НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Відновлення е-декларування: як вилучити декларацію з відкритого доступу?

17.10.2023
Відновлення е-декларування: як вилучити декларацію з відкритого доступу?

Відновити декларування та врахувати безпекові аспекти - головний запит суспільства, який держава має забезпечити для громадян.

НАЗК розробило Порядок вилучення з відкритого доступу декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а сьогодні, 17 жовтня 2023 року, він набрав чинності. Це означає, що після відкриття Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр) 10 грудня цього року суспільство не побачить декларації деяких категорій декларантів.

Чиї декларації підлягають вилученню з Реєстру?

  1. військовослужбовців (крім, зазначених у п.п. 1-4 ч. 7 ст. 45 Закону);
  2. поліцейських поліції особливого призначення, які під час дії воєнного стану залучені до ведення бойових дій у порядку, визначеному ст. 24 Закону України «Про Національну поліцію» (крім, зазначених у п.п. 1-5 ч. 7 ст. 45 Закону);
  3. осіб, які належать до кадрового складу розвідувальних органів України та/або займають посади, перебування на яких пов’язане з державною таємницею у зв’язку з безпосереднім здійсненням такими особами оперативно-розшукової, контррозвідувальної, розвідувальної діяльності, а також осіб, які претендують на зайняття таких посад, та осіб, які припинили діяльність;
  4. суб’єктів декларування, які для виконання службових повноважень на постійній основі перебувають на територіях, на яких ведуться активні бойові дії;
  5. суб’єктів декларування, які перебувають на тимчасово окупованих територіях;
  6. суб’єктів декларування, які беруть участь в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки у складі національних контингентів або національного персоналу в інших країнах;
  7. полонених, інтернованих;
  8. суб’єктів декларування, які внаслідок поранення, контузії, каліцтва, захворювання, пов’язаного з виконанням службових повноважень чи військової служби перебувають на лікуванні та/або реабілітації;
  9. суб’єктів декларування, які є членами сім’ї зазначених вище осіб.
Буде вилучено з відкритого доступу всі наявні у Реєстрі документи, подані вищезазначеними особами, а саме: декларації та повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, подані за всі періоди.

Хто може бути ініціатором вилучення декларації?

1) керівники державних органів (заступники керівників), у тому числі ті, що ведуть облік суб’єктів декларування, зазначених у ч.ч. 7-14 ст. 45 Закону:

- стосовно суб’єктів декларування, які працюють (проходять службу) в цих органах;

- стосовно суб’єктів декларування, які працюють на підприємствах, що належать до сфери їх управління (юридичні особи публічного права);

- стосовно суб’єктів декларування, які відряджені до цих органів;

- стосовно суб’єктів декларування, які звільнені (завершили службу), і цей орган є останнім місцем  роботи (несення служби), пов’язаним із обов’язком подати декларацію;

2) сільський, селищний, міський голова або секретар сільської, селищної, міської ради, голова (заступник голови) районної у місті ради, районної, обласної ради:

- стосовно суб’єктів декларування, які працюють (проходять службу) в цих органах, а також виконують повноваження депутатів місцевих ради;

- стосовно суб’єктів декларування, які працюють на підприємствах, що

належать до сфери їх управління (юридичні особи публічного права);

- стосовно суб’єктів декларування, які відряджені до цих органів;

- стосовно суб’єктів декларування, які звільнені (завершили службу), припинили повноваження депутатів місцевих рад і цей орган – останнє місце роботи (несення служби, виконання повноважень), пов’язане із обов’язком подати декларацію;

3) керівники (заступники керівників) розвідувальних органів:

- стосовно суб’єктів декларування, зазначених у ч.ч. 7-14 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон), на яких поширюється ст. 52-1 Закону;

- стосовно суб’єктів декларування, які відряджені до цих органів.

Як підготувати подання на вилучення декларації?

  1. форма подання визначена Порядком вилучення декларації з публічного доступу;
  2. достовірність даних, вказаних у поданні, забезпечує особа, яка підписала подання. У поданні підставою вилучення є частина статті 45 Закону;
  3. подання і додаток до нього підписує керівник (заступник керівника) державного органу (центрального апарату);
  4. якщо подання підписав заступник керівника органу, до подання необхідно додати наказ про уповноваження такого заступника на підписання та направлення подань;
  5. подання і додаток до нього скріплюється печаткою;
  6. подання подається у письмовій формі (не таємно), а додаток до подання додатково надається на електронному носії у машинозчитувальному форматі (csv, xls, xlsx, json), на флеш-носії або CD диску.
У які строки подання має бути направлене?

НАЗК рекомендує направити подання протягом 30 днів з дня набрання чинності Законом, проте загалом це можна зробити протягом дії воєнного стану.

Декларації осіб, стосовно яких не буде направлено таке подання, будуть відкриті 10 грудня цього року, але можуть бути вилученні з відкритого доступу пізніше за поданням керівника.

Які подання не розглядатимуться?

  1. якщо подання не відповідає формі, наведеній у додатку до Порядку вилучення декларації з публічного доступу;
  2. якщо подання або додаток до нього не підписано чи не скріплено печаткою органу (військового формування) або підписано особою, яка не мала права його підписувати;
  3. якщо додаток до подання у машинозчитуваному форматі на електронному носієві інформації не надано або пошкоджено.
НАЗК упродовж 3 робочих днів з дня, наступного за днем надходження подання, письмово повідомлятиме про залишення подання без розгляду, а також у випадках, якщо особу, вказану у поданні, не ідентифіковано.

Подання може бути надіслано повторно.

Увага! Індивідуальні звернення субʼєктів декларування з проханням вилучити їх декларацію з відкритого доступу НАЗК не будуть задоволені! 

Звільнені суб’єкти декларування, а також суб’єкти декларування, які припинили виконання повноважень чи несення служби, з питання ініціювання питання про вилучення їх декларацій з відкритого доступу мають письмово звернутись до керівників органів, у яких в них востаннє виник обов’язок декларуватись. 

Нагадуємо, що роз’яснення стосовно декларування розміщені у Базі знань НАЗК. Отримати додаткову консультацію можна, звернувшись до  уповноваженого підрозділу (особи) з питань запобігання та виявлення корупції, утвореного (визначеного) відповідно до ст. 13-1 Закону (в установі, де Ви працюєте, або органі, до сфери управління/підпорядкування якого належить установа), а також направивши офіційного листа на електронну пошту info@nazk.gov.ua або за телефоном контакт-центру (044) 200-06-94. Відповіді на найпоширеніші технічні питання роботи з Реєстром декларацій розміщені за посиланням.

Застереження! Опублікована вище інформація є чинною станом на дату публікації, може оновлюватися відповідно до змін законодавства та/або доповнюватися на основі запитів користувачів. Радимо орієнтуватися на роз'яснення, викладені у Базі знань (https://wiki.nazk.gov.ua/), адже саме тут вони систематично оновлюються та є найактуальнішими.

Останні новини

17.11.2025
17:44
Повні перевірки декларацій у жовтні: НАЗК виявило порушення на майже 430 млн грн
17:37
ОЕСР оцінила прогрес України у забезпеченні незалежності судової влади: деталі звіту
14.11.2025
16:48
Аудит НАЗК: позиція щодо майбутнього аудиту та виконання рекомендацій попереднього
13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua