НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Уряд схвалив три антикорупційні законопроєкти: спецперевірки НАЗК, цивільна конфіскація в ВАКС, зміни до Кодексу про адмінправопорушення і КПК

15.09.2025

10 вересня 2025 року на засіданні Уряду схвалено ініційований Національним агентством з питань запобігання корупції (НАЗК) законопроєкт «Про внесення змін до деяких законів України щодо оптимізації порядку проведення спеціальної перевірки під час дії воєнного стану в Україні» (14035 від 11.09.2025). Його метою є оптимізація процедури й умов проведення спеціальної перевірки.

Проєкт Закону передбачає, що спеціальна перевірка не проводиться у разі, якщо особа звільняється та призначається не пізніше наступного робочого дня на посаду в межах одного державного органу, органу місцевого самоврядування або на політичну посаду, і щодо такої особи вже проводилася спеціальна перевірка, організована таким органом у період дії воєнного стану. Це стосується зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, а також посад з підвищеним корупційним ризиком. 

Крім того, схвалено проєкт Закону «Про внесення змін до Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду справ Вищим антикорупційним судом» (№ 14033 від 11.09.2025) спрямований на забезпечення належної динаміки судового розгляду справ у порядку адміністративного і цивільного провадження, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду.

У проєкті передбачено: 

  • виключити із Цивільного процесуального кодексу України та Кодексу адміністративного судочинства України положення щодо обов’язкового здійснення цивільних та адміністративних проваджень, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, у першій інстанції колегіально судом у складі трьох суддів;
  • закріпити, що справи про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, залежно від складності, розглядаються суддею   Вищого   антикорупційного  суду одноособово або колегіально у складі трьох суддів цього суду. Водночас справи, провадження в яких було відкрито до набрання чинності цим Законом, мають розглядатися за правилами, що діяли до набрання ним чинності. 

Законопроєкт розроблений на виконання Антикорупційної стратегії на 2021–2025 роки та Державної антикорупційної програми до 2025 року. Його схвалення є важливим кроком у виконанні заходу, що передбачений Дорожньою картою з питань верховенства права.

Крім того, одна із семи рекомендацій Європейської Комісії щодо членства України в Європейському Союзі стосується посилення боротьби з корупцією, зокрема шляхом активних та ефективних розслідувань, а також  забезпечення належної динаміки судових справ та винесення вироків. 

Також Уряд схвалив законопроєкт про «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального процесуального кодексу України щодо надсилання копій судових рішень у справах про корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення» (14034 від 11.09.2025), метою якого є забезпечення невідворотності юридичної відповідальності особи за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення.

Законопроєктом передбачається: 

  • встановити обов’язок судів надсилати копії судових рішень у справі про корупційне кримінальне правопорушення або кримінальне правопорушення, пов’язане   з   корупцією, а також у справі про адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, електронною поштою, технічними засобами електронних комунікацій керівнику органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, в якому (якій) працює (проходить службу) особа, стосовно якої таке судове рішення було ухвалено, для вирішення питання про притягнення особи до дисциплінарної відповідальності. У разі коли керівник не   уповноважений   порушувати   (розпочинати,   відкривати)   дисциплінарне провадження щодо такої особи, копія судового рішення надсилається органу чи посадовій особі, до компетенції якого (якої) віднесені відповідні повноваження;
  • встановити  обов’язок  зазначати у протоколі про адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, також адресу електронної пошти органу державної   влади,   органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, у якому (якій) працює (проходить службу) особа, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Реалізація законопроєкту забезпечить своєчасне інформування керівництва або суб'єкта, уповноваженого ініціювати відкриття дисциплінарного провадження, про факт розгляду справи про вчинення особою корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення та результати розгляду такої справи для подальших дій щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності.

Законопроєкт розроблений на виконання Антикорупційної стратегії на 2021–2025 роки та Державної антикорупційної програми до 2025 року

 

Останні новини

15.09.2025
14:10
Уряд схвалив три антикорупційні законопроєкти: спецперевірки НАЗК, цивільна конфіскація в ВАКС, зміни до Кодексу про адмінправопорушення і КПК
12.09.2025
16:38
Недекларування майна на понад 3,1 млн грн: за результатом повної перевірки до суду скеровано справу стосовно інспектора з енергетичного нагляду
14:59
Антикорупційна експертиза: НАЗК долучилося до запровадження єдиного стандарту і дистанційної процедури ВЛК
14:44
Повні перевірки декларацій за серпень 2025 року: НАЗК виявило порушення на понад 337 млн грн
14:30
Цивільна конфіскація 3,2 млн грн Головного санітарного лікаря України: результати повної перевірки декларації
11.09.2025
15:25
Повні перевірки: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 3,1 млн грн у декларації ексначальника регіонального сервісного центру МВС
14:30
Цивільна конфіскація: з ексголови райдержадміністрації столиці можуть стягнути у дохід держави 7 млн грн
11:15
Нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, спецперевірки, контроль своєчасності подання декларацій, роз’яснення та публічні закупівлі
10:00
Моніторинг способу життя: з посадовця Держекоінспекції Донеччини можуть стягнути понад 8 млн грн на користь держави
09.09.2025
13:29
Зневіра, інформатаки й увага до влади: як висвітлювали тему корупції українські медіа і соцмережі у другому кварталі 2025 року
09:50
Заява НАЗК щодо окремих результатів моніторингу способу життя та можливого впливу на діяльність Агентства
08.09.2025
16:00
Моніторинг способу життя: з посадовця сервісного центру МВС можуть стягнути у дохід держави 8,6 млн грн
15:41
Конфлікт інтересів: протокол стосовно судді, обґрунтовані висновки стосовно посадовців КМДА та притягнуті до дисциплінарної відповідальності у серпні
14:35
НАЗК розпочало розробку нової Стратегії комунікацій у сфері запобігання та протидії корупції із залученням ключових стейкхолдерів
10:06
Роз'яснення НАЗК: чому заборонені політичні партії зобов'язані звітувати до НАЗК
05.09.2025
10:18
Два роки роботи Порталу повідомлень викривачів: результати, виклики, перспективи
04.09.2025
17:12
Повні перевірки декларацій: скеровано до суду справу стосовно посадовця Державної регуляторної служби за недостовірне декларування
15:45
Моніторинг способу життя: суд арештував майно посадовиці РДА у Києві - квартиру бізнес-класу та мільйони на рахунках
02.09.2025
14:38
Органи влади виконали майже 46% заходів Державної антикорупційної програми
01.09.2025
17:59
“Від сьогодні лобісти або працюють відкрито й чесно, або не мають права впливати на рішення влади”: Віктор Павлущик про запуск інституту лобіювання
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua