19 серпня у Національному агентстві з питань запобігання корупції (НАЗК) відбувся презентаційний захід «Доброчесність — стала норма в освіті», який об'єднав близько 50 освітян з різних регіонів України.
Під час заходу експерти Офісу Доброчесності НАЗК презентували навчально-методичний посібник «PROдоброчесність» (друге видання), а також навчальну програму «Антикорупційний курс для 9 класу». Це універсальні інструменти для впровадження теми доброчесності на різних уроках, які розробляли вчителі, науковці та практики.
Посібник та навчальна програма розроблені за підтримки Антикорупційної ініціативи Європейського Союзу (EUACI) — провідної антикорупційної програми, що фінансується Європейським Союзом, співфінансується і впроваджується Міністерством закордонних справ Данії.
Матеріали посібника «PROдоброчесність» (https://cutt.ly/JrH2QM5H) допоможуть освітянам інтегрувати тему доброчесності у викладання всіх навчальних предметів для 5-11 класів — незалежно від освітньої галузі. Посібник охоплює дев'ять освітніх галузей та містить 110 вправ для інтеграції на уроках. Для всіх дисциплін підготовлені приклади, які показують, як доброчесність працює в різних сферах життя.
Навчально-методичний посібник «Антикорупційний курс для 9 класу» (https://cutt.ly/8rH2WIC8) можна використовувати на уроках правознавства.
«Освіта – це простір для донесення правильних практик і цінностей до дітей, учнів студентів. Якщо з дитинства виховувати нетерпимість до корупції, ми виховуємо громадян, які вже завтра будуть здатні змінювати суспільство та державу на краще», – зазначив Голова НАЗК Віктор Павлущик.
Керівник Антикорупційної ініціативи ЄС (EUACI) Аллан Паг Крістенсен зауважив, вчителі та діти в Україні зараз стикаються з великою кількістю викликів. Адже до освітніх обов'язків вчителів додалися інші, зокрема необхідність вирішення безпекових питань.
«Якщо ми хочемо комплексно займатись боротьбою з корупцією, ми не можемо уникнути питання про освіту. Адже цінності доброчесності формуються ще зі школи. Тому Антикорупційна ініціатива ЄС підтримує школи, Хаби доброчесності, а зараз також – розробку та впровадження Стратегії розвитку доброчесності в освіті», – зазначив Аллан Паг Крістенсен.
Керівник Управління просвітницької роботи та навчальних програм НАЗК Ірина Тимченко підкреслила, що ці матеріали дадуть відповіді на запитання освітян: що викладати, як викладати та як зробити навчання темі доброчесності цікавим для школярів.
Під час заходу відбулася панельна дискусія «Чи може освіта зробити суспільство доброчесним?». На майстер-класах освітяни разом з школярами протестували представлені матеріали на практиці — у форматі живого спілкування та спільного опрацювання завдань.
Два нових Хаби доброчесності, які приєдналися до спільноти (ліцей № 4 Звягельської міської ради та Комунальний заклад «Вінницький ліцей №20») отримали спеціальні відзнаки та символічний документ – Декларацію розбудови доброчесності в закладах загальної середньої освіти.
Відеозапис презентаційного заходу за посиланням: https://cutt.ly/drH080Wn