НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Уряд схвалив два законопроекти з питань антикорупційної політики, розроблені Мін'юстом, без дотримання Регламенту та погодження з НАЗК

08.08.2023
Уряд схвалив два законопроекти з питань антикорупційної політики, розроблені Мін'юстом, без дотримання Регламенту та погодження з НАЗК

7 серпня 2023 року Кабінет Міністрів України схвалив два проекти законів «Про внесення змін до статті 59 Закону України «Про запобігання корупції» щодо удосконалення порядку притягнення до відповідальності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» та  «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та інших законодавчих актів щодо удосконалення порядку притягнення до відповідальності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування».  Розробником цих законопроектів є Міністерство юстиції України, незважаючи на те, що це не є його компетенцією. Адже відповідно до законодавства єдиним органом центральної виконавчої влади, на який покладено функцію забезпечення формування державної антикорупційної політики як невід’ємної складової загальнодержавної політики, є Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК). Цього ж дня законопроекти були  внесені на розгляд Верховної Ради України та зареєстровані за номерами №9586 та №9587 відповідно.

У чому полягає ризик?

1. Фактично Міністерство юстиції привласнило функції Національного агентства щодо розроблення проектів нормативно-правових актів з питань формування та реалізації державної антикорупційної політики.

Саме НАЗК, зважаючи на покладені завдання та функції, акумулює та узагальнює весь масив інформації щодо стану запобігання та протидії корупції в Україні, забезпечує систематизацію та комплексний аналіз статистичних даних, у тому числі тих, які пов’язані з притягненням осіб до адміністративної відповідальності, забезпечує формування практики застосування антикорупційного законодавства, аналізує таку практику та за результатами пропонує необхідні зміни до антикорупційного законодавства. 

Крім того, викликає подив непослідовність Уряду в питаннях формування та реалізації державної антикорупційної політики, який, з одного боку, затверджуючи Державну антикорупційну програму на 2023 - 2025 роки,   своєю постановою  від  04.03.2023 № 220 визначає один вектор руху, який передбачає відповідні заходи для удосконалення та оптимізації питань притягнення осіб до адміністративної відповідальності за пов’язані з   корупцією правопорушення, покладаючи такі заходи на Національне агентство. Водночас Уряд схвалює законопроекти, які не синхронізуються з заходами програми.

2. Попри те, що вказані законопроекти стосуються виключно державної антикорупційної політики, вони ухвалені Урядом без отримання погодження Національного агентства та його позиції щодо необхідності проведення антикорупційної експертизи таких проектів, що є порушенням вимог Регламенту Кабінету Міністрів України. Крім того, Голова НАЗК не був повідомлений про розгляд вказаних проектів на засіданні Уряду, хоча відповідно до закону може брати участь у засіданнях Уряду з правом дорадчого голосу.

Адже саме НАЗК як єдиний орган у системі органів центральної виконавчої влади, відповідно до міжнародних документів (статті 5, 6 Конвенції ООН проти корупції) та національного законодавства (ст. 19 Конституції України, статті 4, 11 Закону України «Про запобігання корупції»), забезпечує формування та реалізацію державної антикорупційної політики.

3. Такий   підхід   до   формування   державних   політик   та   привласнення   функцій   одного центрального органу іншим не сприяє та, більше того, ставить під загрозу злагодженість і скоординованість роботи органів державної влади у досягненні загальної мети – повноправного членства у Європейському Союзі, ОЕСР та НАТО.

Національне   агентство   направило  відповідне   звернення   до   Уряду   щодо недопущення таких ситуацій у майбутньому та необхідності забезпечення ефективного та послідовного формування державної антикорупційної політики. 

З текстом листа можна ознайомитися за посиланням

Уряд схвалив два законопроекти з питань антикорупційної політики, розроблені Мін'юстом, без дотримання Регламенту та погодження з НАЗК

Останні новини

19.02.2025
15:51
НАЗК презентувало міжнародним партнерам механізми антикорупційного контролю у відновленні України
14:14
Понад 130 політичних партій не подали звіти до НАЗК за ІV квартал 2024 року
12:13
Корупція боїться твого контролю: НАЗК реалізувало загальнонаціональну інформаційну кампанію
11:10
Обов’язок декларування військовослужбовцями і членами їх сімей: ключові аспекти
18.02.2025
12:40
Запобігання конфлікту інтересів при преміюванні міських голів: рекомендації та законодавчі вимоги
17.02.2025
13:00
Цивільна конфіскація: майже 3,3 млн грн можуть стягнути в дохід держави з посадовця Мін'юсту за матеріалами НАЗК та ДБР
14.02.2025
13:30
Як сформувати довідку “Дані для декларації”: покрокова інструкція
12:14
НАЗК розробило рекомендації для усунення корупційних ризиків у лісовому господарстві
13.02.2025
18:00
Порушень на понад 284 млн грн виявило НАЗК за результатами повних перевірок декларацій у січні
13:45
До уваги медіа: запрошуємо на презентацію дослідження “Корупційні ризики у лісовому господарстві”
11:23
Майно за кордоном: чи треба декларувати?
12.02.2025
10:39
НАЗК вдосконалило роз’яснення щодо конфлікту інтересів
11.02.2025
13:19
Начальнику відділу Державної казначейської служби на Полтавщині повідомили про підозру за матеріалами НАЗК
07.02.2025
15:52
Від України очікують переходу до системної та проактивної антикорупційної політики - Віктор Павлущик на форумі щодо підготовки до вступу в ЄС
13:30
У соціальних мережах зросла кількість публікацій про марність боротьби з корупцією та її нездоланність — дані медіамоніторингу за 4 квартал 2024 року
06.02.2025
18:00
Перевірка декларацій, аналіз корупційних ризиків у сфері безпеки та оборони, HR, ІТ та стратегічне планування: НАЗК оголосило добір на 5 вакансій
12:30
“Погляньте на проблему корупції очима солдата і зрозумієте, наскільки важливо боротися з цим явищем”, - учасник ветеранського проєкту НАЗК
11:30
НАЗК підбило підсумки 2024 року
10:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за ІV квартал 2024 року до 10 лютого
05.02.2025
17:00
За матеріалами НАЗК майже 5,8 млн грн необґрунтованих активів сільського голови Рівненщини можуть стягнути у дохід держави
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua