НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Уряд схвалив два законопроекти з питань антикорупційної політики, розроблені Мін'юстом, без дотримання Регламенту та погодження з НАЗК

08.08.2023
Уряд схвалив два законопроекти з питань антикорупційної політики, розроблені Мін'юстом, без дотримання Регламенту та погодження з НАЗК

7 серпня 2023 року Кабінет Міністрів України схвалив два проекти законів «Про внесення змін до статті 59 Закону України «Про запобігання корупції» щодо удосконалення порядку притягнення до відповідальності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» та  «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та інших законодавчих актів щодо удосконалення порядку притягнення до відповідальності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування».  Розробником цих законопроектів є Міністерство юстиції України, незважаючи на те, що це не є його компетенцією. Адже відповідно до законодавства єдиним органом центральної виконавчої влади, на який покладено функцію забезпечення формування державної антикорупційної політики як невід’ємної складової загальнодержавної політики, є Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК). Цього ж дня законопроекти були  внесені на розгляд Верховної Ради України та зареєстровані за номерами №9586 та №9587 відповідно.

У чому полягає ризик?

1. Фактично Міністерство юстиції привласнило функції Національного агентства щодо розроблення проектів нормативно-правових актів з питань формування та реалізації державної антикорупційної політики.

Саме НАЗК, зважаючи на покладені завдання та функції, акумулює та узагальнює весь масив інформації щодо стану запобігання та протидії корупції в Україні, забезпечує систематизацію та комплексний аналіз статистичних даних, у тому числі тих, які пов’язані з притягненням осіб до адміністративної відповідальності, забезпечує формування практики застосування антикорупційного законодавства, аналізує таку практику та за результатами пропонує необхідні зміни до антикорупційного законодавства. 

Крім того, викликає подив непослідовність Уряду в питаннях формування та реалізації державної антикорупційної політики, який, з одного боку, затверджуючи Державну антикорупційну програму на 2023 - 2025 роки,   своєю постановою  від  04.03.2023 № 220 визначає один вектор руху, який передбачає відповідні заходи для удосконалення та оптимізації питань притягнення осіб до адміністративної відповідальності за пов’язані з   корупцією правопорушення, покладаючи такі заходи на Національне агентство. Водночас Уряд схвалює законопроекти, які не синхронізуються з заходами програми.

2. Попри те, що вказані законопроекти стосуються виключно державної антикорупційної політики, вони ухвалені Урядом без отримання погодження Національного агентства та його позиції щодо необхідності проведення антикорупційної експертизи таких проектів, що є порушенням вимог Регламенту Кабінету Міністрів України. Крім того, Голова НАЗК не був повідомлений про розгляд вказаних проектів на засіданні Уряду, хоча відповідно до закону може брати участь у засіданнях Уряду з правом дорадчого голосу.

Адже саме НАЗК як єдиний орган у системі органів центральної виконавчої влади, відповідно до міжнародних документів (статті 5, 6 Конвенції ООН проти корупції) та національного законодавства (ст. 19 Конституції України, статті 4, 11 Закону України «Про запобігання корупції»), забезпечує формування та реалізацію державної антикорупційної політики.

3. Такий   підхід   до   формування   державних   політик   та   привласнення   функцій   одного центрального органу іншим не сприяє та, більше того, ставить під загрозу злагодженість і скоординованість роботи органів державної влади у досягненні загальної мети – повноправного членства у Європейському Союзі, ОЕСР та НАТО.

Національне   агентство   направило  відповідне   звернення   до   Уряду   щодо недопущення таких ситуацій у майбутньому та необхідності забезпечення ефективного та послідовного формування державної антикорупційної політики. 

З текстом листа можна ознайомитися за посиланням

Уряд схвалив два законопроекти з питань антикорупційної політики, розроблені Мін'юстом, без дотримання Регламенту та погодження з НАЗК

Останні новини

19.11.2025
12:36
Понад 130 політичних партій не подали звіти за ІІІ квартал 2025 року
11:30
Відновлення, публічні закупівлі, фортифікації та гуманітарна допомога: найвразливіші до корупції сфери на Сумщині
17.11.2025
17:44
Повні перевірки декларацій у жовтні: НАЗК виявило порушення на майже 430 млн грн
17:37
ОЕСР оцінила прогрес України у забезпеченні незалежності судової влади: деталі звіту
14.11.2025
16:48
Аудит НАЗК: позиція щодо майбутнього аудиту та виконання рекомендацій попереднього
13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua