НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Відновлення е-декларування: як вилучити декларацію з відкритого доступу?

17.10.2023
Відновлення е-декларування: як вилучити декларацію з відкритого доступу?

Відновити декларування та врахувати безпекові аспекти - головний запит суспільства, який держава має забезпечити для громадян.

НАЗК розробило Порядок вилучення з відкритого доступу декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а сьогодні, 17 жовтня 2023 року, він набрав чинності. Це означає, що після відкриття Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр) 10 грудня цього року суспільство не побачить декларації деяких категорій декларантів.

Чиї декларації підлягають вилученню з Реєстру?

  1. військовослужбовців (крім, зазначених у п.п. 1-4 ч. 7 ст. 45 Закону);
  2. поліцейських поліції особливого призначення, які під час дії воєнного стану залучені до ведення бойових дій у порядку, визначеному ст. 24 Закону України «Про Національну поліцію» (крім, зазначених у п.п. 1-5 ч. 7 ст. 45 Закону);
  3. осіб, які належать до кадрового складу розвідувальних органів України та/або займають посади, перебування на яких пов’язане з державною таємницею у зв’язку з безпосереднім здійсненням такими особами оперативно-розшукової, контррозвідувальної, розвідувальної діяльності, а також осіб, які претендують на зайняття таких посад, та осіб, які припинили діяльність;
  4. суб’єктів декларування, які для виконання службових повноважень на постійній основі перебувають на територіях, на яких ведуться активні бойові дії;
  5. суб’єктів декларування, які перебувають на тимчасово окупованих територіях;
  6. суб’єктів декларування, які беруть участь в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки у складі національних контингентів або національного персоналу в інших країнах;
  7. полонених, інтернованих;
  8. суб’єктів декларування, які внаслідок поранення, контузії, каліцтва, захворювання, пов’язаного з виконанням службових повноважень чи військової служби перебувають на лікуванні та/або реабілітації;
  9. суб’єктів декларування, які є членами сім’ї зазначених вище осіб.
Буде вилучено з відкритого доступу всі наявні у Реєстрі документи, подані вищезазначеними особами, а саме: декларації та повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, подані за всі періоди.

Хто може бути ініціатором вилучення декларації?

1) керівники державних органів (заступники керівників), у тому числі ті, що ведуть облік суб’єктів декларування, зазначених у ч.ч. 7-14 ст. 45 Закону:

- стосовно суб’єктів декларування, які працюють (проходять службу) в цих органах;

- стосовно суб’єктів декларування, які працюють на підприємствах, що належать до сфери їх управління (юридичні особи публічного права);

- стосовно суб’єктів декларування, які відряджені до цих органів;

- стосовно суб’єктів декларування, які звільнені (завершили службу), і цей орган є останнім місцем  роботи (несення служби), пов’язаним із обов’язком подати декларацію;

2) сільський, селищний, міський голова або секретар сільської, селищної, міської ради, голова (заступник голови) районної у місті ради, районної, обласної ради:

- стосовно суб’єктів декларування, які працюють (проходять службу) в цих органах, а також виконують повноваження депутатів місцевих ради;

- стосовно суб’єктів декларування, які працюють на підприємствах, що

належать до сфери їх управління (юридичні особи публічного права);

- стосовно суб’єктів декларування, які відряджені до цих органів;

- стосовно суб’єктів декларування, які звільнені (завершили службу), припинили повноваження депутатів місцевих рад і цей орган – останнє місце роботи (несення служби, виконання повноважень), пов’язане із обов’язком подати декларацію;

3) керівники (заступники керівників) розвідувальних органів:

- стосовно суб’єктів декларування, зазначених у ч.ч. 7-14 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон), на яких поширюється ст. 52-1 Закону;

- стосовно суб’єктів декларування, які відряджені до цих органів.

Як підготувати подання на вилучення декларації?

  1. форма подання визначена Порядком вилучення декларації з публічного доступу;
  2. достовірність даних, вказаних у поданні, забезпечує особа, яка підписала подання. У поданні підставою вилучення є частина статті 45 Закону;
  3. подання і додаток до нього підписує керівник (заступник керівника) державного органу (центрального апарату);
  4. якщо подання підписав заступник керівника органу, до подання необхідно додати наказ про уповноваження такого заступника на підписання та направлення подань;
  5. подання і додаток до нього скріплюється печаткою;
  6. подання подається у письмовій формі (не таємно), а додаток до подання додатково надається на електронному носії у машинозчитувальному форматі (csv, xls, xlsx, json), на флеш-носії або CD диску.
У які строки подання має бути направлене?

НАЗК рекомендує направити подання протягом 30 днів з дня набрання чинності Законом, проте загалом це можна зробити протягом дії воєнного стану.

Декларації осіб, стосовно яких не буде направлено таке подання, будуть відкриті 10 грудня цього року, але можуть бути вилученні з відкритого доступу пізніше за поданням керівника.

Які подання не розглядатимуться?

  1. якщо подання не відповідає формі, наведеній у додатку до Порядку вилучення декларації з публічного доступу;
  2. якщо подання або додаток до нього не підписано чи не скріплено печаткою органу (військового формування) або підписано особою, яка не мала права його підписувати;
  3. якщо додаток до подання у машинозчитуваному форматі на електронному носієві інформації не надано або пошкоджено.
НАЗК упродовж 3 робочих днів з дня, наступного за днем надходження подання, письмово повідомлятиме про залишення подання без розгляду, а також у випадках, якщо особу, вказану у поданні, не ідентифіковано.

Подання може бути надіслано повторно.

Увага! Індивідуальні звернення субʼєктів декларування з проханням вилучити їх декларацію з відкритого доступу НАЗК не будуть задоволені! 

Звільнені суб’єкти декларування, а також суб’єкти декларування, які припинили виконання повноважень чи несення служби, з питання ініціювання питання про вилучення їх декларацій з відкритого доступу мають письмово звернутись до керівників органів, у яких в них востаннє виник обов’язок декларуватись. 

Нагадуємо, що роз’яснення стосовно декларування розміщені у Базі знань НАЗК. Отримати додаткову консультацію можна, звернувшись до  уповноваженого підрозділу (особи) з питань запобігання та виявлення корупції, утвореного (визначеного) відповідно до ст. 13-1 Закону (в установі, де Ви працюєте, або органі, до сфери управління/підпорядкування якого належить установа), а також направивши офіційного листа на електронну пошту info@nazk.gov.ua або за телефоном контакт-центру (044) 200-06-94. Відповіді на найпоширеніші технічні питання роботи з Реєстром декларацій розміщені за посиланням.

Застереження! Опублікована вище інформація є чинною станом на дату публікації, може оновлюватися відповідно до змін законодавства та/або доповнюватися на основі запитів користувачів. Радимо орієнтуватися на роз'яснення, викладені у Базі знань (https://wiki.nazk.gov.ua/), адже саме тут вони систематично оновлюються та є найактуальнішими.

Останні новини

20.12.2024
11:00
Суд відмовив у задоволені апеляційної скарги чинного нардепа за результатом розгляду протоколу, складеного НАЗК
19.12.2024
10:10
НАЗК, правоохоронці та судді обговорили проблемні питання кваліфікації дій осіб за недостовірне декларування та незаконне збагачення
18.12.2024
12:01
Лісокористування, озеленення міста, видобування бурштину: заступник Голови НАЗК розповів про найвразливіші до корупції сфери на Рівненщині
10:10
Представники НАЗК пройшли навчання у Міжнародній антикорупційній академії та домовились про співпрацю з міжнародними інституціями
16.12.2024
16:29
В заходах Тижня доброчесності взяли участь кілька тисяч освітян, школярів, студентів та публічних службовців
10:07
НАЗК та Базельський інститут управління визначили подальші напрями співпраці для ефективного запобігання корупції
13.12.2024
15:30
НАЗК звернуло увагу Міносвіти на корупційні ризики у діяльності закладів освіти
15:29
Понад 100 освітян, школярів і батьків обговорили як зробити освіту доброчесною та прозорою
10:46
Як повернути у відкритий доступ раніше вилучені декларації?
12.12.2024
12:00
НАЗК та юридичний університет імені Ярослава Мудрого спільно працюватимуть над розбудовою доброчесності в освіті
11:00
Оборудки з перепродажем авто та елітні апартаменти в Грузії: НАЗК викрило ознаки незаконного збагачення посадовця МВС
11.12.2024
16:25
За матеріалами НАЗК майже 2,6 млн грн необґрунтованих активів сільського голови Закарпатської області можуть стягнути у дохід держави
15:59
За матеріалами НАЗК стягнуто в дохід держави 5,6 млн грн необґрунтованих активів з начальника управління ДМС в Одеській області
12:09
Порушень на понад 252 млн грн, зокрема непідтвердженої готівки на 34 млн грн, виявлено за результатами повних перевірок декларацій у листопаді
10:14
Реєстр декларацій - найбільша база даних про майно посадовців: НАЗК презентувало досвід декларування під час міжнародної конференції в Польщі
09:52
До уваги медіа! 12 грудня відбудеться Форум «Доброчесність для освіти»
10.12.2024
18:16
НАЗК відзначило вдалі практики запобігання корупції й розбудови доброчесності, впроваджені різними органами та установами
15:52
Антикорупційна експертиза: у листопаді НАЗК виявило 33 корупціогенні фактори в нормативно-правових актах та надало 37 рекомендацій для їх усунення
10:30
НАЗК і ЦВК обговорили взаємодію під час нагляду у сфері фінансування виборчих кампаній
09.12.2024
20:54
Секторальні реформи, прозорість та відкритість - Голова НАЗК про напрями антикорупційної політики України на шляху до ЄС
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua