НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Уряд схвалив три антикорупційні законопроєкти: спецперевірки НАЗК, цивільна конфіскація в ВАКС, зміни до Кодексу про адмінправопорушення і КПК

15.09.2025

10 вересня 2025 року на засіданні Уряду схвалено ініційований Національним агентством з питань запобігання корупції (НАЗК) законопроєкт «Про внесення змін до деяких законів України щодо оптимізації порядку проведення спеціальної перевірки під час дії воєнного стану в Україні» (14035 від 11.09.2025). Його метою є оптимізація процедури й умов проведення спеціальної перевірки.

Проєкт Закону передбачає, що спеціальна перевірка не проводиться у разі, якщо особа звільняється та призначається не пізніше наступного робочого дня на посаду в межах одного державного органу, органу місцевого самоврядування або на політичну посаду, і щодо такої особи вже проводилася спеціальна перевірка, організована таким органом у період дії воєнного стану. Це стосується зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, а також посад з підвищеним корупційним ризиком. 

Крім того, схвалено проєкт Закону «Про внесення змін до Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду справ Вищим антикорупційним судом» (№ 14033 від 11.09.2025) спрямований на забезпечення належної динаміки судового розгляду справ у порядку адміністративного і цивільного провадження, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду.

У проєкті передбачено: 

  • виключити із Цивільного процесуального кодексу України та Кодексу адміністративного судочинства України положення щодо обов’язкового здійснення цивільних та адміністративних проваджень, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, у першій інстанції колегіально судом у складі трьох суддів;
  • закріпити, що справи про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, залежно від складності, розглядаються суддею   Вищого   антикорупційного  суду одноособово або колегіально у складі трьох суддів цього суду. Водночас справи, провадження в яких було відкрито до набрання чинності цим Законом, мають розглядатися за правилами, що діяли до набрання ним чинності. 

Законопроєкт розроблений на виконання Антикорупційної стратегії на 2021–2025 роки та Державної антикорупційної програми до 2025 року. Його схвалення є важливим кроком у виконанні заходу, що передбачений Дорожньою картою з питань верховенства права.

Крім того, одна із семи рекомендацій Європейської Комісії щодо членства України в Європейському Союзі стосується посилення боротьби з корупцією, зокрема шляхом активних та ефективних розслідувань, а також  забезпечення належної динаміки судових справ та винесення вироків. 

Також Уряд схвалив законопроєкт про «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального процесуального кодексу України щодо надсилання копій судових рішень у справах про корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення» (14034 від 11.09.2025), метою якого є забезпечення невідворотності юридичної відповідальності особи за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення.

Законопроєктом передбачається: 

  • встановити обов’язок судів надсилати копії судових рішень у справі про корупційне кримінальне правопорушення або кримінальне правопорушення, пов’язане   з   корупцією, а також у справі про адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, електронною поштою, технічними засобами електронних комунікацій керівнику органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, в якому (якій) працює (проходить службу) особа, стосовно якої таке судове рішення було ухвалено, для вирішення питання про притягнення особи до дисциплінарної відповідальності. У разі коли керівник не   уповноважений   порушувати   (розпочинати,   відкривати)   дисциплінарне провадження щодо такої особи, копія судового рішення надсилається органу чи посадовій особі, до компетенції якого (якої) віднесені відповідні повноваження;
  • встановити  обов’язок  зазначати у протоколі про адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, також адресу електронної пошти органу державної   влади,   органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, у якому (якій) працює (проходить службу) особа, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Реалізація законопроєкту забезпечить своєчасне інформування керівництва або суб'єкта, уповноваженого ініціювати відкриття дисциплінарного провадження, про факт розгляду справи про вчинення особою корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення та результати розгляду такої справи для подальших дій щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності.

Законопроєкт розроблений на виконання Антикорупційної стратегії на 2021–2025 роки та Державної антикорупційної програми до 2025 року

 

Останні новини

26.12.2025
16:03
Комунікації як інструмент змін: НАЗК підсумувало результати виконання Стратегії та спланувало роботу до 2030 року
11:40
Доступ до Єдиного порталу повідомлень викривачів може бути обмежено 26 грудня з 14:00 до 17:00
25.12.2025
16:45
Різдвяний кошик для декларанта: інструменти НАЗК, що допоможуть заповнити декларацію легко
11:20
Антикорупційні норми в дії: НАЗК провело тренінг для військовослужбовців Центру спеціального призначення «Омега»
24.12.2025
14:03
НАЗК інформує про ключові висновки за результатами аналізу практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
13:12
Віктор Павлущик: Співпраця НАЗК, МОУ та НУОУ сприяє впровадженню ефективних антикорупційних інструментів у сфері оборони
22.12.2025
11:00
Незаконне збагачення на 17 млн грн: справу експосадовця Командування сил логістики ЗСУ передали до суду
19.12.2025
17:48
Зміна статусу суб’єкта лобіювання: порядок і підстави
14:34
Верховна Рада України ухвалила Закон України «Про академічну доброчесність»
12:00
Моніторинг способу життя: ДБР повідомило про підозру в незаконному збагаченні на 13 млн грн посадовцю ДСНС Запорізької області
18.12.2025
17:23
В НАЗК відбулася низка заходів, присвячених впровадженню міжнародних стандартів у сфері безпеки та оборони
14:46
Інтеграція антикорупційних механізмів у стратегію післявоєнного відновлення є ключовою умовою стійкості України — Голова НАЗК
12:59
НАЗК приєдналось до зобов’язань із забезпечення прозорості та участі громадськості у виконанні положень Конвенції ООН проти корупції
17.12.2025
15:48
Йоакім Френдін: НАТО готове до подальшої співпраці з Україною та залучення необхідних ресурсів для розбудови доброчесності в секторі оборони
15:00
Незадекларовані елітні авто: посадовиця ГУ ДПС у Черкаській області отримала підозру за матеріалами НАЗК
12:42
Антикорупційна експертиза: НАЗК здійснило моніторинг майже 400 актів та надало 10 рекомендацій для усунення корупції
16.12.2025
17:58
Повні перевірки декларацій у листопаді: НАЗК виявило порушення на понад 184 млн грн
16:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам адвокатури та правничої допомоги
14:29
Голова НАЗК виступив на Антикорупційній конференції ООН та закликав держави інвестувати в системи, які вимірюють доброчесність
15.12.2025
19:00
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам будівництва
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua