НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Запропонована версія “регуляторної гільйотини” може більше зашкодити, ніж допомогти - експертиза НАЗК

25.08.2022
Запропонована версія “регуляторної гільйотини” може більше зашкодити, ніж допомогти - експертиза НАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу законопроекту про прискорений перегляд ліцензій та дозволів для бізнесу, розробленого Міністерством економіки України. 

«Виявлені у процесі експертизи недоліки можуть призвести до негативних наслідків, таких як довільне визначення вичерпного переліку регуляторних інструментів - без чітких критеріїв та належної кваліфікації для прийняття рішень, а також створення необгрунтованих переваг чи тягарів для учасників ринку. Тому НАЗК розробило пропозиції для усунення зазначених корупційних ризиків», – зазначив Голова НАЗК Олександр Новіков. 

Що рекомендує НАЗК?

По-перше, регулювання, пропоноване проєктом закону в частині покладання на Уряд повноважень щодо визначення вичерпного переліку регуляторних інструментів, не узгоджується з нормами Конституції України та спеціальних законів, якими встановлено, що вичерпний перелік регуляторних інструментів визначається виключно законом. НАЗК рекомендує привести його у відповідність до Конституції і закону.

По-друге, відповідно до законопроєкту, спеціальна комісія має розглядати пропозиції центральних органів виконавчої влади (ЦОВВ), які формують політику у відповідних сферах економіки щодо застосування інструментів державного регулювання. НАЗК рекомендує передбачити залучення представника відповідного ЦОВВ, визначити процедуру розгляду Комісією пропозицій ЦОВВ, встановити критерії під час формування Комісією переліку інструментів державного регулювання та прийняття рішення про його затвердження. Адже відсутність гарантій компетентност, чітких критеріїв оцінкиі та прозорості в роботі Комісії може призвести до неефективних заходів щодо перегляду інструментів регулювання, а також надасть змогу Комісії приймати рішення довільно та упереджено.

Також НАЗК пропонує виключити ті положення законопроекту, які можуть призвести до прийняття регуляторних актів з порушенням принципів державної регуляторної політики, непрозорого регулювання бізнесу та посиленням адміністративного тиску при видачі ліцензій та інших документів дозвільного характеру.

Детальніше ознайомитися з аналізом НАЗК та рекомендаціями можна за посиланням: https://bit.ly/3CnjiJH



Запропонована версія “регуляторної гільйотини” може більше зашкодити, ніж допомогти - експертиза НАЗК

Останні новини

12.12.2025
18:44
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам надрокористування
16:29
НАЗК відзначило десять кращих практик антикорупційної діяльності органів влади та установ
14:48
Понад дві тисячі закладів освіти приєдналися до Всеукраїнського уроку доброчесності та провели сім тисяч уроків доброчесності
12:56
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам охорони здоров’я
12:15
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за листопад 2025 року
11.12.2025
16:55
Звіт Аудиторської Ради UF акцентує необхідність посилення ролі внутрішнього контролю і внутрішнього аудиту і ролі НАЗК
13:00
Моніторинг способу життя: з начальника митного поста Закарпатської митниці можуть стягнути понад 4,5 млн грн в дохід держави
11:30
Незаконне виведення з комунальної власності земель, задоволення власних інтересів та розтрата коштів: НАЗК завершило перевірку Київради та КМДА
10.12.2025
17:35
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам оборони
11:16
НАЗК провело аналіз практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
09.12.2025
18:00
Моніторинг способу життя: 1,64 млн грн стягнуто у дохід держави з прокурорки Офісу Генпрокурора за рішенням апеляційної палати ВАКС
16:30
Цивільна конфіскація: Верховний суд підтвердив законність рішень ВАКС щодо стягнення в дохід держави майна посадовця столичної Міграційної служби
14:19
Сильні інституції, цифрові інструменти, фокус на сферах найвищого ризику – Голова НАЗК про нову Антикорупційну стратегію
08.12.2025
13:35
В НАЗК відкрито чотири нові вакансії
05.12.2025
17:54
Перенесено обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо законності і прозорості політичних фінансів
17:45
НАЗК запрошує долучитися до обговорення проєкту нової Комунікаційної стратегії у сфері запобігання та протидії корупції на 2026–2030 роки
17:01
Корупція на дронах. Що виявило НАЗК, коли детально розібралось в тому, як і хто закуповує БпЛА для армії, - інтерв’ю NV
14:57
Повні перевірки декларацій посадовців МСЕК: недостовірні відомості на понад 148,9 млн грн та ознаки незаконного збагачення на 16,4 млн грн
04.12.2025
19:35
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам прокуратури, правопорядку і протидії злочинності
18:15
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам освіти та науки
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua