НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Уряд схвалив два законопроекти з питань антикорупційної політики, розроблені Мін'юстом, без дотримання Регламенту та погодження з НАЗК

08.08.2023
Уряд схвалив два законопроекти з питань антикорупційної політики, розроблені Мін'юстом, без дотримання Регламенту та погодження з НАЗК

7 серпня 2023 року Кабінет Міністрів України схвалив два проекти законів «Про внесення змін до статті 59 Закону України «Про запобігання корупції» щодо удосконалення порядку притягнення до відповідальності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» та  «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та інших законодавчих актів щодо удосконалення порядку притягнення до відповідальності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування».  Розробником цих законопроектів є Міністерство юстиції України, незважаючи на те, що це не є його компетенцією. Адже відповідно до законодавства єдиним органом центральної виконавчої влади, на який покладено функцію забезпечення формування державної антикорупційної політики як невід’ємної складової загальнодержавної політики, є Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК). Цього ж дня законопроекти були  внесені на розгляд Верховної Ради України та зареєстровані за номерами №9586 та №9587 відповідно.

У чому полягає ризик?

1. Фактично Міністерство юстиції привласнило функції Національного агентства щодо розроблення проектів нормативно-правових актів з питань формування та реалізації державної антикорупційної політики.

Саме НАЗК, зважаючи на покладені завдання та функції, акумулює та узагальнює весь масив інформації щодо стану запобігання та протидії корупції в Україні, забезпечує систематизацію та комплексний аналіз статистичних даних, у тому числі тих, які пов’язані з притягненням осіб до адміністративної відповідальності, забезпечує формування практики застосування антикорупційного законодавства, аналізує таку практику та за результатами пропонує необхідні зміни до антикорупційного законодавства. 

Крім того, викликає подив непослідовність Уряду в питаннях формування та реалізації державної антикорупційної політики, який, з одного боку, затверджуючи Державну антикорупційну програму на 2023 - 2025 роки,   своєю постановою  від  04.03.2023 № 220 визначає один вектор руху, який передбачає відповідні заходи для удосконалення та оптимізації питань притягнення осіб до адміністративної відповідальності за пов’язані з   корупцією правопорушення, покладаючи такі заходи на Національне агентство. Водночас Уряд схвалює законопроекти, які не синхронізуються з заходами програми.

2. Попри те, що вказані законопроекти стосуються виключно державної антикорупційної політики, вони ухвалені Урядом без отримання погодження Національного агентства та його позиції щодо необхідності проведення антикорупційної експертизи таких проектів, що є порушенням вимог Регламенту Кабінету Міністрів України. Крім того, Голова НАЗК не був повідомлений про розгляд вказаних проектів на засіданні Уряду, хоча відповідно до закону може брати участь у засіданнях Уряду з правом дорадчого голосу.

Адже саме НАЗК як єдиний орган у системі органів центральної виконавчої влади, відповідно до міжнародних документів (статті 5, 6 Конвенції ООН проти корупції) та національного законодавства (ст. 19 Конституції України, статті 4, 11 Закону України «Про запобігання корупції»), забезпечує формування та реалізацію державної антикорупційної політики.

3. Такий   підхід   до   формування   державних   політик   та   привласнення   функцій   одного центрального органу іншим не сприяє та, більше того, ставить під загрозу злагодженість і скоординованість роботи органів державної влади у досягненні загальної мети – повноправного членства у Європейському Союзі, ОЕСР та НАТО.

Національне   агентство   направило  відповідне   звернення   до   Уряду   щодо недопущення таких ситуацій у майбутньому та необхідності забезпечення ефективного та послідовного формування державної антикорупційної політики. 

З текстом листа можна ознайомитися за посиланням

Уряд схвалив два законопроекти з питань антикорупційної політики, розроблені Мін'юстом, без дотримання Регламенту та погодження з НАЗК

Останні новини

28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
14:00
Україна та Молдова поглиблюють співпрацю у сфері запобігання корупції: НАЗК та ANI підписали меморандум про співпрацю
23.10.2025
16:46
Повні перевірки декларації: до суду скеровано обвинувальний акт стосовно депутата Житомирської міської ради
15:43
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо протидії корупційним правопорушенням і ефективності антикорупційних інституцій
22.10.2025
18:29
Повні перевірки декларацій: Первомайському міському голові повідомили про підозру за недостовірне декларування
16:30
Реформа МСЕК: НАЗК закликає до подальшого удосконалення процедури встановлення інвалідності
13:00
НАЗК проводить набір на три вакансії: підрозділи документообігу, HR і антикорполітики
21.10.2025
16:45
Технічні роботи в Реєстрі декларацій, Реєстрі прозорості і Порталі повідомлень викривачів: 21-22 жовтня буде обмежений доступ
10:16
«Викривачі корупції в Україні: успіхи та виклики»: запрошуємо до участі у п’ятій щорічній конференції
20.10.2025
17:32
НАЗК запрошує долучитися до Форуму доброчесності громад 2025
14:27
Антикорупційний комплаєнс – базова вимога для бізнесу, який бере участь у публічних закупівлях чи залучає іноземні інвестиції: Голова НАЗК на CSPF-2025
10:39
Чим відрізняється конфлікт інтересів під час лобіювання від конфлікту інтересів посадовця
17.10.2025
17:06
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам митної сфери
12:34
Україна демонструє сталий прогрес у сфері захисту викривачів - висновки у межах 5-го раунду моніторингу ОЕСР
16.10.2025
16:45
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам державного регулювання та контролю у сфері економіки
15.10.2025
17:50
Голова НАЗК на OGP: Україна демонструє, що навіть в умовах війни можливо впроваджувати інноваційні механізми підзвітності для зміцнення доброчесності
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua