидії злочинності
18:15
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам освіти та науки
18:02
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам публічних закупівель
17:26
Ділянка на 1,6 тис. кв.м, будинок в 330 кв.м і коштовна автівка 2024 року випуску: НАЗК виявило незаконні активи на 23 млн грн у закарпатського митника
12:00
Моніторинг способу життя: НАЗК виявило понад 3,3 млн грн необґрунтованих активів у судді Київщини
03.12.2025
17:26
Законні інструменти впливу: методи лобіювання
16:49
Доступ до реєстру POLITDATA 4 грудня може бути обмежено
14:55
НАЗК презентувало досягнення у розбудові доброчесності в секторі оборони під час Міжнародного тижня з протидії шахрайству
02.12.2025
15:29
У медіа та соцмережах зросла частка повідомлень про участь громадськості у подоланні корупції — дані медіамоніторингу за III квартал 2025 року
12:45
Кампанія декларування-2025 стартує вже за місяць: НАЗК нагадує про аспекти, які варто перевірити заздалегідь
01.12.2025
14:37
Всеукраїнський урок доброчесності: НАЗК запрошує заклади освіти долучитися до наймасштабнішого уроку в Україні
14:00
Моніторинг способу життя: 8,6 млн грн необґрунтованих активів можуть стягнути з нардепа в дохід держави
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua